Ik heb enkele vragen en ik heb ze hieronder genummerd zodat het opvalt...
Ik heb al jaren batterij problemen omdat ik weinig kilometers doe.
En met weinig bedoel ik echt weinig zoals één keer om de 2 weken naar de supermarkt in eigen dorp.
Nu merkte ik vorige week dat ik weer prijs ging hebben dus snel zo'n jumpstarter gekocht zodat ik toch naar mijn afspraak kon.
Dat ding een 3 tal uur opgeladen en daarmee mijn auto toch kunnen starten wat daarvoor niet lukte.
Voor de zekerheid nog een half uur rond gereden met een klein stuk autostrade.
's avonds moest ik nog weg en startte het nog vlot.
De dag erna ging ik de batterij eens monitoren met die zekering uit trek methode waarvan er hier een video rond gaat op het forum.
Ik moest daarvoor naar een parkeer plaats en dat ging ook normaal.
Ik heb 3 fuse boxen doorlopen en op het eerste gezicht trekt het altijd 0.5A met pieken tot 2.5A om de xx seconden.
1. Is dit normaal of is dit omdat mijn deur open stond? (ik heb die deur schakelaar niet zoals die in de video wordt vast gezet)
Volgens mij waren de eerste metingen zelfs met de deur toe omdat ik aan die binnenste fuse box toch nog niet moest zijn.
Gisteren avond wou ik snel nog naar de supermakt en ik had weer prijs. geen gepruttel/gestotter en het lijkt alsof die start motor weer niet in gang getrokken kon worden.
Na een paar keer proberen begonnen die lampjes en relais weer te knipperen/klikken en dan weet ik dat het hopeloos is.
Weer toevallig dat het 's nachts rond het vriespunt was buiten dus ik denk dat die batterij dan gewoon 't meeste verliest.
2. Heeft het nog zin om deze weer eens met een CTEK lader op te laden (dan start hij direct maar ja voor hoelang weer) of is deze compleet versleten?
3. Wat soort batterij heb ik juist nodig dan kan ik al eens rondkijken naar de prijzen.
4. zijn er zekeringen die ik kan uitlaten zodat het stroomverbruik tijdens stilstand en eventueel rijden beperkt wordt? De alternator geeft wel 14.xV maar misschien geeft ie niet genoeg stroom zodat de batterij nooit oplaad?
Vraag
geeveebee
Hallo,
Ik heb enkele vragen en ik heb ze hieronder genummerd zodat het opvalt...
Ik heb al jaren batterij problemen omdat ik weinig kilometers doe.
En met weinig bedoel ik echt weinig zoals één keer om de 2 weken naar de supermarkt in eigen dorp.
Nu merkte ik vorige week dat ik weer prijs ging hebben dus snel zo'n jumpstarter gekocht zodat ik toch naar mijn afspraak kon.
Dat ding een 3 tal uur opgeladen en daarmee mijn auto toch kunnen starten wat daarvoor niet lukte.
Voor de zekerheid nog een half uur rond gereden met een klein stuk autostrade.
's avonds moest ik nog weg en startte het nog vlot.
De dag erna ging ik de batterij eens monitoren met die zekering uit trek methode waarvan er hier een video rond gaat op het forum.
Ik moest daarvoor naar een parkeer plaats en dat ging ook normaal.
Ik heb 3 fuse boxen doorlopen en op het eerste gezicht trekt het altijd 0.5A met pieken tot 2.5A om de xx seconden.
1. Is dit normaal of is dit omdat mijn deur open stond? (ik heb die deur schakelaar niet zoals die in de video wordt vast gezet)
Volgens mij waren de eerste metingen zelfs met de deur toe omdat ik aan die binnenste fuse box toch nog niet moest zijn.
Gisteren avond wou ik snel nog naar de supermakt en ik had weer prijs. geen gepruttel/gestotter en het lijkt alsof die start motor weer niet in gang getrokken kon worden.
Na een paar keer proberen begonnen die lampjes en relais weer te knipperen/klikken en dan weet ik dat het hopeloos is.
Weer toevallig dat het 's nachts rond het vriespunt was buiten dus ik denk dat die batterij dan gewoon 't meeste verliest.
2. Heeft het nog zin om deze weer eens met een CTEK lader op te laden (dan start hij direct maar ja voor hoelang weer) of is deze compleet versleten?
3. Wat soort batterij heb ik juist nodig dan kan ik al eens rondkijken naar de prijzen.
4. zijn er zekeringen die ik kan uitlaten zodat het stroomverbruik tijdens stilstand en eventueel rijden beperkt wordt? De alternator geeft wel 14.xV maar misschien geeft ie niet genoeg stroom zodat de batterij nooit oplaad?
Link naar reactie
Delen op andere sites
48 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten