Ga naar inhoud
  • 0

Brandstoffilter 1.4TSI 2012


Tedje

Vraag

Beste allemaal, vanochtend ben ik op aanraden van een "professional" bij Brezan geweest voor een nieuw brandstoffilter, dit zou noodzakelijk zijn omdat de auto een heel klein beetje inhoudt als ik snel optrek in de drive-stand van de automaat, in de S-stand geen last.

Er blijkt een zgn lifetime filter in te zitten dat niet vervangen hoeft te worden?!

Het advies van Brezan was een injectorreiniger door de benzine te mengen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

De auto heeft 165.000km gelopen en er wordt eigenlijk alleen rustig door mijn vrouw in gereden. (hoop ik)

Groeten Tedje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik het zo lees heb je eigenlijk zelf al het antwoord gegeven. Ik denk dat dit meer te maken heeft met de bak dan met een benzinefilter. Ik zou de bak laten uitlezen en de software laten aanpassen ,soort van chiptuning voor de dsg

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je echt vlot wil rijden, dan zou ik een chiptuning icm DSG tuning overwegen. Dat kost wel wat, maar dan krijg je echt een hele andere auto terug.

 

Maar je kan altijd beginnen met er zelf een flesje Wynn's in te gooien https://www.wynns.nl/product/injector-plus-cleaner/

 

Ook wat duurdere brandstof, zoals BP Ultimate houdt de boel ook netjes. En van BP Ultimate wordt je turbo auto ook weer een stukje vlotter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook een 1.4 TSi icm DSG uit 2012 en ook rond de 165.000km,

zelfs laten tunen incl DSG.

Ik merk nog steeds dat bij half gas optrekken, er een twijfeling

in het vermogensafgifte zit, volgas niets aan het handje......

alles in de D, zodra ik hem in de S zet, tsjaa dan is het feestje

compleet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste allemaal, vanochtend ben ik op aanraden van een "professional" bij Brezan geweest voor een nieuw brandstoffilter, dit zou noodzakelijk zijn omdat de auto een heel klein beetje inhoudt als ik snel optrek in de drive-stand van de automaat, in de S-stand geen last.

Er blijkt een zgn lifetime filter in te zitten dat niet vervangen hoeft te worden?!

Het advies van Brezan was een injectorreiniger door de benzine te mengen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

De auto heeft 165.000km gelopen en er wordt eigenlijk alleen rustig door mijn vrouw in gereden. (hoop ik)

Groeten Tedje.

Als ie niet vervangen hoeft te worden dan kun je hem toch schoonmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden