Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
rvandenb

Klepdeksel probleem

Vraag

Beste forum leden,

Wellicht weten jullie wat te doen. Ik heb ontdekt dat 1 van de bouten die het klepdeksel afdichten afgebroken is.

Vraag 1: Kan dit kwaad?

Vraag 2:Zou het kunnen dat dit nu voor een vacuüm probleem zorgt? Ik heb al sinds tijden een irritant lampje branden op m'n dashboard (motormanagement) en ben er niet achter wat de oorzaak is. Heb al van alle uitgezocht. Een vacuüm lek ergens zou het probleem kunnen zijn. De slangen zijn voor zover ik weet ok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Wat is de fout als je de auto uitleest met VCDS, heb je het zelf niet is er misschien iemand in de buurt die het heeft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Het volgende kwam naar voren

2 Faults Found:

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
            P1137 - 002 - System too Rich - MIL ON

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
            P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent

De 2e fout is sinds kort er bij gekomen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

thermostaat vervangen, fouten wissen en kijken of de eerste nog terugkomt. 1e kan ook te wijten zijn aan een slechte LMM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De thermostaat is 2 jaar geleden vernieuwd maar goed kan natuurlijk opnieuw stuk zijn gegaan na een lekkage van het thermostaathuis. Als de 2e melding blijft aanhouden zal ik 'm laten vervangen.

De Fuel Trim melding heb ik al sinds de aanschaf van de auto drie jaar geleden. Ik had toen nog geen mogelijkheid om de auto uit te lezen. Na 2 dagen rijden begon er een geel lampje te branden op m'n dashboard. Ik heb zelf nooit aan het klepdeksel gezeten anders dan voorzichtig controleren of de bouten vastzaten. Toen heb ik gemerkt dat er een bout afgebroken was.

Ik heb 'm zelf niet afgebroken, noch enige garage, dus vermoed ik dat het al zo was toen ik de auto kocht. Vandaar m'n gedachte dat de afgebroken bout verantwoordelijk kan zijn voor een eventueel vacuüm lek.

@@Vdub: wat vind jij van die redenatie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hier zijn wat foto's. Je kunt duidelijk zien dat er door het deksel een weinig motorolie lekt.

IMG 1227

IMG 1230

De bout zal wel heel vast hebben gezeten en bij het losdraaien afgebroken zijn.

Zou het kunnen dat er daardoor ook een vacuüm lek ontstaan is?

Kan zoiets gerepareerd worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Klepdeksel eraf halen, waarschijnlijk te vastgezet en is daardoor afgebroken. Meestal kan je ze er zo uithalen en zitten ze niet vastgerot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kan het klepdeksel er zonder problemen van af gehaald en weer teruggezet worden? Moet ik nog ergens op letten? Altijd meteen de pakking vervangen bijvoorbeeld? Ik sta sowieso op het punt de motorolie en het filter te vervangen.

Heb je nog een mening over een evt vacuüm lek?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik zou de kleppendeksel pakking gewoon vervangen. Je kan hem beter hebben liggen dan een pakking die er keihard en beschadigd uit komt en dan niet dicht kunnen maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik zal 'm liever bestellen en evt. vervangen.

Ik heb nog nooit een klepdeksel verwijderd. Misschien een stomme vraag maar stroomt er dan geen motor olie uit de motor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Er zitten 15 bouten (06B103831E) en 1 bout (06B103831F) in. Is er soms een lengteverschil?

Weet iemand ook het aanhaalmoment voor het vastzetten van deze bouten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik zal 'm liever bestellen en evt. vervangen.

Ik heb nog nooit een klepdeksel verwijderd. Misschien een stomme vraag maar stroomt er dan geen motor olie uit de motor?

Normaal komt er een heel klein beetje olie de randen, niks bijzonders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Er zitten 15 bouten (06B103831E) en 1 bout (06B103831F) in. Is er soms een lengteverschil?

Weet iemand ook het aanhaalmoment voor het vastzetten van deze bouten?

Neem een stuk karton en teken daar je klepdeksel op en steek je boutje die je eruit haalt op de de overeenkomstige plaats in het stuk karton.

Komen ze altijd weer op dezelfde plaats terug.

Aanhaal moment weet ik zo niet.

Zal niet heel hoog zijn, iets van 10Nm ongeveer, en dan kruislings aandraaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden