Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met instapverlichting achter (onvoorbereid)


Tarabass

Vraag

Ik dacht dat ik goed voorbereid was, maar helaas loop ik tegen een probleem aan bij het aansluiten van de instapverlichting achter. Deze was niet voorbereid, dus heb het van de comfortmodule moeten halen. Helaas werkt het niet, en snap niet goed waar het probleem zit. En voordat ik rechts ook ga aanleggen, wil ik het links eerst werkend hebben.

 

Wat heb ik gedaan:

 

  1. Kabel gelegd van pin 5 comfortmodule naar linker deurstekker binnen pin 9
  2. Van pin 9 deurstekker buiten naar de plus van het lampje
  3. Min gesoldeerd op de dikke bruine min die in pin 1 van de motor zit
  4. Aangemeld in VCDS in de comfort module (en deurmotor voor de zekerheid)

Maar blijkbaar heb ik wat verkeerd gedaan. Ook Als ik een lampje rechtstreeks aansluit op pin 5 van de comfort module en de massa rechtsvoor gaat hij niet branden. Ik begin nu te twijfelen waar het hem in zit.

 

Vragen:

* De comfort module heeft helemaal geen T18 stekker. Ik heb de draad voor nu rechtstreeks op p5 geschoven. Is het niet gek dat er helemaal geen stekker in dit blok zit?

* Dient de draad van pin 5 nu als schakeldraad of is het een plus die uiteindelijk rechtstreeks op de plus van het lampje komt?

* Of moet ik het lampje bijprikken op de stekker van de motor (zoals normaal bij voorbereidde auto's) en van pin 9 deurstekker naar de raammotor gaan?

* Is het nodig dat ik hem in de deur heb aangemeld in VCDS, of is alleen in de comfort module genoeg?

 

post-24177-0-00706000-1524748530_thumb.jpg

 

post-24177-0-32442600-1524748549_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden