Ga naar inhoud

  • 0

xenon verlichting inbouwen


brainboxnl

Vraag

heeft iemand ervaring met het inbouwen van xenon verlichting ?

http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=222647

hier staat een stukje waaruit blijkt dat het niet al te simpel is.

 

Lowering.nl heeft een pilot H7 10000K voor 199 euro in de aanbieding en dat zou plug and play zijn.

heeft iemand hier ervaring mee ?

 

het verschil met halogeen is wel opzienbarend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

OK, ik ben overstag.............................. :wink:

 

Ik heb interesse in een 4300k-setje; kan dat ook geregeld worden?

 

 

Goed geregeld Zippo; Thanks

 

 

NB/ Is het zinvol om er meteen ook een paartje reservelampen bij te bestellen?? (ivm korting/vervoerskosten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
OK, ik ben overstag.............................. :wink:

 

Ik heb interesse in een 4300k-setje; kan dat ook geregeld worden?

 

Bij wie komt het vandaan?? Hids-direct???

 

Goed geregeld Zippo; Thanks

 

Hij heeft voor de aanbieding alleen de 6000k.

Dat was ook mijn vraag...

 

Hier komen de setjes vandaan:

 

http://www.universalxenonlight.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zojuist een bericht naar hids-direct gestuurd met de vraag om korting bij een group buy. Officiële hids-directprijs voor een 50W set is €133,90 + €26.77 verzendkosten. Met een group buy zullen die kosten zeker lager uitvallen. Zie/lees: http://stores.ebay.nl/hids-direct_New-5 ... idZ2QQtZkm

 

Voordeel hids-direct: 3 kleuren leverbaar: 4300k + 6000k + 8000k

ENNNN de xenonbranders hebben een metalen voet.(betere pasvorm)

 

Nu maar afwachten wat hij ons te bieden heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedereen mag een groupbuy starten, geen newbie op het forum met 0 posts natuurlijk. Als iemand een initiatief neemt en forumleden met leuke kortingen bv een xenonset kunnen kopen is dat alleen maar goed. Dit is niet iets wat direct met vwpassat.nl te maken heeft dus ga je gang. PM een mod/admin anders even met je bedoelingen als het concreet gaat worden, wellicht kunnen we nog wat betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iedereen mag een groupbuy starten, geen newbie op het forum met 0 posts natuurlijk. Als iemand een initiatief neemt en forumleden met leuke kortingen bv een xenonset kunnen kopen is dat alleen maar goed. Dit is niet iets wat direct met vwpassat.nl te maken heeft dus ga je gang. PM een mod/admin anders even met je bedoelingen als het concreet gaat worden, wellicht kunnen we nog wat betekenen.

 

Bedankt voor je toelichting!

 

gr. Maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zojuist bericht ontvangen van Hids Direct (voortaan HD) over de 50W xenon sets.

 

Zoals ik al eens schreef biedt HD die sets bij Ebay aan voor €133,90 excl. verzendkosten (à €26,77)

 

HD doet ons een genereus aanbod om, bij een group buy van 10-15 sets), deze sets ons te leveren voor €95(!) natuurlijk excl verzendkosten.

 

Voordelen aankoop bij HD:

-sets in 4 (!) kleuren leverbaar: 4.3,6,8 en 10k

- INCL. speciale Passat lamphouder (er hoeft dus niet meer gedremeld te worden)

- lampen met METALEN voet (ipv plastic-dus perfecte pasvorm) NB/ nu uitverkocht maar weer leverbaar in februari.

 

OOK biedt HD ons vwpassatters aan om 10% korting te geven op zijn volledige assortiment (met een "promotional code for your members to use on my website")

 

Net zoals Zippo (die van mijn overleg met HD afweet), heb ik geen idee hoe zo'n group buy in zijn werk gaat, maar Vdub heeft daar meer verstand van...............zal hem PM'en.

 

 

Wat vinden jullie hiervan??

 

 

@admin/mod Misschien moeten we e.e.a inventariseren in een eigen hoofdstuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik nu wacht op bericht van HD ter bevestiging dat de werkelijke prijs/set 95 EURO bedraagt en geen 95 POND. In een eerder bericht heeft HD ons in ieder geval een korting toegezegd van 30 EURO/set.

 

Even hun bericht afwachten; ik zal de definitieve prijs (ex verzendkosten) ZSM posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
- lampen met METALEN voet (ipv plastic-dus perfecte pasvorm) NB/ nu uitverkocht maar weer leverbaar in februari.

 

De metalen voet gaat te warm worden volgens geleerden.

Dit kan problemen opleveren met de bevestiging.

De kunstofvoetjes moeten beter zijn.

 

(p.s. don't shoot the....)

 

gr. Maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was dus in POUNDS :cry: ; omgerekend €129. Valutateken was mij niet direct opgevallen :embarassed: , maar gelukkig wel door Vdub; prijs was te mooi om waar te zijn. Wacht nog steeds op een tegenbericht/uitleg van HD waar die 30 euro korting dan blijft; wil eerst een definitieve prijs van ze vernemen voordat we verder gaan. Wordt vervolgd.........

 

@Zippo: Hmmmm; halogeenlamp zou echter veel heter worden dan een Xlamp; dat een plastic voet beter zou zijn snap ik dan niet. De plastic voet is wel dikker dan de metalen voet en zou een slechtere pasvorm hebben/geven. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar heb daar vaker iets negatiefs over gelezen; vandaar de voorkeur voor een metalen voet.

 

Guru's leg ons eens uit.......... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Metalen worden vaak gestanst, door een drukpers middels een (scherpe) mal uit een plaat gestempeld. Plastic wordt vaak (semivloeibaar) in een vorm gegoten of getrokken (extrude), waarbij platsic het nadeel heeft dat het qua vorm (dus ook dikte) vervormbaar blijft als het warm wordt (thermoplastisch) of juist keihard wordt (termo-harden) maar dan mechanisch slecht belastbaar zijn.

 

Metaal vervormt dus veel minder bij verwerking (althans, bij het stansen).

 

Nadeel van plastic dat het slecht tegen warmte cq hitte kan, en dat de maatvoering nogal ruim is.

Nadeel van metaal is dat het warmte heel goed geleid, maar heel nauwkeurig aan de maatvoering gehouden kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De metalen voet gaat te warm worden volgens geleerden.

Dit kan problemen opleveren met de bevestiging.

De kunstofvoetjes moeten beter zijn.

 

(p.s. don't shoot the....)

 

gr. Maarten

 

Halogeen lamp produceerd volgens mij het dubbele aan warmte

(minder licht met meer vermogen) t.o.v. een gangbare xenon lamp.

En halogeen heeft ook een metalen voet dus begrijp ik dit niet helemaal.

Misschien dat 1 van de "geleerden" dit dan even kan uitleggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Was dus in POUNDS :cry: ; omgerekend €129. Valutateken was mij niet direct opgevallen :embarassed: , maar gelukkig wel door Vdub; prijs was te mooi om waar te zijn. Wacht nog steeds op een tegenbericht/uitleg van HD waar die 30 euro korting dan blijft; wil eerst een definitieve prijs van ze vernemen voordat we verder gaan. Wordt vervolgd.........

 

@Zippo: Hmmmm; halogeenlamp zou echter veel heter worden dan een Xlamp; dat een plastic voet beter zou zijn snap ik dan niet. De plastic voet is wel dikker dan de metalen voet en zou een slechtere pasvorm hebben/geven. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar heb daar vaker iets negatiefs over gelezen; vandaar de voorkeur voor een metalen voet.

 

Guru's leg ons eens uit.......... :D

Heb je al meer informatie hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Groupbuy kan!

 

Normaal kost een set xenon 6000K 50 Watt 159 euro incl. btw zonder verzendkosten.

Hierbij is 1 jaar garantie!

De prijs voor 10 á 15 setjes word dan 139,00 euro incl. btw zonder verzendkosten.

 

Ik hoor wel wie er belangstelling heeft!

 

gr. Maarten

 

Iemand nog belangstelling?

50 Watt alleen 6000K, licht genoeg.

Binnen 1 week geleverd!

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Groupbuy kan!

 

Normaal kost een set xenon 6000K 50 Watt 159 euro incl. btw zonder verzendkosten.

Hierbij is 1 jaar garantie!

De prijs voor 10 á 15 setjes word dan 139,00 euro incl. btw zonder verzendkosten.

 

Ik hoor wel wie er belangstelling heeft!

 

gr. Maarten

 

Iemand nog belangstelling?

50 Watt alleen 6000K, licht genoeg.

Binnen 1 week geleverd!

 

gr.

 

past zo'n set ook in een 3C? En als ik een set bestel moet ik dan nog speciale beugels of iets dergelijks erbij bestellen.... wie o wie kan me vertellen wat ik precies moet bestellen voor een 3C 2008?

 

alvast bedankt.

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden