Ik rijd een Passat Variant 2.5 TDI V6 4motion Automaat in Highline uitvoering. Afgelopen week waren plots alle paarden op vakantie. Auto is niet voorruit te branden (noodloop).
Hierop mijn auto laten uitlezen en kreeg dus de volgende fout te zien (00575 - Intake Manifold Pressure). Daarnaast het verzoek om mijn auto maar te laten staan en meteen ook nog eens de melding dat dit lang zou gaan duren.
Daar had ik geen zin in en heb de fout laten resetten op dat deze misschien niet meer zou voorkomen. Dat bleek dus niet zo te zijn. Na wat speurwerk op internet kwam ik er achter dat het probleem mogelijk veroorzaakt word door, LMM, N75 en eventueel de Turbo zelf.
Bij het controleren van de slangen aan de N75 deze per ongeluk afgebroken. Een nieuwe N75 moet er dus op, als hij niet kapot was dan is hij het nu. Hopelijk kosten ze niet te veel.
Inmiddels een VAGCOM kabel gekocht en een log gemaakt. Met blok 3, 8 en 11. Het zegt mij alleen helemaal niets. weet in tussen ook dat de N75 ook verantwoordelijk is voor het vacuum van de remmen. Zou het dan ook niet merkbaar moeten zijn op de remmen?
Men kan aansluiting van de N75 op de Turbo trouwens testen met een vacuumpomp (nee, niet waar jullie nu aandenken ).
Is het mogelijk om de Turbo zelf te reviseren? Wat ik ervan gezien heb zou het niet moeilijk moeten zijn en zoveel kan er niet aan kapot. Is immers volledig mechanisch. Zou alleen niet weten waar ik de pakkingen kan vinden om hem weer dicht te krijgen.
Vraag
wijnantsrmj
Ls,
Ik rijd een Passat Variant 2.5 TDI V6 4motion Automaat in Highline uitvoering. Afgelopen week waren plots alle paarden op vakantie. Auto is niet voorruit te branden (noodloop).
Hierop mijn auto laten uitlezen en kreeg dus de volgende fout te zien (00575 - Intake Manifold Pressure). Daarnaast het verzoek om mijn auto maar te laten staan en meteen ook nog eens de melding dat dit lang zou gaan duren.
Daar had ik geen zin in en heb de fout laten resetten op dat deze misschien niet meer zou voorkomen. Dat bleek dus niet zo te zijn. Na wat speurwerk op internet kwam ik er achter dat het probleem mogelijk veroorzaakt word door, LMM, N75 en eventueel de Turbo zelf.
Bij het controleren van de slangen aan de N75 deze per ongeluk afgebroken. Een nieuwe N75 moet er dus op, als hij niet kapot was dan is hij het nu. Hopelijk kosten ze niet te veel.
Inmiddels een VAGCOM kabel gekocht en een log gemaakt. Met blok 3, 8 en 11. Het zegt mij alleen helemaal niets. weet in tussen ook dat de N75 ook verantwoordelijk is voor het vacuum van de remmen. Zou het dan ook niet merkbaar moeten zijn op de remmen?
Men kan aansluiting van de N75 op de Turbo trouwens testen met een vacuumpomp (nee, niet waar jullie nu aandenken ).
Is het mogelijk om de Turbo zelf te reviseren? Wat ik ervan gezien heb zou het niet moeilijk moeten zijn en zoveel kan er niet aan kapot. Is immers volledig mechanisch. Zou alleen niet weten waar ik de pakkingen kan vinden om hem weer dicht te krijgen.
Dank voor jullie antwoorden.
Gr. Robin
LOG-01-003-008-011-02.xls
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten