Ga naar inhoud

homokineet of wiellager?


JoMe

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken hoor ik een tikkend geluid wanneer ik een bocht maak. Als ik gas geef in een bocht hoor ik een tikkend geluid en wanneer ik weer eenmaal rechtuit rij is het geluid verdwenen.

 

Daarnaast hoor ik het geluid niet als ik de auto (zonder gas te geven) door een bocht laat rollen.

 

Zelf zat ik te denken aan een homokineet die vervangen moet worden. Kan iemand mij dit bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ge kunt er bijna zeker van zijn dat het de homokineet is .

is de rubber rond de homokineet onlangs nog beschadigd geweest waardoor het vet er uit ontsnapt is dan is dat nu daardoor .

en anders gewoon slijtage .

een wiellager kapot die blijft ge horen .

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ge niet een alledaagse sleutelaar zijt is het niet simpel dit te vervangen .

de hele linker voorophanging moet los voor aan de homokineet te kunnen ,en daar zijn enkele lastige schroeven bij .

tot slot moet de oude homokineet van de aandrijfstang gemept worden en de nieuwe erop dat kan ook lastig zijn de eerst keer .

ge hebt wel een grote wieldop nodig om de centrale bout die aant midde van het wiel zit te demonteren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad tevens ook met gas geven in de bocht en anders niet.

Bij mij was het de homokineet dus daar mag je al van uit gaan.

Guyke is hier een beetje de passat opvang aan het worden voor leden die in het zuiden of belgie wonen maar das te ver voor jouw lijkt me.

Wellicht zijn er leden in jouw buurt die je kunnen helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homokineet vervangen is een smerig en lastig klusje (als je het juiste gereedschap niet hebt), zou het even navragen bij Garage Zuid (je weet wel). Ik heb daar destijds voor weinig euros een wiellager laten vervangen en ga daar altijd heen voor m'n apk's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getik is nog niet weg, maar het is al wel zeker dat het de homokineten zijn. Ik zal binnenkort eens even op zoek gaan naar gebruikte homokineten. Weet iemand welke ik moet hebben? Ik hoorde al zeggen dat een Passat er meerdere heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga de auto toch binnen nu en een paar maanden weg doen. Vind het een beetje zonde om er da nog nieuwe in te zetten.

 

Met zoveel ellende had ik het ding allang naar de handel gedaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben der ook helemaal klaar mee eerlijk gezegd. Hij wordt nog even in een redelijke staat gebracht en dan gaat hij weg. Het zal als het aan mij ligt eerder een kwestie van weken als maanden worden. Ben al aan het rondkijken voor een andere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden