De samenvatting; M'n mechatronic is kapot en ik ben nog in afwachting van de controle van de versnellingsbak. Wat kan ik verwachten? Kostentechnisch, qua reparatietijden en hebben jullie misschien handige adressen als de definitieve diagnose er is en de kosten te hoog lijken? Gezien de auto (B7, 1.4 TSI, Highline, 230.000 km) ben ik aan het twijfelen of ik deze aanhoud, afhankelijk van de rekening. Mogelijk hebben jullie hier straks tips voor.
Voor de lezer:
Na een leuke vakantie in een redelijk veilig gebied van Frankrijk ben ik naar huis gereden. Onderweg heb ik de melding gekregen dat de versnellingsbak oververhit raakte. Na een lange stop kreeg ik de melding 100+ kilometers verder nog een keer. Weer stil gezet, na een half uurtje weer gaan rijden en weer dezelfde melding. Daarna schakelde de automaat zeer problematisch; als een automaat van het eerste uur i.p.v. de soepele overgang die je van een DSG kent. Dus in z'n 1, daarna houd de motor in, dan in z'n 2, weer inhouden, in z'n 3.. Uiteindelijk handmatig in z'n 7 gehouden omdat de laatste 300+ kilometers 's avonds laat door Belgie en Nederland waren en redelijk vlak terrein. De auto nog rijdend voor de deur geparkeerd en vast een afspraak gemaakt met de garage. Maar bij het willen brengen deed de versnellingsbak niets meer. De vrienden van de ANWB op bezoek gehad; mechatronic kapot. Nu staat de auto bij de vertrouwde garage en die hebben mij bevestigd dat de mechatronic sowieso kapot is. Nu zijn ze aan het uitzoeken of er andere onderdelen ook naar de knoppen zijn. Ik verwacht een deze dagen de diagnose....
Vraag
Thomas1984
Goedemiddag forumleden!
De samenvatting; M'n mechatronic is kapot en ik ben nog in afwachting van de controle van de versnellingsbak. Wat kan ik verwachten? Kostentechnisch, qua reparatietijden en hebben jullie misschien handige adressen als de definitieve diagnose er is en de kosten te hoog lijken? Gezien de auto (B7, 1.4 TSI, Highline, 230.000 km) ben ik aan het twijfelen of ik deze aanhoud, afhankelijk van de rekening. Mogelijk hebben jullie hier straks tips voor.
Voor de lezer:
Na een leuke vakantie in een redelijk veilig gebied van Frankrijk ben ik naar huis gereden. Onderweg heb ik de melding gekregen dat de versnellingsbak oververhit raakte. Na een lange stop kreeg ik de melding 100+ kilometers verder nog een keer. Weer stil gezet, na een half uurtje weer gaan rijden en weer dezelfde melding. Daarna schakelde de automaat zeer problematisch; als een automaat van het eerste uur i.p.v. de soepele overgang die je van een DSG kent. Dus in z'n 1, daarna houd de motor in, dan in z'n 2, weer inhouden, in z'n 3.. Uiteindelijk handmatig in z'n 7 gehouden omdat de laatste 300+ kilometers 's avonds laat door Belgie en Nederland waren en redelijk vlak terrein. De auto nog rijdend voor de deur geparkeerd en vast een afspraak gemaakt met de garage. Maar bij het willen brengen deed de versnellingsbak niets meer. De vrienden van de ANWB op bezoek gehad; mechatronic kapot. Nu staat de auto bij de vertrouwde garage en die hebben mij bevestigd dat de mechatronic sowieso kapot is. Nu zijn ze aan het uitzoeken of er andere onderdelen ook naar de knoppen zijn. Ik verwacht een deze dagen de diagnose....
Alle hulp en kennis is welkom!
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten