Ga naar inhoud
  • 0

1.8 tsi haperen bij koud weer


Ralfff

Vraag

Beste forumleden, ik moet helaas constateren dat mijn cctje als het koud is erg onregelmatig loopt, lijkt soms zelfs alsof hij op drie potten loopt. Stationair loopt hij onregelmatig en als ik wegrij in de eerste en tweede versnelling varieert het vermogen merkbaar. Het verschijnsel gaat weer weg zodra de motor warm begint te worden.

 

Ik heb bij de vorige tank vulling een flesje injector reiniger toegevoegd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar helaas nu het weer wat kouder wordt is het probleem weer terug.

 

Weet iemand hier wat het probleem zou kunnen zijn, en zo ja vallen dit soort dingen onder garantie??

aangepast door Ralfff
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja heren heb inmiddels gesproken met iemand van de service afdeling, massavliegwiel is vervangen evenals de koppeling, er is nieuwe software geflashed op het motormanagement voor het onregelmatig stationair lopen (fix van volkswagen, komt blijkbaar vaker voor) er is met de stabilisatorstangen gesleuteld achter.. En ik heb toestemming gegeven om de auto uitgebreid te testen om te kijken of alles verholpen is. Misschien krijg ik vandaag te horen dat mijn autootje weer klaar is.. Maar de hele ervaring ook al is het een garantie geval is erg goed bevallen, het kontact met de service manager van Autohaas is echt goed! Die man is no non sense en windt er geen doekjes om, alles wordt direct opgepakt en je voelt je ook echt serieus genomen! Dus als mijn cctje terug komt en alles is in orde komt er een mooie review voor Autohaas bij! Update: auto is goed bevonden en wordt nu naar limburg gereden!

aangepast door Ralfff
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soortgelijk probleem gehad bij mijn Audi A4 (1997) met een AEB blok (1.8T) en bleek een gescheurde carterontluchtingsslang te zijn. Nog een symptoom was dat het stationair toerental erg schommelde en soms flink omlaag dook bij het afremmen bij een stoplicht. Bij een warme motor vrijwel geen problemen meer.

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de wagen net een maand, en er zit nog bovag garantie op..Ik heb al gekeken voor een vacuumlek maar geen abnormale dingen kunnen vinden..ook niet als ik de olie vuldop losdraai..

Ralfff maak je niet druk als je er nog garantie op heb,en ga terug naar die dealer of garage en laat die het maar fixen.

 

Ga niet zelf dit soort dingen doen......gewoon terug en doe garantie claimen.

 

Anders betaal je alles zelf voor dit soort dingen.

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mij is verteld dat deze klachten ook voorkomen bij een vervuild inlaatkanaal.

Walnutblasting zou een oplossing kunnen zijn, gecombineerd met een reiniging en opnieuw afstellen van het gasklephuis.

Maar ik zou het probleem zeker eerst bij de Bovag dealer leggen.

 

Dit zou heel goed mogelijk kunnen zijn. bij garantie moeten ze kijken naar misfires op de cilinders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfde probleem gehad en bij mij was het een onderdeel van de carterventilatie, pcv is vervangen en toen liep hij normaal.

Niet helemaal lekker maar na het vervangen van de ontsteking liep hij weer als een zonnetje.

 

Ik zou inderdaad ook beginnen met de garantie.

Ben zelf niet zon fan van die middeltjes, denk ook niet dat als de inlaat echt vervuild is deze middeltjes top werken.

Walnut blasting zou dan meer op zijn plaats zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfde probleem gehad en bij mij was het een onderdeel van de carterventilatie, pcv is vervangen en toen liep hij normaal.

Niet helemaal lekker maar na het vervangen van de ontsteking liep hij weer als een zonnetje.

 

Ik zou inderdaad ook beginnen met de garantie.

Ben zelf niet zon fan van die middeltjes, denk ook niet dat als de inlaat echt vervuild is deze middeltjes top werken.

Walnut blasting zou dan meer op zijn plaats zijn.

Helaas is zo'n bovag garantie een stuk minder rooskleurig dan je zult denken . Ik hoop dat je er met de garage uit komt

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de tekst prima gelezen. Mijn reactie had dan ook betrekking op de klachtomschrijving en niet op het type blok. Verder ben ik het zeker met Rachid eens.

Het zijn 2 verschillende motoren met totaal andere werkingen. Storingen zijn totaal niet met elkaar uitwisselbaar

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat de inspuiting bij de 1.8tsi anders verloopt dan bij de 1.8t uit 1997, betekend niet dat de motoren totaal anders werken. Het basis principe van beide brandstofmotoren blijft hetzelfde. 

Sterker nog, door de ervaring die ik heb opgedaan met de 1.8t en dezelfde symptomen bij mijn 2.0 FSI had ik al snel in de gaten dat bij de laatstgenoemde de carterontluchtingsslang ook gescheurd was. Ook ditmaal was het euvel opgelost door deze slang te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update m.b.t. mijn cctje, er was/is blijkbaar een probleem met het massavliegwiel. Na bij wealer sittard bot te hebben gevangen en de vrolijke vriendelijk (sarcasme) monteur zei:              "waarschijnlijk ligt het aan je rijgedrag" heb ik met autohaas apeldoorn gebeld en besloten de dikke 2 uur te rijden om daar naar de auto te laten kijken...en voilá er is wel degelijk een probleem met de wagen..Alle kleine dingetjes die me zijn opgevallen worden ook meteen opgepakt..zoals het kraken van de stabilisatorstangen achter..onregelmatig stationair lopen en het wiellager rechts achter...Maar wealer sittard heeft in dit geval, een dikke onvoldoende gescoord..de monteur die met mij is gaan rijden reed met mijn wagen alsof hij hem gestolen had en luisterde helemaal niet naar mijn klachten en ik werd niet serieus genomen..niet door de monteur en niet door de service medewerker...en aangezien eerdere ervaringen met wealer zal ik in de toekomst deze garage met plezier vermijden...Mijn auto staat dus in Apeldoorn en zonder blikken of blozen hebben ze me een gloednieuw polootje meegegeven met 17 km op de teller en werd mij beloofd dat alle klachten worden opgelost..ze komen zelfs mijn auto terug brengen als deze klaar is...dat noem ik nou eens service!

aangepast door Ralfff
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja in het verleden geen goede ervaringen gehad met wealer heerlen, en nu ook sittard...mensen komen arrogant over en niet klantvriendelijk...en ik weet niet waarom...misschien hebben ze het te druk of hebben ze particulieren niet nodig omdat ze genoeg bedrijfswagens onderhouden...het is jammer hier jn het zuiden zijn nog maar weinig "merk garages" waar je je echt nog het gevoel hebt van "klant is koning"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelukkig zijn je klachten in Apeldoorn serieus opgepakt, dat is goed te horen. De houding die jij omschrijft kom ik bij meerdere dealers tegen. Alsof je blij mag zijn dat ze daar voor een veel te hoog tarief aan je auto willen sleutelen. Nou heeft het er ook mee te maken wie je treft, er zijn echt nog wel monteurs en servicemanagers die je graag en vriendelijk te woord staan.

Over Borchwerf in Roosendaal was ik altijd erg tevreden, maar daar trof ik de vorige keer toch een botterik, zeldzaam. Ik ben een kritisch consument die uitleg en argumenten wil horen, als ik goed geholpen word dan ben ik echt wel een ambassadeur voor de garage.

Erg tevreden over @Tasmo in Numansdorp, daar rijd ik graag 40 kilometer voor.

Laat je even weten hoe het verder loopt @Ralfff?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet bekennen, de auto rijdt als nieuw! vliegwiel, drukgroep, lager en koppeling zijn vervangen en het is een verschil van dag en nacht! Geen problemen meer met optrekken in de eerste versnelling en de koppeling voelt ook een stul "soepeler" Dus ben blij dat ik die 2 uur richting apeldoorn ben gereden km t te laten fixen..

aangepast door Ralfff
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden