Ga naar inhoud
  • 0

Afstandbediening defekt?


Bertje

Vraag

Ik heb sinds juli dit jaar een passat 1.9 TDI met tiptronic uit juni 2001.

Gisteren wilde ik instappen en drukte op de knop van m´n afstandbediening (klapsleutel)...... geen reacktie.

Alleen het lampje op de afstandbediening brand.

Binnen de andere sleutel gepakt...... ook geen reaktie.

De auto gaat wel open met de sleutel.

Ik heb de zekeringen bekeken, deze leken mij in orde.

Iemand enig idee hoe dit komt of wat ik hier aan kan doen?

Misschien moeten de sleutels opnieuw geprogrammeerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

batterijtje leeg?

synchen gaat dacht ik als je 'm in het stuurslot hebt gehad

(ik heb regelmatig dattie het niet meer doet maar na een ritje weer wel. dan heb ik bijv. de sleutel van de ring gehad en het batterijcompartimentje opengehad (oude type klapsleutel))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die tweede afstandsbediening heeft het wel ooit gedaan?

 

In het boekje staat iets over synchr van sleutel. Iets van sleutel in contact en dan het knopje indrukken.

 

Je kunt anders ook de afstandsbediening opnieuw aanleren aan de auto (dat is wat anders dan sleutel aanleren). Hieronder staat hoe.

 

 

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic ... +anlern%2A

 

Om de afstandsbediening (in Duits = FFB) aan te leren. De volgende stappen doorlopen:

 

1. Mit 1sten Schlüssel Zündung einschalten.

2. Mit 2ten Schlüssel mechanisch abschliessen.

3. Mit FFB im Sekundentakt (1x für FFB1, 2x für FFB2, 3x für FFB3, 4x für FFB4) öffnen drücken, 6 Sek. warten, noch 1x öffnen drücken.

4. Zündung aus.

 

Er staat een schat aan informatie over dit onderwerp op Passat3b.de

 

zoekwoorden "FFB" en "anlernen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben effe langs de dealer gegaan en die hebben hem uitgelezen.

 

Bij mij was de comfortmodule stuk.

Ik had verder hetzelfde als jij. Als ik de deuren open had en ik drukte op de knop van de AB dan knipperde m'n binnenverlichting wel. Maar daar werd ik niks wijzer mee.

 

Comfortmodule heb ik onder garantie kunnen laten vervangen.

 

Maar ik hoop voor je dat je de sleutels opnieuw kan synchroniseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reakties.

Ik heb alle sugesties geprobeerd met het volgende resultaat:

De ramen en de interieurverlichting doen het gewoon,

synchronisatie staat in mijn boekje anders beschreven (ook geprobeerd),

of de 2de sleutel het eerst deed weet ik niet zeker,

op deze site http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic ... +anlern%2A heb ik ook gekeken.

Dit alles nog zonder resultaat, mijn passat reageert gewoon niet meer op mijn afstandbedieningen.

Weet iemand misschien hoe de klapsleutels open gaan?

Dan kan ik de baterijtjes even chekken.

Als dat nog niet helpt is het uitlezen van het comfortmodule nog mogelijk en/of zinvol?

 

Groetjes Bertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand misschien hoe de klapsleutels open gaan?

 

 

Aan de logokant zit een inkeping. Van daaruit kun je met een plastic schroevendraaer o.i.d. de sleutel splitsen. vervolgens kun je het gedeelte waar geen sleutel aanzit zo van elkaar trekken. Je ziet dan de batterij zitten.

 

Ik denk niet dat het de batterij is, die is niet van de ene op andere dag op. Bij een legere batterij merk je nl dat je steeds dichterbij moet komen om de auto te bereiken.

 

Bij mij was van de ene op de andere dag de afstandsbediening defect. Ik heb voor 30 euro een nieuwe afstandsbedieningsgedeelte gekocht bij de dealer en dat ding opnieuw ingeleerd. Probleem was opgelost. Dat was de reden dat ik vroeg of de andere sleutel het wel doet.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de foto.

Ik heb beide afstandsbedieningen geopend (heel gemakkelijk als je weet hoe.) en de baterijen zijn nog goed.

Ben vanmiddag ook even bij mijn dealer (Wealer Heerlen) geweest.

Volgens hun kan het aan de zenders (in de sleutels) liggen, het inleren hiervan (+ startonderbreking) gaat online via de importeur en kost +/- 38 euro.

Maar het kan ook aan het comfortmodule liggen.

 

Is er iemand hier in de buurt die foutcodes kan uitlezen in mijn auto (met VAG-COM i.o.d.)?

Als ik zeker weet dat de comfortmodule in orde is dan laat ik mijn sleutels opnieuw in leren.

 

Groetjes Bertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou Ik woon in Heerlen... maar moet de kabel nog bestellen...

En ik heb verder ook nog totaal geen ervaring met VAG-com dus daar kan ik je niet verder mee helpen...

 

Wat je wel eens zou kunnen doen is bellen naar de Dealer in Meerssen waar ik nu altijd naar toe ga.

(Ik haat Wealer dus daar ga ik alleen naar toe als het absoluut moet)

 

http://www.autobedrijfploemen.nl/

Ambyerweg 2

6231 BJ Meerssen

Tel. 043 - 364 48 88

Fax. 043 - 365 03 44

E-mail: info@autobedrijfploemen.nl

 

Dit is een kleinere dealer en mijn ervaring met kleinere dealers is dat ze vaan net ietsie meer hun best voor je doen.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben vandaag naar de dealer (Ploemen in Meerssen) geweest.

De monteur heeft ook tig keer geprobeerd om de sleutels in te leren, zonder resultaat.

Drie monteurs zijn met mijn auto bezig geweest :):):) .

 

Hun conclusie is: De sleutels werken gewoon (daar hebben ze een tester voor).

Er is iets in de auto niet in orde (waarschijnlijk de komfortmodule),maar dat wisten de monteurs niet, dat moesten ze nader onderzoeken.

 

Dit heeft me wel (te) veel geld gekost, bijna 85 euro 8O , zonder een echt resultaat :x .

 

Groetjes Bertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn afstandbediening is nu eindelijk opgelost :D

 

Ik heb bij ebay een andere komfortmodule (met hetzelfde typenummer, natuurlijk) gekocht, ingebouwd, sleutels ingeleerd, en alles werkt weer perfekt :wink: .

Het inbouwen ging heel gemakkelijk en snel ( +/- half uurtje) en de module kostte ongeveer 50 euro.

En zonder hulp van een dealer (wealer of ploemen) :evil:

 

Ik heb nog een klacht ingediend (op 6 dec 2005) bij ploemen en een copy hiervan naar pon gestuurd, dat ploemen mijn passat niet kon maken, maar wel een dikke rekening voorleggen :x .

 

Van ploemen (nog) geen reaktie en pon kan deze klacht niet goed beoodelen en verwijst mij naar ploemen.

 

Nog maar een brief naar ploemen sturen, dan.

 

Iedereen bedankt voor de tips enzo....

 

Even nog een vraagje...

Is er iemand in het zuiden van het land met VAG-COM die mij wil helpen met een paar instellingen veranderen (anticarjack enzo)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is een goede tip.

In principe kan ik wel komen, het is een kwartier bij mij vandaan 8)

Zo'n meeting heb ik nog nooit meegemaakt of gezien, dus hoe ziet dat met die 5 euro per auto en wat kost het als je alleen komt kijken :?:

En hoe vind ik een van jullie daar?

Ik ken nog niemand van jullie.

Naar wie moet ik vragen/zoeken?

 

Groetjes Bertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Bertje... dit ben ik niet gewend van Ploemen...

Ben eens benieuwd naar de reactie.

 

Over de meeting....

Volgens mij komen we bij elkaar bij Motel De Valk

(Bij de woonboulevaard de autoweg op en de volgende afslag er meteen weer af)

 

Hoe laat dat we daar bij elkaar komen en/of de plaats nog veranderd moet je ff dat topic in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5 euro kost het naar mijn weten alleen als je met de auto op het terrein wilt staan, uiteraard wil je naast je soortgenoten staan om de groep zo groot mogelijk te maken..

 

Bij een bezoekje krijg je iig een mooie vwpassat.nl raamsticker(binnenzijde) van mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden