Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem, wie kan me helpen?


superfrog

Vraag

Goedemoggel! ;)

 

Het volgende is het geval: mijn Passat loopt richting een km-stand waarop de distr.riem vervangen moet worden. Ik heb daarom een distr.riem plus spanrol gekocht zodat mijn beunhaas deze voor mij kon vervangen. Hij zegt nu echter dat hij dit met zijn middelen niet kan doen (geen hefbrug).. Ik zit alleen nog wel met een distr.riem en een Passat die dat ding graag wil hebben! :)

 

DUs mijn vraag: Is er iemand in omgeving Zoetermeer (ik ben ook wel eens bij mijn ouders in Drachten (Frl.), dus dat zou evt. ook kunnen) die voor mij een distributieriem kan vervangen? Uiteraard tegen betaling...

 

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beetje vreemde reactie van je beun, je kunt hem anders even laten zien dat het best kan zonder brug:

 

[align=center]waterpomp_passat.jpg[/align]

 

owkay, mijn auto staat wel op een brug, maar dat is omdat 'ie dan mooi op werkhoogte staat als je op een bureaustoel zit.

 

Er zijn nog veel meer voorbeelden hier van mensen die echt geen brug gebruikt hebben voor een riemwissel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hoeft idd geen hefbrug maar het is wel handig. Heb de mijne zelf gedaan. Als je het voor het eerst dioet is grote klus front moet er voor weg staat ik KB als ik het goed heb een beschrijving van om een riem te vervangen.

 

Zou de riem er wel omheen leggen voor je is geen probleem. Moet dan wel in Heerneveen gebeuren op een zaterdag. Stuur me anders maar een pb als het wat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij doen het idd ook altijd zonder brug en dat gaat heel goed hoor.. een brug is alleen makkelijk als je het complete front weghaalt, wij zetten hem alleen in de servicestand en als je em dan op de brug hebt staan kun je er niet meer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=20414

 

Misschien zou het handig zijn als ik de tekst eens afmaak, maar het is zonder speciaal gereedschap te doen (als je het special tooltje even namaakt), ik heb zelfs de auto niet van de grond gehad....

zou het voor je kunnen doen maar woon helaas niet echt naast de deur..haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe doen jullie het blokkeren van de nokkenas en Krukas?

 

Gewoon simpelweg merken gaat meestal ook wel, en dan de brandstof pomp even een pin in duwen?

 

En de Visco Koppeling van de Ventilator, kan je die ook zo los schroeven?

 

Moet over een paar maandjes een Driem doen van een Audi A4 1.9 TDI 90 pk.. Dusja, vast maar even orienteren.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

visco koppeling zit vast met een inbus bout aan de achterkant van de steun waar de visco op zit .

in die steun is een opening (achterkant) waar een inbus sleutel in past ,is wel even vissen voor de bout te vinden ge ziet het niet echt goed .

probeer deze los te doen als de riem er nog op licht ,de riem bied weerstand op de polie voor deze los te schroeven .

markeren gaat maar er bestaan allerhande tools voor de komplete distributie vast te zetten ( is niet echt duur en kan praktish voor elke vw gebruikt worden ).

ik merk alles en zet dan nog eens alles vast dubbel zeker .

er is meer werk voor aan de distributie te geraken dan deze te vervangen .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe doen jullie het blokkeren van de nokkenas en Krukas?

Met een verf streepje, als de brandstof pomp op tijdstaat.

 

Gewoon simpelweg merken gaat meestal ook wel, en dan de brandstof pomp even een pin in duwen?

Dat zeg ik grote boor of achterkant doorslag.

 

En de Visco Koppeling van de Ventilator, kan je die ook zo los schroeven?

4X inbus 6 die zie je wel als front naar voren is gekomen

 

Moet over een paar maandjes een Driem doen van een Audi A4 1.9 TDI 90 pk

Ochtend werk en hij draait weer.

 

Succes

 

Zag dat ik fotos dubbel had maar ff snel aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn weten zit de visco koppeling vast met 1 inbus, je moet de poelie (die aan de visco vast zit) locken met een schroevendraaier oid en dan de inbus (vanachter de compact bracket) losdraaien.

 

Ik denk dat dexter de visco heeft losgeschroefd van de poelie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat dexter de visco heeft losgeschroefd van de poelie?

 

je hebt helemaal gelijk kun je ook nog zien op 2e foto

 

Op de 2de foto zie ik de poelie + visco nog zitten en is alleen de plastic fan verwijderd, maar ik snap het al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vindt het prutswerk wanneer er poelies gemerkt worden aangezien je er dan maar vanuit gaat dat de nokkenaspoelie goed staat. Verder hoort de pomptiming nadien altijd gecontroleerd te worden met de computer. Wanneer de spanrol voor de multiriem niet vervangen hoeft te worden kan ook voldaan worden door de koelfan alleen door de vier inbusboutjes te verwijderen. De bout van de krukas vervang ik bij de 1Z,AHU,AFN en AVG motoren altijd.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vindt het prutswerk wanneer er poelies gemerkt worden aangezien je er dan maar vanuit gaat dat de nokkenaspoelie goed staat. Verder hoort de pomptiming nadien altijd gecontroleerd te worden met de computer. Wanneer de spanrol voor de multiriem niet vervangen hoeft te worden kan ook voldaan worden door de koelfan alleen door de vier inbusboutjes te verwijderen. De bout van de krukas vervang ik bij de 1Z,AHU,AFN en AVG motoren altijd.

 

Jos.

 

Hoe kan je de assen etc dan het beste vast zetten bij een AHU motor? Nieuwe krukasbout? Vanwaar doe je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden