Ik dacht dat ik goed voorbereid was, maar helaas loop ik tegen een probleem aan bij het aansluiten van de instapverlichting achter. Deze was niet voorbereid, dus heb het van de comfortmodule moeten halen. Helaas werkt het niet, en snap niet goed waar het probleem zit. En voordat ik rechts ook ga aanleggen, wil ik het links eerst werkend hebben.
Wat heb ik gedaan:
Kabel gelegd van pin 5 comfortmodule naar linker deurstekker binnen pin 9
Van pin 9 deurstekker buiten naar de plus van het lampje
Min gesoldeerd op de dikke bruine min die in pin 1 van de motor zit
Aangemeld in VCDS in de comfort module (en deurmotor voor de zekerheid)
Maar blijkbaar heb ik wat verkeerd gedaan. Ook Als ik een lampje rechtstreeks aansluit op pin 5 van de comfort module en de massa rechtsvoor gaat hij niet branden. Ik begin nu te twijfelen waar het hem in zit.
Vragen:
* De comfort module heeft helemaal geen T18 stekker. Ik heb de draad voor nu rechtstreeks op p5 geschoven. Is het niet gek dat er helemaal geen stekker in dit blok zit?
* Dient de draad van pin 5 nu als schakeldraad of is het een plus die uiteindelijk rechtstreeks op de plus van het lampje komt?
* Of moet ik het lampje bijprikken op de stekker van de motor (zoals normaal bij voorbereidde auto's) en van pin 9 deurstekker naar de raammotor gaan?
* Is het nodig dat ik hem in de deur heb aangemeld in VCDS, of is alleen in de comfort module genoeg?
Vraag
Tarabass
Ik dacht dat ik goed voorbereid was, maar helaas loop ik tegen een probleem aan bij het aansluiten van de instapverlichting achter. Deze was niet voorbereid, dus heb het van de comfortmodule moeten halen. Helaas werkt het niet, en snap niet goed waar het probleem zit. En voordat ik rechts ook ga aanleggen, wil ik het links eerst werkend hebben.
Wat heb ik gedaan:
Maar blijkbaar heb ik wat verkeerd gedaan. Ook Als ik een lampje rechtstreeks aansluit op pin 5 van de comfort module en de massa rechtsvoor gaat hij niet branden. Ik begin nu te twijfelen waar het hem in zit.
Vragen:
* De comfort module heeft helemaal geen T18 stekker. Ik heb de draad voor nu rechtstreeks op p5 geschoven. Is het niet gek dat er helemaal geen stekker in dit blok zit?
* Dient de draad van pin 5 nu als schakeldraad of is het een plus die uiteindelijk rechtstreeks op de plus van het lampje komt?
* Of moet ik het lampje bijprikken op de stekker van de motor (zoals normaal bij voorbereidde auto's) en van pin 9 deurstekker naar de raammotor gaan?
* Is het nodig dat ik hem in de deur heb aangemeld in VCDS, of is alleen in de comfort module genoeg?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
23
18
18
4
Popular Days
26 apr
54
27 apr
20
28 apr
4
Top Posters For This Question
Tarabass 23 posts
wulfke 18 posts
Diver 18 posts
BARRY_TDI 4 posts
Popular Days
26 apr 2018
54 posts
27 apr 2018
20 posts
28 apr 2018
4 posts
Popular Posts
BARRY_TDI
@@Tarabass Gaat er na al de info die je hebt gehad al een lampje branden?
Tarabass
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en het lampje bijgeprikt op de stekker van de deurmotor rechts achter. Pin 4 en 14 waren vrij, dus het was een redelijk makkelijk klusje. En het werkte direct (
Diver
Van achteren zie natuurlijk een koe in zn kont, maar zaten Rob en ik er niet zoveel naast, maar met Peter onze ervaring`s deskundige die de feiten altijd netjes onderbouwd en waar we allemaal nog een
Posted Images
77 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten