Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

In mei 2019 voor het vierde jaar met de caravan op stap met mijn B6 1,6TDI. Na 300 km gaat het gloeispiraaltje branden en gaat de motor in de noodloop. Snelheid gaat naar 70 km per uur en vrachtwagens gaan mij geïrriteerd inhalen. Na stoppen op een parkeerplaats, motor uit en weer starten, prima, noodloop opgeheven. Maar na weer 5 km zelfde verhaal. 

Uit laten lezen, en blijkt een storing bij de egr klep (die twee jaar geleden voor 400 euro is vervangen). Oorzaak is niet duidelijk. Maar na nu twee maanden zonder caravan gereden te hebben geen storing meer gehad.

voor ik weer de caravan meeneem, wil ik toch graag weten wat het probleem is. 

Wie heeft advies???

groet D

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

EGR-klep softwarematig dicht zetten ??


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 0
Geplaatst

De monteur zei dat het mogelijk een magneetklepje zou kunnen zijn, maar dat zou geen relatie mogen hebben met het vermogen dat de motor levert. Mijn indruk is dus dat het geleverde vermogen weldegelijk invloed heeft. 

  Op 7-7-2019 om 19:21, JanSL zei:

EGR-klep softwarematig dicht zetten ??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Expand  

Ik zal eens vragen of ze dit kunnen willen doen. Ik heb zelf geen VAG- COM.

  • 0
Geplaatst

Welkom, in plaats van meteen advies te vragen. Hebben we een topic waar je jezelf en je Passat kan voorstellen en na 3 berichten kan je je vraag stellen in het des betreffende topic.

 

Alvast bedankt voor je moeite!

  • 0
Geplaatst

Gevonden op VAG techniek:

Bij Commonrail motoren (bouwjaar vanaf 2009), zorgt de EGR-klep mede voor het goed kunnen regenereren van het DPF (roetfilter). Wanneer de EGR-klep buiten werking wordt gesteld, kan het zijn dat het DPF vaker en langer gaat regenereren.

dit zou voor mij wel een rol kunnen gaan spelen. Ik heb een DPF

  • 0
Geplaatst (aangepast)

De DPF word uitgeschakeld met een regeneratie zodat de hoogste verbrandingstemperatuur wordt bereikt. Moet geen problemen geven. 

aangepast door Roy_01
  • 0
Geplaatst

Bij mijn 3C heb ik de EGR klep dicht laten zetten (bij 169.000km) en daarna probleemloos nog ruim een ton mee gereden (toen de auto ingeruild voor een B8)

  • 0
Geplaatst
  Op 8-7-2019 om 14:51, Roy_01 zei:

De DPF word uitgeschakeld met een regeneratie zodat de hoogste verbrandingstemperatuur wordt bereikt. Moet geen problemen geven. 

Expand  

DPF (Diesel Partikel Filer) wordt niet uitgeschakeld met regeneratie, die loopt altijd mee.  Je bedoelt denk ik de EGR.

  • 0
Geplaatst

ik vind de 'fout' egr-klep vaag, ook het vervangen ervan, er wordt nl zo vaak klakkeloos wat vervangen.. misschien gewoon even een precieze melding geven van wat als storing staat.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden