Ga naar inhoud
  • 0

Kat in de zak gekocht?


KaanDSG

Vraag

Dag allen

 

Ik zal mij voorstellen allereerst. Mijn naam is Kaan, 34 jaar woon in Den Haag.

Al jaren Volkswagen gebruiker VW Golf 4 en VW Polo BM (lease) . Tussendoor een keer Peugeot gereden maar na 2 maanden weer verkocht.

Tevens jaartje of 4/5 bij de PON automobielhandel gewerkt, daarbij bijna alle VAG modellen wel eens mogen proeven :P

Vandaar misschien ook mijn voorkeur voor de VW (ook wel Audi overigens maar vind ik te prijzig).

 

Nu heb ik een Passat 1.4 TSI Variant met DSG gekocht uit 2010.

Auto zit rond 190.000 en heeft altijd bij dealer onderhoud gehad.

 

Ik lees nu hier en daar dat deze auto toch veel problemen met zicht mee brengt.

Wordt er toch een beetje bang van, want die Peugeot was al een drama. En heb geen zin om dagen bij de garage door te brengen.

 

Nu let ik echt overal op met de auto.

Misschien wordt ik wel paranoïde.

Ik vind  dat hij bij opstarten toch een beetje lawaai maakt, motor klinkt niet zuiver maar meer dieselachtig ook.

Daarnaast wordt hij na 10 minuten rijden al behoorlijk heet onder de motorkap.

Heb olie van Valvoline 5w30 erin gedaan, want was zo goed als leeg na aankoop.

 

Vraag: Moet ik me zorgen maken ? En is het handig om deze een keer te laten nakijken door de dealer/ vag  specialist om één en ander te voorkomen?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb daar toch andere ervaringen mee:

Ook de Passat via een grote autohandelaar gekocht zonder garantie, en toch heb je dan altijd nog recht op motorische

garantie wettelijk gezien, om het te krijgen moet je eerder met het spreekwoordelijke honing te werk gaan ipv met een

hamer huis te houden :wink:

 

Stap 1 is idd in gesprek gaan en blijven, rustig aangeven wat je klachten zijn, aangeven dat je behoorlijk teleurgesteld bent

in de auto (niet in hun), vragen wat de mogelijkheden zijn qua coulance van hun kant af.

In mijn geval hebben ze de auto nogmaals gecontroleerd, konden niks vinden, dus heb ik hem bij de dealer neergezet om

de ketting actief te laten controleren, toen had ik zwart op wit dat de ketting echt echt op was, wederom weer contact met hun

opgenomen (alles via mail!!), ze zouden 50% vergoeden....beter iets dan niets.

Echter gaf de dealer 100% coulance op de ketting, en 70% op de arbeid, uiteindelijk alles vergoed gekregen aan het eind

van de rit.

 

Dus heb je de handelaar al de mogelijkheid gegeven om het op te lossen?

En al bij de dealer gevraagd wat het gaat kosten? ook omdat je aangeeft dat de auto dealer onderhouden is, want dat is een

vereiste om in aanmerking te komen voor coulance....

 

Sterkte met de afwikkeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de wet is opgenomen dat je altijd een vorm van garantie hebt, ook al zonder garantie gekocht. Hierin staat dat er een degelijk product moet verkocht worden. Nu zal dit wel een heel getouwtrek worden, want de meeste zullen wel willen beweren dat dat nog niet was tijdens de aankoop.

 

Edit: dexterxl was me net voor! Precies zoals ik bedoel.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de wet is opgenomen dat je altijd een vorm van garantie hebt, ook al zonder garantie gekocht. Hierin staat dat er een degelijk product moet verkocht worden. Nu zal dit wel een heel getouwtrek worden, want de meeste zullen wel willen beweren dat dat nog niet was tijdens de aankoop.

 

Edit: dexterxl was me net voor! Precies zoals ik bedoel.

Dit vraag ik me af. Toen ik mn auto kocht zijn garantie, zei ik nog. Heb wettelijk gezien toch nog even garantie. Ze waren er heel stellig in en lieten mij er ook voor tekenen. Achteraf nergens last mee gehad ook.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu weet ik niet wat de gemiddelde kosten zijn voor het vervangen van de ketting en randonderdelen.

Bij mijn vorige auto (peugeot) had dit mij 450 euro gekost. Dat viel dus nog redelijk mee.

Bij deze auto kost ketting vervangen bij VAG Car Service mij rond 800 euri. Wat volgens mij ook nog redelijk is.

 

Had gisteren voor de gein ook even bij de VW Dealer navraag gedaan. Die vroeg er zonder blikken en blozen 1400 euro voor.

Dat is toch te zot voor woorden man. 1400 euro minmaal zei die nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanuit de handelaar hoef ik in ieder geval nergens op te rekenen.

Volgens hem heeft zowel hij als vorig eigenaar nooit last gehad. En is er altijd netjes met de auto omgegaan.

Hij heeft me nog wel een factuur opgestuurd van werkzaamheden aan DSG van een jaar terug. Factuur van ruim 2k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben voornemend om de ketting en spanners en nokkenas versteller te laten vervangen. Ik vertrouw het geluid niet meer en het wordt alsmaar erger. Heeft iemand in zuid holland een gespecialiseerd bedrijf in ervaring? (buiten de VW dealer om). En wat zijn indicatief de prijzen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de auto bij vag service in bergschenhoek neergezet, ketting, spanners, geleiders, tandwielen, en nokkenasversteller, olie en pakkingen worden vernieuwd. Ben benieuwd.. km 153000

Wat zeg je me nu? Ik Heb daar volgende week ook een afspraak maar ze hadden geen plek tot die tijd!

Je hebt waarschijnlijk geluk gehad dat er eentje heeft afgezegd oid :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mede passat rijders,

 

hier een update van de ketting behandeling bij VAG carservice in Bergschenhoek. Ik werd gebeld dat de auto klaar stond, na de gratis leenauto te hebben bijgevuld met brandstof ben ik de passat gaan ophalen. Na ontvangst werd ik uitgenodigd in de werkplaats waar de, van de passat afkomstig, onderdelen klaar lagen voor een visuele beoordeling.

 

"De ketting was zodanig opgerekt dat deze een afdruk had achtergelaten in de behuizing aldus VAG cs." (ik kon ik dit niet controleren omdat de kast er weer op zat, maar aannemelijk), Gelijders waren wat ingesleten maar niet schikbarend, kettingspanner leek op het oog goed te zijn. De opgerekte ketting tezamen met de gesleten tandwielen was aanleiding genoeg om te concluderen dat alle bijgeluiden en de onregelmatige loop hier symptomen van zijn. De kettingspanner deed zijn werk nog wel echter de ketting was 'te uitgerekt" om deze op spanning te brengen en te houden. (klapperen en ratelen bij koude start).

 

Onderdelen die zijn vervangen, ketting, kettingspanner, tandwielen, geleiders, nokkenasversteller, olie (castrol LL 5w30), kettingdekselpakking. (Allen verbeterde onderdelen)

 

Efin, de koude start..... d8 de volgende ochtend de grote test, ik trap de koppeling in en (draai de sleutel...lol) druk de sleutel in en tromgeroffel....ik hoor een startende motor zonder gekke/harde bijgeluiden. Auto blij, ik blij, vrouw blij... portemonnee?.............minder blij :neutral:

 

Mijn ervaring met VAG carservice zijn positief, vakmannen met passie voor sleutelen. Schone werkplaats, goede service, en duidelijk over de offerte/factuur/werkzaamheden. Zou ik andere hier aanbevelen? Ja 

 

Chapeau..!! nu weer genieten van de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed bezig Dennis !

 

Dus geen last meer van trillende motor en toerenteller die spontaan gaat dansen op stationair?

Ben echt benieuwd hoe de motor nu klinkt. Neem s een keer op! :)

 

Hopelijk ik over paar dagen over blij.

 

Grt

 

PS: Mijn accu heeft het ook "s begeven gister, dus die ook meteen vervangen. ANWB kreeg hem niet aan de praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu eindelijk ook bij mij de ketting vervangen en de cilinders grondig gereinigd.

 

Ik merk dat de auto totaal niet meer trilt en schudt. Hij rijdt nu echt heerlijk.

Natuurlijk is het even een langere periode aankijken en niet gelijk conclusies trekken. Maar eerste indruk is zeker positief.

Begreep dat er een hoop troep uit de cilinders is gekomen, en bij uitlezen nu alle 4 goed functioneren.

 

Koude start klinkt nog niet zoals gehoopt, maar volgens de monteur kan dit wellicht aan de waterpomp liggen.

Deze is niet meegenomen in de distributieketting vervanging. Wel de nokkenasversteller, spanners etc.
Dus wellicht dat ik dit ook ga laten doen.

 

Al met al erg tevreden over het resultaat . De mensen van Vag carservice kan ik zeker aanraden. Weten wat ze doen, zijn duidelijk in de kosten en hun tarieven. En belangrijkste, ze nemen tijd om het één en ander met je door te nemen en uit te leggen.

aangepast door KaanDSG
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden