Ga naar inhoud
  • 0

Het houd niet op....niet van zelf (zucht)


DexterXL

Vraag

Ik zat van de week nog te geinen met mijn vrouw, die vond dat ik haast had op de snelweg,

ik zei voor de gein, moet wel, want je weet maar nooit wanneer hij weer op storing valt,

ik met mijn grote....

Gisteren was het dan weer zover, het begon met zichtbaar in beeld, een ESC melding,

om vervolgens niet veel later opgevolgd te worden door een ABS melding.

Ik had dat afgelopen dagen een aantal keer de handrem moeten gebruiken, en krijg nu de 

indruk dat het hier mee te linken is, heb hem nog niet uitgelezen, wie weet straks nog even.

Ook merkte ik, dat als ik de auto op de handrem zette, auto uit, weer opnieuw starten, handrem

eraf, en dan amper rolde en weer op de rem ging, dat gelijk de abs ingreep...zo voelde en

klonk het wel.

 

Maar wie herkent dit verhaal?

 

post-25951-0-11565300-1523177234_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had/heb hetzelfde probleem met mijn 3c af en toe ging het lampje van de handrem branden maar ging ook weer direct uit.

Tot vrijdag avond toen ik thuis kwam, handrem erop, meteen lampjes van de handrem aan zowel de gele als de rode, en de melding om het boekje erbij te pakken :bash:

Met geen mogelijkheid meer van de handrem af te krijgen, pechhulp erbij, is/was inderdaad de stelmotor( hoop ik), stelmotor eraf en de rem is weer vrij, morgen de auto naar de garage en maar hopen dat het alleen de stelmotor is/was, anders wordt het een complete remklauw, en dat doet auw in de :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De remklauw kan je zelf doen kost ongeveer 30€ aan delen, stelmotor is duurder helaas meen iets van 10X :bash:

Weet ik maar mijn werktijden zijn van dien aard dat ik weinig tijd overhoud om te klussen, bij Pon gingen ze evt op zoek naar een rev setje als het incl remklauw is, maar geld kost het altijd jammer genoeg. :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet ik maar mijn werktijden zijn van dien aard dat ik weinig tijd overhoud om te klussen, bij Pon gingen ze evt op zoek naar een rev setje als het incl remklauw is, maar geld kost het altijd jammer genoeg. :evil:

Een  nieuwe remklauw compleet is ongeveer €650 voor een B7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, maar alleen de stelmotor is het duurste onderdeel en dat is kaduuk bij mij, kosten ong 250 Euries, op de sloop te vinden voor 175 Euries, maar hoelang die meegaan????, wat nog niet duidelijk was vandaar de remklauw of de zuigers wel goed terug kwamen, ik ga van het positiefste uit en dat het wel meevalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan kun je beter een 2de hands setje remklauwen van golf7 zoeken.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ophanging-en-onderstel/m1270252441-remmen-set-golf-7-gti-bj2016-15-000km-oud-geheel-compleet.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios

Huidige stekker 10 cm verlengen en de juiste connector voor de handrem bestellen.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan kun je beter een 2de hands setje remklauwen van golf7 zoeken.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ophanging-en-onderstel/m1270252441-remmen-set-golf-7-gti-bj2016-15-000km-oud-geheel-compleet.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios

Huidige stekker 10 cm verlengen en de juiste connector voor de handrem bestellen.

 

Was al op zoek geweest naar rev setjes, maar uit ervaring weet ik dat het soms niet altijd duurkoop is, dan maar wat meer betalen en garantie dan s'nachts langs de snelweg staan, maar bedankt voor de info.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb idd exact t zelfde. Heb melding gereset en nog niet terug gekomen.

 

 

1cf1c0898c0a3939fdfdec963792d214.jpg

 

a11cd945b34ff9acb40c0102c3c393b2.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

De monteur vertelde mij dat resetten soms een uitkomst bied, maar de grote hoeveelheid pekel die er gestrooid is doet deze onderdelen geen goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een setje van 2015/2106 heb je voorlopig geen problemen hoor

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Laat ik het zo zeggen, mijn ervaringen cq pech met 2de hands aankopen is niet van dien aard dat ik er (nog) warm voor loop. :bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ahha die ervaringen heb ik dan weer niet. Koop regelmatig setjes van golf R en Audi S TTS TTRS etc en daar is vrijwel nooit wat mee.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Dan heb je mazzel gelukkig, heb deze superauto nu bijna 1 jaar en dit is het enigste wat er tot nu toe aan mankeerde, heb bij mijn vorige auto's regelmatig (alle vectra 3.2 v6 gts ja ja  :stupids: ) wat of op de sloop of ebay of marktplaats gekocht en dat leverde mij uiteindelijk meer ellende op als plezier, dan maar naar de VW garage en wat meer betalen( het geld groeit mij ook niet op de rug maar ...) ben geen ezel :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit net in je profiel te kijken je hebt ook een 3.2 die hebben de 310 mm schijven. Dus bovenstaande link zou al niet kunnen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zag ik ook net, ik had hier gekeken:http://www.robijnremtechniek.com/ruil-remklauwen/ en kleingunniwick in Groenlo, maar als je dit laat doen kom je ongeveer uit op de prijzen van de VW garage

aangepast door Piotr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, maar alleen de stelmotor is het duurste onderdeel en dat is kaduuk bij mij, kosten ong 250 Euries, op de sloop te vinden voor 175 Euries, maar hoelang die meegaan????, wat nog niet duidelijk was vandaar de remklauw of de zuigers wel goed terug kwamen, ik ga van het positiefste uit en dat het wel meevalt

Stelmotoren van Ali doen het best hoor, die heb je al vanaf 25 euro per stuk.

Heb er al vele vervangen en allemaal Ali motoren.

 

Wel even opletten of het veeltand of 6 tand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleingunnewiek is idd een goed adres om gebruikt te kopen. Mijn maatje Aadrik koopt voor zijn bedrijf ook regelmatig daar onderdelen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zijn helaas met bepaalde onderdelen heel duur.

Zo ook eens een 7P6 telefoonmodule gezien.. moesten ze 280 euro voor hebben hahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden