Na 7 jaar en behoorlijk wat ellende, van schuddende motor tot verstopte katalysator, is mijn Passat 3C toe aan vervanging. Helaas! De kosten voor de katalysator zijn stevig, daarnaast verbruikt de auto ruim 1 liter olie op 1000 km (een van de cilinders werkt niet lekker) en zijn wat andere kleine mankementen ontdekt. Was daar goed ziek van zoals jullie begrijpen 🥴
Afgelopen weken ben ik zodoende volop gaan zoeken op internet naar een betaalbare tweedehands auto! En ja, het liefst een VW Passat. Omdat ik best wel wat kilometers maak, woon-werk is alleen al 15000 km per jaar, is mijn oog gevallen op een nette VW Passat uit 2014, Trendline uitvoering, met een 1.6 motor (CAYC). Een Euro5 dus. Aangeboden door een particulier voor een nette prijs. Vandaag heb ik een ritje gemaakt en het eerste gevoel was goed.
Nu mijn vraag: is het verstandig om vandaag de dag nog een 2e hands diesel te kopen (Euro5)? Ik wil namelijk zeker 6-7 jaar plezier van hebben van een andere auto.
Mocht iemand ervaringen hebben met deze motor (CAYC), dan verneem ik dat ook heel graag!
Alvast bedankt voor jullie reacties! Mocht een vergelijkbare vraag al gesteld zijn: sorry, heb ik die gemist!
Vraag
Patrick380
Hallo allen,
Na 7 jaar en behoorlijk wat ellende, van schuddende motor tot verstopte katalysator, is mijn Passat 3C toe aan vervanging. Helaas! De kosten voor de katalysator zijn stevig, daarnaast verbruikt de auto ruim 1 liter olie op 1000 km (een van de cilinders werkt niet lekker) en zijn wat andere kleine mankementen ontdekt. Was daar goed ziek van zoals jullie begrijpen 🥴
Afgelopen weken ben ik zodoende volop gaan zoeken op internet naar een betaalbare tweedehands auto! En ja, het liefst een VW Passat. Omdat ik best wel wat kilometers maak, woon-werk is alleen al 15000 km per jaar, is mijn oog gevallen op een nette VW Passat uit 2014, Trendline uitvoering, met een 1.6 motor (CAYC). Een Euro5 dus. Aangeboden door een particulier voor een nette prijs. Vandaag heb ik een ritje gemaakt en het eerste gevoel was goed.
Nu mijn vraag: is het verstandig om vandaag de dag nog een 2e hands diesel te kopen (Euro5)? Ik wil namelijk zeker 6-7 jaar plezier van hebben van een andere auto.
Mocht iemand ervaringen hebben met deze motor (CAYC), dan verneem ik dat ook heel graag!
Alvast bedankt voor jullie reacties! Mocht een vergelijkbare vraag al gesteld zijn: sorry, heb ik die gemist!
aangepast door Patrick380Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten