Ga naar inhoud
  • 0

Doorvoerrubber bekabeling achterklep gescheurd, hoe te vervangen? 3C


Jaapvk

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is de rechtse kant. Deze is volledig afgescheurd en links is ook slecht. Dus vervangen lijkt mij de beste oplossing, maar volgens mij nogal een flinke klus.

Ik zal je de nummers morgen even geven, heb ze nl nieuw liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bekleding koffer links en rechts demonteren.

Kofferdeksel bekleding volledig demonteren.

Strip dakhemel thv scharnieren binnenin koffer losmaken.

Bekleding C-stijl links rechts demonteren.

 

Bovenop de wielkuip heb je links en rechts een koppelstekker welke verbonden zijn met de klep kabelbomen links en rechts.

Stekkers losklikken, losmaken tot aan de dakhemel. Als dit deel los is heb je speling om de plastiek tuitjes die doorvoeren open te maken, dit zit in het chassis geklikt en zit vast met 2 weerhaakjes.

Eens dat los is trek je de kabelboom verder naar buiten toe. Dan rest er nog de textiel kleefband losmaken zodanig dat de rubber los komt.

Best heel wat werk, weet niet of je klus ervaring hebt aan de passat maar indien je er hebt zal je ze goed kunnen gebruiken.

Reken op een halve dag tot volledige dag werk.

Succes !!

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lukt je niet. Om het rubber te bevestigingen om het plastic deel, moet dat plastic deel worden uitgenomen.

Dat krijg je er zelf niet heel uit.

 

Mocht je het echt willen dan moet je de pinnen uit de stekker nemen, het plastic deel kapot maken en dan een nieuw rubber, een nieuw plastic deel kopen en dat monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lukt je niet. Om het rubber te bevestigingen om het plastic deel, moet dat plastic deel worden uitgenomen.

Dat krijg je er zelf niet heel uit.

 

Mocht je het echt willen dan moet je de pinnen uit de stekker nemen, het plastic deel kapot maken en dan een nieuw rubber, een nieuw plastic deel kopen en dat monteren.

Daar moet ik je tegen spreken Martijn. Het kan vervangen worden maar zoals ik schrijf is er heel wat werk aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja die bedoel ik. Dat plastic ding krijg ik er niet heel uit, maar als je dit besteld is dat dan een geheel?

ik vermoed van wel. Onlangs heeft Martijn @max007at hier bij me thuis zijn klep kabelboom vervangen incl dat plastiek deel.

Plastiek deel zit vast in het chassis waar ook de klep scharnier zit. zit vast geklikt met 2 lipjes. die 2 lipjes moet je indrukken van langs binnen (hemel wat laten zakken zodat je erbij kan)

dan haal je deze eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vermoed van wel. Onlangs heeft Martijn @max007at hier bij me thuis zijn klep kabelboom vervangen incl dat plastiek deel.

Plastiek deel zit vast in het chassis waar ook de klep scharnier zit. zit vast geklikt met 2 lipjes. die 2 lipjes moet je indrukken van langs binnen (hemel wat laten zakken zodat je erbij kan)

dan haal je deze eruit.

Ik weet het wel zeker, was er zelf bij  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

te bestellen bij de dealer met onderdeelnummer

links 3C9971875A

rechts 3C9971876A

 

dan krijg je dit

118531866_2_1000x700_protectie-cabluri-b

@@Jaapvk hier dus je nummers en nee ik verkoop ze niet... moet ze zelf ook nog vervangen.

Lijmen gaat echt niet, omdat er best wat spanning op staat als de klep open staat.

 

Hoe vervangen staat ook in dit topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden