Ik had al een tijd op de planning staan om vandaag auto hold in te bouwen. Dit bleek voor mijn modules mogelijk.
Twee weken terug kreeg ik een melding van de handrem. Fehler. Bij het wegrijden ging deze er niet van af. Na wat proberen met het knopje kwam deze los. Dit is een wel goed gegaan. Toen ik op het werk de auto startte kreeg ik een melding, Parkbremse Fehler. Helaas lag mijn laptop met VCDS bij mijn ouders en kon ik niet uitlezen. De melding is niet weggegaan en ik heb sindsdien ook niet de handrem gebruikt.
Vrijdag kwam ik bij mijn ouders en uitgelezen. Melding over dat de kracht niet bereikt kon worden op de linker motor:
Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 E HW: 3C0 907 801 E
Component and/or Version: EPB VC8HC003 013 0003
Software Coding: 0000011
Work Shop Code: WSC 05311 000 08193
VCID: 244074BFE7C8581E19-8070
2 Faults Found:
02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 141
Mileage: 254448 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 22:49:43
Freeze Frame:
Voltage: 12.11 V
Count: 14
02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement
003 - Mechanical Failure - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 4
Reset counter: 98
Mileage: 254352 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 07:34:22
Freeze Frame:
Voltage: 14.18 V
Count: 88
Vandaag begonnen met naar deze motor te kijken. Ook om te bepalen of het Torx of veeltand is. Helaas is een schroef dol en krijg ik deze niet 1-2-3 los. Daarop alles maar weer vastgezet, stekker eraan en wiel terug. Hierop begonnen met het inbouwen van Auto Hold. Dit ging prima. Enkel ben ik niet zeker of ik pin 4 of pin 9 op de module van de handrem moet hebben. Nadat het aansluiten gedaan was, met VCDS de codering aangepast. Hierop even gaan rijden en meteen kwam een melding, Parkbremse Fehler. Ik dacht iets van de Auto Hold, maar deze melding bleek het niet (melding die ook komt bij het testen of je de juiste module hebt). Het lampje van de Auto Hold gaat ook niet aan.
Eerst twee meldingen en daarna bleef continu een melding over Supply voltage komen. Ik krijg deze niet weg. De auto blijft piepen. Ik heb de stekker nog even gecontroleerd, of deze er goed op zit. Zit stevig vast.
Wat moet ik nu doen? Ik wil best een nieuwe motor bestellen. Ik denk dat dit sowieso nodig is. Maar ik ben niet zeker welke versie ik moet hebben: Torxof veeltand?
Logs van vandaag:
Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 E HW: 3C0 907 801 E
Component and/or Version: EPB VC8HC003 013 0003
Software Coding: 0000011
Work Shop Code: WSC 05311 000 08193
VCID: 244074BFE7C8581E19-8070
3 Faults Found:
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11111100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 105
Mileage: 254672 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:53:20
Freeze Frame:
Voltage: 13.15 V
Count: 86
02443 - Control Head
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 145
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Voltage: 12.11 V
Count: 40
02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement
003 - Mechanical Failure - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 98
Mileage: 254352 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 07:34:22
Freeze Frame:
Voltage: 14.18 V
Count: 88
Sunday,13,August,2017,16:08:53:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
www.Ross-Tech.com
VIN: License Plate: 07XFVS
Mileage: 254672 Repair Order:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 E HW: 3C0 907 801 E
Component and/or Version: EPB VC8HC003 013 0003
Software Coding: 0000011
Work Shop Code: WSC 05311 000 08193
VCID: 244074BFF7C8581E19-8070
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 3
Reset counter: 105
Mileage: 254672 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:53:20
Freeze Frame:
Voltage: 13.15 V
Count: 86
Vraag
lonnebol
Beste leden,
Ik had al een tijd op de planning staan om vandaag auto hold in te bouwen. Dit bleek voor mijn modules mogelijk.
Twee weken terug kreeg ik een melding van de handrem. Fehler. Bij het wegrijden ging deze er niet van af. Na wat proberen met het knopje kwam deze los. Dit is een wel goed gegaan. Toen ik op het werk de auto startte kreeg ik een melding, Parkbremse Fehler. Helaas lag mijn laptop met VCDS bij mijn ouders en kon ik niet uitlezen. De melding is niet weggegaan en ik heb sindsdien ook niet de handrem gebruikt.
Vrijdag kwam ik bij mijn ouders en uitgelezen. Melding over dat de kracht niet bereikt kon worden op de linker motor:
Vandaag begonnen met naar deze motor te kijken. Ook om te bepalen of het Torx of veeltand is. Helaas is een schroef dol en krijg ik deze niet 1-2-3 los. Daarop alles maar weer vastgezet, stekker eraan en wiel terug. Hierop begonnen met het inbouwen van Auto Hold. Dit ging prima. Enkel ben ik niet zeker of ik pin 4 of pin 9 op de module van de handrem moet hebben. Nadat het aansluiten gedaan was, met VCDS de codering aangepast. Hierop even gaan rijden en meteen kwam een melding, Parkbremse Fehler. Ik dacht iets van de Auto Hold, maar deze melding bleek het niet (melding die ook komt bij het testen of je de juiste module hebt). Het lampje van de Auto Hold gaat ook niet aan.
Eerst twee meldingen en daarna bleef continu een melding over Supply voltage komen. Ik krijg deze niet weg. De auto blijft piepen. Ik heb de stekker nog even gecontroleerd, of deze er goed op zit. Zit stevig vast.
Wat moet ik nu doen? Ik wil best een nieuwe motor bestellen. Ik denk dat dit sowieso nodig is. Maar ik ben niet zeker welke versie ik moet hebben: Torx
of veeltand?Logs van vandaag:
aangepast door lonnebolLink naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
29
15
10
3
Popular Days
19 aug
33
13 aug
28
20 aug
13
17 aug
8
Top Posters For This Question
lonnebol 29 posts
wulfke 15 posts
Diver 10 posts
Passat Rdi 3 posts
Popular Days
19 aug 2017
33 posts
13 aug 2017
28 posts
20 aug 2017
13 posts
17 aug 2017
8 posts
Popular Posts
Tarabass
Zijn dit Ronald en Peter? :mrgreen:
wulfke
Je kan het stekker pinnetje er makkelijk uit halen. Moet je terug die paarse vergrendeling eruit schuiven en dan aan de stekker kan het fijne lipje wat verduwen richting de zijkant van de stekker beh
Gast Fappie
Hahahaha verekte mongoollll jonuhhh hahaha Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Posted Images
84 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten