Ga naar inhoud
  • 0

Pin removel tool


wallyxr7

Vraag

Ik heb een kabel overgenomen van een mede forum lid.

Nou wil ik de pinnen uit de stekker halen omdat ze niet op de goede plek zitten, alleen met de tool die ik nu heb wil het niet.

Welke heb ik nodig?

Ik wil niet een hele set kopen, dat vind ik een beetje te prijzig.

Maar gewoon een los exemplaar die past.

 

Het gaat om deze stekker, die komt onder de stoel.

f479d9ab0d332aaa9d86c0ff97b8573a.jpg

Deze tool heb ik.

7082393d3b20dfe1ca8257693d129a2e.jpg

Daar wil het niet mee.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar ga je het niet mee redden vrees ik. Je moet de stekker trekker redelijk diep kunnen steken en vrees dat de greep van het tooltje hierbij moeilijk zal doen en in de weg zal zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het vroeger wel met een stopnaald gedaan werkt ook goed. Maar ik zie roze stukjes achter op de stekker is dat een blokkering, zo ja moet je deze natuurlijk ook weg halen.

post-18022-0-49353700-1493909315_thumb.jpg

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De enige echte oplossing is om toch echt een compleet setje met lange pinnen aan te schaffen.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik destijds ook een beetje tegen de aanschafprijs aan zat te hikken, maar nadat ik de set eenmaal in bezit had en er mee gewerkt had, was ik die aanschafprijs al weer snel vergeten. Goed gereedschap is het halve werk!

 

Ik zat ook te rommelen met van alles en nog wat, maar met zo'n setje is het een fluitje van een cent. Het werkt niet alleen veel sneller maar alles blijft ook gewoon heel. Die borgveertjes die de pin op zijn plaats moeten houden raken heel snel beschadigd omdat ze te ver worden ingedrukt wanneer je ze er niet met de juiste middelen uit haalt. En ook het kunststof van de stekker zelf kan makkelijker beschadigen waardoor de pin er niet goed in gaat. Je wil uiteindelijk juist een betrouwbare verbinding.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je @@wulfke, ik heb ze allemaal voorbij zien komen op het net, en op Ali.

Ze zijn me net iets te duur.

Als ik er dagelijks mee zou werken, dan zou zo'n setje wel kopen.

 

Je hebt ook wel gelijk @@bm-er.

Goed gereedschap is het halve werk.

Gelukkig kan nu een goede set lenen.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden