Ga naar inhoud
  • 0

00575 - Intake Manifold Pressure


wijnantsrmj

Vraag

Ls,

 

Ik rijd een Passat Variant 2.5 TDI V6 4motion Automaat in Highline uitvoering. Afgelopen week waren plots alle paarden op vakantie. Auto is niet voorruit te branden (noodloop).

 

Hierop mijn auto laten uitlezen en kreeg dus de volgende fout te zien (00575 - Intake Manifold Pressure). Daarnaast het verzoek om mijn auto maar te laten staan en meteen ook nog eens de melding dat dit lang zou gaan duren.

 

Daar had ik geen zin in en heb de fout laten resetten op dat deze misschien niet meer zou voorkomen. Dat bleek dus niet zo te zijn. Na wat speurwerk op internet kwam ik er achter dat het probleem mogelijk veroorzaakt word door, LMM, N75 en eventueel de Turbo zelf.

 

Bij het controleren van de slangen aan de N75 deze per ongeluk afgebroken. Een nieuwe N75 moet er dus op, als hij niet kapot was dan is hij het nu. Hopelijk kosten ze niet te veel.

 

Inmiddels een VAGCOM kabel gekocht en een log gemaakt. Met blok 3, 8 en 11. Het zegt mij alleen helemaal niets. weet in tussen ook dat de N75 ook verantwoordelijk is voor het vacuum van de remmen. Zou het dan ook niet merkbaar moeten zijn op de remmen?

 

Men kan aansluiting van de N75 op de Turbo trouwens testen met een vacuumpomp (nee, niet waar jullie nu aandenken ).

 

Is het mogelijk om de Turbo zelf te reviseren? Wat ik ervan gezien heb zou het niet moeilijk moeten zijn en zoveel kan er niet aan kapot. Is immers volledig mechanisch. Zou alleen niet weten waar ik de pakkingen kan vinden om hem weer dicht te krijgen.

 

Dank voor jullie antwoorden.

 

Gr. Robin

LOG-01-003-008-011-02.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Doordat hij in noodloop loopt is het heel waarschijnlijk dat de waarde van de LMM laag zijn (lees ook site van gerrit speek).

 

Mijn idee met is dat het de N75 is omdat de variable schoepen op de Turbo niet of nauwelijks bewegen.

 

Misschien is reviseren van de Turbo een groot woord. Ik zou de Turbo roetvrij willen maken, zodat de Turbo schoepen goed draaien. Als ik dit doe, wil ik ook meteen de EGR dichtzetten.

 

Past die LMM wel op mijn auto? Volgens mij zit daar per type toch wat verschil in.

 

Heb al eens vaker gehad dat de auto in noodloop ging, maar dat was altijd naar het uit en aanzetten van de motor verholpen. Deed zich vooral voor bij het naar boven rijden in de bergen.

Autoscan-62-DH-ZN-224310km-139379mi.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het aanbod.

 

Ik ga als eerste de N75 (incl slangen) vervangen omdat ik die gesloopd heb.

Als het probleem er dan nog steeds is, wil ik de LMM wel eens uitproberen.

 

Die dingen kosten bijna € 200,- in nederland. Als ik heb zou moeten kopen ga ik hem denk ik maar in Duitsland halen. Daar is kost hij ongeveer de helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag de N75 vervangen. Geen verschil in rijden echter.

Dus nu verder op zoek naar het werkelijke probleem.

 

Een N75 kost trouwens € 46,- in de BTW bij de dealer. Echter het type dat op mijn auto moet is vervangen door een ander type waarvan de aansluitstekker is veranderd. Dit koste me nog eens € 8,- aan onderdelen om de nieuwe aangesloten te krijgen.

 

Zal de straks nog eens een LOG maken en de foutmelding uitlezen om te zien wat hij nu aangeeft. Denk zelf niet dat het probleem door de LMM wordt veroorzaakt, maar eerder door de EGR of de turbo.

 

Iemand nog ervaring met het schoonmaken van een turbo?

Of iemand een idee wat zo'n ding kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er ergens een slangaansluiting lekt of een slang een scheurtje heeft (bv. tussen de turbo en de motor) dan krijg je vaak een fout in vag-com te zien die duidt op de N75.

Het kan zijn dat door een lekje in het vacuumsysteem of een minder werkende N75 de schoepen niet helemaal open getrokken worden, waardoor er minder druk opgebouwd wordt.

Kan evt. ook de wastegate zijn dat is het potje op de turbo, daarin zit een membraan. Deze willen ook wel een stuk gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi all,

 

Ik krijg dezelfde melding en ik heb volgens mij exact dezelfde bolide !

( ook reactie op de 180km noodloop post ).

 

Overigens heb ik wel pktjes maar bij 180 is het inzakken en noodloop.

Vreemdgenoeg hersteld deze noodloop zichzelf bij gasterug, dus ik hoef niet naar 120 km of motor uit ).

 

Als ik meer weet over de mijne dan post ik dat hier wel even. Mijne laat ik bij VW dealer nakijken.

 

Heb je overigens ook aan de intercooler gedacht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Robin,

 

Mijn probleem lag aan de brandstof pomp. Nu ben ik links en rechts geinformeerd dat een dergelijke pomp invloed uitoefend op de werking van de turbo. En die turbo kan weer overdruk geven op het spruitstuk. ( als ik manifold goed vertaal.)Hoe precies.. dat weet ik niet, ik ben maar een domme IT'er, maar wellicht een richting om op naar te kijken. Ik heb toch een hele tijd rondgereden met dit probleem, dus schijnbaar kan zo'n pomp ook goed, minder en niet werken.

 

Tis maar een idee, dus succes.

 

Ik ga met mijn auto hopelijk naar de welbekende Jos want ik kan niet meer voor en achteruit.

 

Gr,

 

Edwin,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit duid volgens mij op een lek in het IC circuit, of een defecte MAP sensor.

Controleer de stekker eens van de mapsensor (druksensor, zit vlak voor de intercooler. is een platte stekker die op de buis/inlaatkant van de intercooler zit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Uiteindelijk de turbo maar vervangen en het probleem is nu inderdaad opgelost.

 

De oorzaak dat de turbo kapot is gegaan is terug te leiden naar een slechte dealer die niet gekeken heeft naar de karter ontluchting.

 

Probleem van mijn auto. Elke 60.000km dient de karter ontluchting te worden vervangen anders krijg je uiteindelijk dit soort problemen. Turbo krijgt namelijk op een gegeven moment namelijk geen smering meer en daardoor gaat hij kapot.

 

Gr. Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden