Ga naar inhoud
  • 0

Stelmotor elektronische handrem (en auto hold)


lonnebol

Vraag

Beste leden,

Ik had al een tijd op de planning staan om vandaag auto hold in te bouwen. Dit bleek voor mijn modules mogelijk.

Twee weken terug kreeg ik een melding van de handrem. Fehler. Bij het wegrijden ging deze er niet van af. Na wat proberen met het knopje kwam deze los. Dit is een wel goed gegaan. Toen ik op het werk de auto startte kreeg ik een melding, Parkbremse Fehler. Helaas lag mijn laptop met VCDS bij mijn ouders en kon ik niet uitlezen. De melding is niet weggegaan en ik heb sindsdien ook niet de handrem gebruikt.

Vrijdag kwam ik bij mijn ouders en uitgelezen. Melding over dat de kracht niet bereikt kon worden op de linker motor:

                Address 53: Parking Brake       Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 E    HW: 3C0 907 801 E
  Component and/or Version: EPB  VC8HC003   013 0003
           Software Coding: 0000011
            Work Shop Code: WSC 05311 000 08193
                      VCID: 244074BFE7C8581E19-8070
2 Faults Found:

02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 141
                    Mileage: 254448 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 22:49:43

             Freeze Frame:
                    Voltage: 12.11 V
                    Count: 14

02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement 
            003 - Mechanical Failure - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11110011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 98
                    Mileage: 254352 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:34:22

             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.18 V
                    Count: 88


Vandaag begonnen met naar deze motor te kijken. Ook om te bepalen of het Torx of veeltand is. Helaas is een schroef dol en krijg ik deze niet 1-2-3 los. Daarop alles maar weer vastgezet, stekker eraan en wiel terug. Hierop begonnen met het inbouwen van Auto Hold. Dit ging prima. Enkel ben ik niet zeker of ik pin 4 of pin 9 op de module van de handrem moet hebben. Nadat het aansluiten gedaan was, met VCDS de codering aangepast. Hierop even gaan rijden en meteen kwam een melding, Parkbremse Fehler. Ik dacht iets van de Auto Hold, maar deze melding bleek het niet (melding die ook komt bij het testen of je de juiste module hebt). Het lampje van de Auto Hold gaat ook niet aan.

Eerst twee meldingen en daarna bleef continu een melding over Supply voltage komen. Ik krijg deze niet weg. De auto blijft piepen. Ik heb de stekker nog even gecontroleerd, of deze er goed op zit. Zit stevig vast.

Wat moet ik nu doen? Ik wil best een nieuwe motor bestellen. Ik denk dat dit sowieso nodig is. Maar ik ben niet zeker welke versie ik moet hebben: Torx of veeltand?
 

Logs van vandaag:

                Address 53: Parking Brake       Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 E    HW: 3C0 907 801 E
  Component and/or Version: EPB  VC8HC003   013 0003
           Software Coding: 0000011
            Work Shop Code: WSC 05311 000 08193
                      VCID: 244074BFE7C8581E19-8070
3 Faults Found:

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 
            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11111100
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 105
                    Mileage: 254672 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 15:53:20

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.15 V
                    Count: 86

02443 - Control Head 
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00111100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 145
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Voltage: 12.11 V
                    Count: 40

02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement 
            003 - Mechanical Failure - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11110011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 98
                    Mileage: 254352 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:34:22

             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.18 V
                    Count: 88

Sunday,13,August,2017,16:08:53:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
www.Ross-Tech.com


VIN:    License Plate: 07XFVS
Mileage: 254672   Repair Order: 



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 53: Parking Brake       Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 E    HW: 3C0 907 801 E
  Component and/or Version: EPB  VC8HC003   013 0003
           Software Coding: 0000011
            Work Shop Code: WSC 05311 000 08193
                      VCID: 244074BFF7C8581E19-8070
Fault Codes have been Erased

1 Fault Found:
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 
            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101100
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 105
                    Mileage: 254672 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 15:53:20

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.15 V
                    Count: 86
aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Accu pool er even 10 min af en dan opnieuw proberen.

Omdat de Voltage niet onder de 12.5V mag komen, gooi ik de klauwen in service stand en de basic setting met draaiende motor.

 

GA er vanuit dat je een Originele Stekker hebt?

Kun je überhaupt basic settings draaien met een foutmelding in het geheugen?

 

Ik zag net in het filmpje iets over function test i.c.m. o.a. mijn foutmelding.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je bij het basic setting menu gaat kan je kiezen om de klauwen open te zetten

Of om de klauwen na vervangen van de remblokken terug dicht te zetten

Of voor een parking brake function test.

 

Bij het laatste stuurt hij afzonderlijk beide motoren aan en kijkt hij welke spanning en stromen ze halen. Na deze test kan je mogelijks de fout(en) resetten mits de gemeten waardes goed zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij Adaption een 00 reset gedaan.

Daarna accupool eraf.

Toen naar measureblocks gekeken of hij nu allebei de stelmotoren zag

Daarna functiontest gedaan en kreeg spanning op allebei de motoren.

 

Het probleem is dus dat de linker motor geen spanning krijgt.

 

Ik hou vol dat je eerst de Remklauw in servicestand had moeten zetten, (kun je remklauw ook  verwijderen om alles wat beter schoon te maken)

en daarna de remmen weer dicht gooien, de stelmotor kan dan allebei het drukpunt weer opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij Adaption een 00 reset gedaan.

Daarna accupool eraf.

Toen naar measureblocks gekeken of hij nu allebei de stelmotoren zag

Daarna functiontest gedaan en kreeg spanning op allebei de motoren.

 

Het probleem is dus dat de linker motor geen spanning krijgt.

 

Ik hou vol dat je eerst de Remklauw in servicestand had moeten zetten, (kun je remklauw ook verwijderen om alles wat beter schoon te maken)

en daarna de remmen weer dicht gooien, de stelmotor kan dan allebei het drukpunt weer opzoeken.

Hoe kan ik in servicestand zetten als de motor niet werkt? Wat mis ik hier?

 

Ik heb de accu los gehad, fout gaat niet weg.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kan ik in servicestand zetten als de motor niet werkt? Wat mis ik hier?

 

Ik heb de accu los gehad, fout gaat niet weg.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Doet de stelmotor het wel?

Heb je getest dat die ronddraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De motoren zijn gloednieuw. Getest door aan de accu te houden.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

 

De motoren zijn gloednieuw. Getest door aan de accu te houden.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Oke, 

 

Ik heb het vorige week ook gehad bij een forumlid, na aantal pogingen toch de fout er uit weten te krijgen met de oplossingen die ik je eerder gaf.

 

De volhouder wint.

 

Zit de stekker er goed op?

Spanning in de stekker is niet te meten gezien je geen signaal naar de stekker krijgt.

 

Zou zeggen begin van voor af aan en vervolg de stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke,

 

Ik heb het vorige week ook gehad bij een forumlid, na aantal pogingen toch de fout er uit weten te krijgen met de oplossingen die ik je eerder gaf.

 

De volhouder wint.

 

Zit de stekker er goed op?

Spanning in de stekker is niet te meten gezien je geen signaal naar de stekker krijgt.

 

Zou zeggen begin van voor af aan en vervolg de stappen.

Wat heet van voor af aan? Nu in servicestand zetten, ondanks de foutcode?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat heet van voor af aan? Nu in servicestand zetten, ondanks de foutcode?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

denk dat dit een moeilijk verhaal gaat worden op afstand.

Passat;s kunnen af en toe gaan spoken en hun eigen weg volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het al geprobeerd om die parking brake function test te doen ?

kan even goed zijn dat het wel lukt. Heb eens bij het vervangen van mijn handrem module ook een paar fouten erin gehad en dan ik gewoon die parking brake function test uitvoeren.

niet geschoten is altijd mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De parkeerrem werkt weer, meer dank aan @@Passat Rdi.

 

Met draaiende motor de knop indrukken. Ik hoorde de motoren draaien, rode uitroepteken kwam op dashboard, gele P was er nog. Nog eens op de knop gedrukt en alle lampjes gingen uit. Toen konden de foutmeldingen ook gewist worden.

 

Nog een paar keer de parkeerrem erop gezet om in te leren en klaar. Geen meldingen meer in de module. Werkt probleemloos.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden