Ga naar inhoud
  • 0

Rariteit


GhostWolf

Vraag

Vandaag even aan het kloten met de dashcam, hij zit via een geschakelde zekering aangesloten. Nou wou ik proberen, dat als ik een voeding vanuit de aanstekerplug tijdelijk er bij stak (er zitten 2 voedings mogelijkheden op de cam) hij het dan ook zou doen als dr auto uit stond. Voor als ik bij het parkeren oid hem aan wou hebben.

Ik had alles aangesloten, haal de sleutel uit het contact.... blijft de motor draaien. Ik kon gas geven en alles. Toen de stekker uit de sigaretten aansteker gehaald, en toen viel de motor uit.

Vond ik best apart, ook al is de verklaring natuurlijk vrij logisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag even aan het kloten met de dashcam, hij zit via een geschakelde zekering aangesloten. Nou wou ik proberen, dat als ik een voeding vanuit de aanstekerplug tijdelijk er bij stak (er zitten 2 voedings mogelijkheden op de cam) hij het dan ook zou doen als dr auto uit stond. Voor als ik bij het parkeren oid hem aan wou hebben.

Ik had alles aangesloten, haal de sleutel uit het contact.... blijft de motor draaien. Ik kon gas geven en alles. Toen de stekker uit de sigaretten aansteker gehaald, en toen viel de motor uit.

Vond ik best apart, ook al is de verklaring natuurlijk vrij logisch

Bij mij is bij contact uit de aanstekerplug ook 'stroomloos'. Heb jij dat gewijzigd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was ook niet van plan het nog een keer te doen. Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de cam.

@@Diver, ik denk dat je idd op een een of andere manier het relais ingeschakeld houd. Heb alleen het schema niet, dus zou niet weten hoe het zit.

@@Patrick, nee, dit was bij mij al zo toen ik de auto kocht. Meestal makkelijk, soms onhandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zal de camera waarschijnlijk maar op 1 manier mogen aansluiten, zit geen scheiding in de voeding/camera. Zie het nut ook niet van beiden tegelijk aansluiten.

Je zet nu gewoon de volledige terminal 15 uitgaande kant onder spanning met alles wat daarop zit. Deze zit na het relais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Roy_01. De camera kan op beide manieren aangesloten worden. En het blijkt dus dat er geen scheiding in zit. Wat dus totaal geen probleem is voor mij. Het nut staat in de beginpost. De cam aan laten staan bij het uitzetten van de motor.

Op de terminal staat naar mijn idee dan maar 5v, vandaar dat ik het raar vind, en dus liet weten. A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet raar

Een relais heeft een relatief meer vermogen nodig om aan te spreken dan om gesloten te blijven. Dus kan best zijn dat die 5V tijdelijk voldoende vermogen levert om t relais “in” te houden

Echter gaat om een bepaald vermogen te krijgen bij een lage spanning er een grote stroom lopen (P=U x I)

Wat grote schade aan je boord net kan veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden