Ozzy Geplaatst 24 augustus, 2021 Rapporteer Geplaatst 24 augustus, 2021 Op 24-8-2021 om 14:55, wulfke zei: Ik weet het niet, er zijn verwarmde R-line stuurtjes verkrijgbaar maar meestal hebben die er dan een knopje op zitten op het stuur zelf om de verwarming in te schakelen. En ook nog een view knopje ofzo (geen idee wat het doet). Als ik bvb een combinatie kan maken met een B8FL verwarmd stuur en de knoppensetup met welke ik nu heb ben ik ook al tevreden. Ik hoef die view knop en stuurverwarmingsknop niet. Maar wil wel graag het nieuw type verwarmd R-line stuur 🙂 Expand Dat is voor de AID van de B8.5. Daarmee kan je je scherm wisselen. Bijvoorbeeld van normale teller naar complete kaart met daaronder de snelheid voor je neus. 1
wulfke Geplaatst 24 augustus, 2021 Rapporteer Geplaatst 24 augustus, 2021 (aangepast) Op 24-8-2021 om 14:02, dieseltje zei: heeft met een andere architectuur te maken. Er zijn een aantal controlers die van master/slave functie zijn veranderd en de integratie van de gateway https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/26192/#post-245004 Expand Zou dit ook voor de Passat van toepassing zijn ? Gezien het gewoon een facelift is hebben ze dit misschien niet toegepast. Volgens ik zie gaat het RossTech topic over een golf MK7 en MK8 (vergelijkbaar met verschil tussen passat B7 en B8 ?) Niet echt zin om 400eur te betalen voor een kaal stuur als het alsnog niet werkende kan gemaakt worden.. 24 augustus, 2021 aangepast door wulfke
dieseltje Geplaatst 26 augustus, 2021 Rapporteer Geplaatst 26 augustus, 2021 ik had ook idd wel gelezen dat het om Golf7 en 8 gaat, echter allebeide MQB platform en ook de Passat is uiteraard MQB. Volkswagen kennende gaan ze dan ook daar door met verder ontwikkelen. Bij Passat B7 kregen we ook te maken met nieuwe modules zoals BCM ipv CECM ook kleine veranderingen in communicatie protocol tussen teller /BCM en CMM. Terwijl ook de B7 een facelift is van B6. 1
wulfke Geplaatst 26 augustus, 2021 Rapporteer Geplaatst 26 augustus, 2021 heb toch een vermoeden dat het bij de passat al gaat zoals in de nieuwe types van Golf, dan schrijven ze dat de knopjes deel uitmaken van de Gateway ipv via de stuurmodule. dat maak ik toch op uit mijn vcds scan. Address 16: Steering wheel (J524) Labels:| 5Q0-953-549.clb Part No SW: 3Q0 953 521 AN HW: 5Q0 953 569 B Component: Lenks.Modul 100 0205 Revision: FF034034 Serial number: 20160106500518 Coding: 0C10 Shop #: WSC 00015 115 00001 ASAM Dataset: EV_SMLSVALEOMQBLRH 001005 ROD: EV_SMLSVALEOMQBLRH.rod VCID: 7CD93A32F77079664F-8028 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5G0-920-XXX-17.clb-SRI3 Part No SW: 3G0 920 791 A HW: 3G0 920 791 A Component: KOMBI 410 1340 Coding: 07A40A987E8C000801887B2F1001000000000000 Shop #: WSC 12345 123 12345 ASAM Dataset: EV_DashBoardVDDMQBAB 009048 ROD: EV_DashBoardVDDMQBAB_009_VW37.rod VCID: 2773355E5E760ABE72-8072 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:| 5Q0-907-530-V1.clb Part No SW: 5Q0 907 530 AJ HW: 5Q0 907 530 M Component: GW MQB High 212 2246 Revision: -------- Serial number: 10011610800603 Coding: 030300347F085700FB00025A9C0F00010001070000000000000000000000 Shop #: WSC 05311 115 00092 ASAM Dataset: EV_GatewConti 013020 ROD: EV_GatewConti_013.rod VCID: 79D72326F8424C4E54-802C Alternator: Multi Function Steering Wheel Control Module: Subsystem 2 - Part No SW: 5G0 959 442 K HW: 5G0 959 442 K Labels: 3C8-959-537.CLB Component: E221__MFL-DC1 H17 0040 Serial number: 29150002505640035511 Coding: 2FFFFF Battery Monitoring Control Module: Subsystem 3 - Part No SW: 5Q0 915 181 G HW: 5Q0 915 181 G Component: J367-BDMHella H04 8050 Serial number: 8622268803 Analog clock: Subsystem 4 - Part No SW: 3G0 919 204 C HW: 3G0 919 204 C Component: Analoguhr 209 2002 No fault code found. 1
EdB6CC Geplaatst 26 augustus, 2021 Rapporteer Geplaatst 26 augustus, 2021 k heb nog een aantal sturen (met knoppen) liggen met beschadigingen aan het leer. Sturen zijn ideaal om opnieuw te bekleden naar eigen smaak. Prijzen zijn afhankelijk van de beschadigingen en beginnen bij €85 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 1
Bonny Geplaatst 26 augustus, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 26 augustus, 2021 Kleine toelichting van mijn kant: Voor PQ auto's met BCM (Polo/UP/Transporter) zijn de knopjes een LIN slave van de BCM. Voor PQ auto's met SWCM (Passat/Golf6) zijn de knopjes een LIN slave van de SWCM. Voor (alle?) MQB auto's zijn de knopjes een LIN slave van de GW. Dus ik begrijp niet goed het probleem van de Passat B8 oude stijl stuur/knopjes en nieuwe stijl stuur/knopjes. Zou in beide gevallen gewoon een LIN slave van de GW moeten zijn. Gr. Bonny
Bonny Geplaatst 27 augustus, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 27 augustus, 2021 De CC EMU zit inmiddels ook al in onze VW UP. Ik heb hier gekozen om een adapter kabeltje te maken/gebruiken zodat ik makkelijk de CC EMU er tussen uit kan halen, en de auto weer in originele toestand kan gebruiken (met hendel voor cc). De middelste 10polige kabel verbind ik ofwel met de linkse kabel = CC EMU. Ofwel verbind ik 'm met de rechtse kabel zodat de auto weer als origineel is. 4
Bonny Geplaatst 27 augustus, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 27 augustus, 2021 Vooralsnog hangt de print dicht bij de BCM, achter de fusebox boven de pedalen. Daar is genoeg ruimte om de print deftig te bevestigen. 1
Bonny Geplaatst 27 augustus, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 27 augustus, 2021 Na wat kleine dingetjes werkt de CC EMU hier ook prima, en de vrouw is er ook blij mee. Alleen nog even wachten tot de airbag ook binnen komt 5
Bonny Geplaatst 3 september, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 3 september, 2021 De vrouw ook weer happy Voorlopig even klaar met modden. 8
Bonny Geplaatst 3 september, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 3 september, 2021 Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels:. User\1S0-937-090-F.lbl Part No SW: 1S0 937 090 F HW: 1S0 937 090 Component: BCM PQ25 1MX4 H81 0744 Revision: BW081001 Serial number: 0978 215160666 Coding: 7AB82B0000010000090806D46CEBBCC870C060F0608A2441200000420100 Shop #: WSC 31414 790 00001 VCID: 366390D8814775FA37-8062 Subsystem 1 - Part No: 1K0 955 559 AF Labels: 1K0-955-559-AF.CLB Component: RLS 090608 04 46 0204 Coding: 033025 Subsystem 2 - Part No SW: 6R0 959 591 B HW: 6R0 959 591 B Component: J245 PS72.023 H02 0007 Serial number: WOO26347321 Coding: 181100 Subsystem 3 - Part No SW: 6C0 959 442 G HW: 6C0 959 442 G Component: E221_CCEMU_26 H06 0023 Serial number: 1061601332900184BF2B Coding: 28FF09 No fault code found. Zoals je kunt zien geen fouten, ook krijg je netjes het partnummer en sw versie van de originele buttons te zien, alleen de description is veranderd naar "E221_CCEMU_xx" waar bij de laatste 2 cijfers het versie nummer van de EMU firmware zijn. De laatste coding byte (waarde 09 nu) wordt eigenlijk niet (of nooit?) gebruikt door de buttons en die byte gebruik ik nu om de CC EMU te kunnen coderen indien gewenst.
Bonny Geplaatst 3 september, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 3 september, 2021 Ook de SWCM is zonder fouten: Address 16: Steering wheel Labels: 3C0-953-549-SW25.lbl Part No SW: 3C0 953 549 AH HW: 3C0 953 549 AH Component: J0527 0030 Revision: 00035000 Serial number: 3C0953507 Coding: 0000712 Shop #: WSC 12345 123 12345 VCID: 72EB6CC86DAF29DADB-8026 Subsystem 1 - Part No: 5G0 959 442 AB Component: E221_CCEMU_24 H17 0052 Coding: 01048360 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Helaas wordt hier de coding niet als losse bytes afgebeeld maar als 1 groot getal. Weet iemand toevallig of dit via een aangepaste label file aan te passen is toevallig?
dieseltje Geplaatst 3 september, 2021 Rapporteer Geplaatst 3 september, 2021 Als hij zonder fouten is, waarom dan hercoderen? Werkt t niet helemaal goed?
Bonny Geplaatst 3 september, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 3 september, 2021 Daar gaat t niet om. Gaat om t feit dat op de oude manier coderen (dus met groot getal) wat beperkter is dan coderen als long coding. Het is VCDS die zelf bepaalt welke methode je te zien krijgt, hopelijk bepaalt vanuit een label file want dan zou het evt. nog te wijzigen zijn. In principe hoef je niet te hercoderen maar soms wil je toch eens een optie proberen of wat dan ook... 1
wulfke Geplaatst 3 september, 2021 Rapporteer Geplaatst 3 september, 2021 (aangepast) Op 3-9-2021 om 16:58, Bonny zei: Ook de SWCM is zonder fouten: Helaas wordt hier de coding niet als losse bytes afgebeeld maar als 1 groot getal. Weet iemand toevallig of dit via een aangepaste label file aan te passen is toevallig? Expand Een paar posts hierboven heb ik een deel van een log van mijn B8 gepost. Zit daar niet de gepaste info in ? Multi Function Steering Wheel Control Module: Subsystem 2 - Part No SW: 5G0 959 442 K HW: 5G0 959 442 K Labels: 3C8-959-537.CLB Component: E221__MFL-DC1 H17 0040 Serial number: 29150002505640035511 Coding: 2FFFFF 3 september, 2021 aangepast door wulfke
Bonny Geplaatst 4 september, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 4 september, 2021 Naja het gaat om hoe je in een labelfile aangeeft dat vcds long coding of short coding moet gebruiken. Ik zou daar nog eens in moeten duiken om dat uit te zoeken. Ik was gewoon benieuwd of iemand dat al wist....
Bonny Geplaatst 6 september, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 6 september, 2021 In mijn CC EMU zit trouwens ook ondersteuning voor stuurverwarming (10A) maar het probleem is om die stroom door je sleepring te krijgen. In de MQB sleepringen die daarvoor geschikt zijn hebben ze een aantal pinnetjes vervangen door 2 dikkere voor de stroomvoorziening. Ik ben nu aan het kijken (voor mijn Passat B6) wat bv. de maximale stroom zou kunnen zijn door 3 standaard pinnetjes die ik vrij zou kunnen maken. Niet omdat het hier vaak zo koud is maar gewoon omdat het kan Gr. Bonny 4
golfiev5 Geplaatst 7 september, 2021 Rapporteer Geplaatst 7 september, 2021 super gaaf om de updates te zien @bonny. wonderlijk hoe jij dit zo voor elkaar krijgt 1
bandjes Geplaatst 13 september, 2021 Rapporteer Geplaatst 13 september, 2021 Gaaf om te zien Bonnie! En als ik het goed begrijp dan is een B8 stuur zonder (veel) gedoe om te zetten naar een B7?
Passat Rdi Geplaatst 14 september, 2021 Rapporteer Geplaatst 14 september, 2021 Onder tussen heb ik m'n golf 7R stuur in m'n b7 cc knop verlichting werkt ook netjes bonny heeft hem zo geprogrammeerd naar mijn wens dat ik met m'n flippers het volume van m'n radio kan gebruiken 😁 voice control heeft 2 functies mute en voice control. Cruise control moet bij mij nog opgelost worden omdat de scm toch Anders is dan van die b6. Maar dit komt ongetwijfeld goed. Bonn bedankt voor de gast vrijheid en gezellige dag afgelopen zaterdag. 8
Bonny Geplaatst 15 september, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 september, 2021 @bandjes Yep, dat is de bedoeling idd.
bandjes Geplaatst 15 september, 2021 Rapporteer Geplaatst 15 september, 2021 Op 15-9-2021 om 15:47, Bonny zei: @bandjes Yep, dat is de bedoeling idd. Expand Nice 😎 Na dit te hebben gelezen heb ik ook wat gegoogled en kwam dit tegen. Vooral het kunnen in- en uitschakelen van de opties op de middenconsole via het stuur lijkt mij ook wel handig! 2
Bazeman Geplaatst 6 april Rapporteer Geplaatst 6 april He Bonny, super tof project! Ik heb zelf een VW Arteon stuur liggen met ACC en flippers en deze wil ik graag in mijn VW Eos uit 2014 monteren. Volgens mij moet dat met jouw printje helemaal goed komen toch? Heb je deze beschikbaar?? Ik ben zelf electronicus, dus inbouwen van het printje met een simpele handleiding voor de bedrading moet zeker lukken. Nou heb ik ook oa Deze gevonden En op Ali dit Zijn dit vergelijkbare oplossingen of kunnen er zijn er met jouw versie nog aanvullende opties? Ook vroeg ik me af of het zin heeft om mjn huidige 5K0.953.569AH module voor een nieuwere versie te verwisselen? Mijn huidige heeft 1 pin minder in de aansluiting van de stuur connector. Ik kan een 5Q0. 953.569B krijgen, deze heeft de extra pin die ook in het harnas van het arteon stuur aangesloten is, en de 2 extra pinnen voor de stuurverwarming. Deze gebruik ik nu dan niet maar wie weet later nog eens.. Heeft dat zin/werkt dat uberhaupt? Alvast super bedankt voor de info en hoor het graag!
Aanbevolen berichten