Ga naar inhoud
  • 0

Gateway ivm battery drain


Tarabass

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, precies. En het lijkt erop dat een probleem met de can draden ook uitgesloten kan worden. Ik zeg lijkt, omdat mijn RCD300 wel te benaderen is. Dan zou het probleem in de radio zitten, en daarom het idee om hem eens bij iemand anders in de auto te drukken waar een werkende rns in zit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, is de eerste keer dat ik in dit topic reageer dus denk ik niet dat ik hier om een scan had gevraagd.

Ik kan ook weinig opmaken uit de scan. Is dat een scan uit vcds ? Via Tapatalk kan ik er eigenlijk weinig van maken. Er ontbreken precies heel wat lijnen.

 

Maar het gaat hier om het niet kunnen bereiken van de RNS.

Ikzelf zou toch eens proberen van een hogere versie gateway te testen ivm de leeftijd van de RNS gezien ik vernomen had dat het een DAB toestel is en dit toch wel in het nieuwere segment zit en dit misschien te nieuw is voor een "C" versie gateway aangepast of niet. Zou zowieso eens 1tje hoger dan E proberen om uitsluitsel te kunnen geven vooraleer de RNS te gaan verdenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, is de eerste keer dat ik in dit topic reageer dus denk ik niet dat ik hier om een scan had gevraagd.

Ik kan ook weinig opmaken uit de scan. Is dat een scan uit vcds ? Via Tapatalk kan ik er eigenlijk weinig van maken. Er ontbreken precies heel wat lijnen.

 

Maar het gaat hier om het niet kunnen bereiken van de RNS.

Ikzelf zou toch eens proberen van een hogere versie gateway te testen ivm de leeftijd van de RNS gezien ik vernomen had dat het een DAB toestel is en dit toch wel in het nieuwere segment zit en dit misschien te nieuw is voor een "C" versie gateway aangepast of niet. Zou zowieso eens 1tje hoger dan E proberen om uitsluitsel te kunnen geven vooraleer de RNS te gaan verdenken.

Zei ik ook al Peter @@wulfke. Rns heeft een E of hoger nodig  :mrgreen:

Maar Peter@@Tarabass, mijn RNS 510 gaat er morgen even uit... dus kom maar als je wil.... kijken we in mijn Passat.

 

Trouwens, RNS ga je ook niet benaderen als je Adres 37 en 56 niet aanmeld in de Intallationlist.

En vink adres 78 eens uit, jou Passat heeft toch geen schuifdeur  :mrgreen:  :mrgreen:

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

Je vroeg om een log in een ander topic, maar wilde de discussie over de gateway een beetje centraal houden. Vandaar dat ik je hierheen gelokt heb ;)

 

Jammer dat je er niet veel mee kan. Is inderdaad een log uit vcds, waarin alle modules gescant zijn die aanwezig zijn. Vcds is nieuw voor mij, dus als je een ander log wilt kan dat. Maar dan hoor ik graag hoe ik die kan maken voor je.

 

@

Schuifdeur,kerel die heb ik net ingebouwd. Ideaal! En jij maar denken dat je uniek bent met je automatisch sluitende achterklep haha.Maar ik zal hem binnenkort uitzetten, weet niet waarom die aanstaat. Lijstje is door Martijn overgenomen van mijn oude gateway :S

 

Erg spijtig trouwens, maar morgen kan ik helaas niet. Verjaardag van Oma, en daar moet je heen hehe. Anders was ik zeker op je aanbod ingegaan!!

 

37 en 56 staan aan. Dat weet ik zeker. Hij kan echter 37 en 56 niet vinden/benaderen als de rns erin zit. Dat is het vreemde.

 

@gateway

Een nieuwere gateway is nog steeds een optie natuurlijk. De geluiden zijn echter erg verschillend. Sommigen zeggen dat een c met patch moet gaan werken, anderen zeggen dat ik een hogere versie moet proberen. Het zou best kunnen dat het een nieuwere versie RNS is, gezien DAB+, en dat daarom een C niet werkt met deze RNS315 maar wel met een oude RNS510. Ik ga van de week toch maar een L bestellen ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer maar alvast gefeliciteerd. Zou sowiezo een L bestellen, want die ga je met dit Modgedrag heel snel nodig hebben

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

Je vroeg om een log in een ander topic, maar wilde de discussie over de gateway een beetje centraal houden. Vandaar dat ik je hierheen gelokt heb ;)

 

Jammer dat je er niet veel mee kan. Is inderdaad een log uit vcds, waarin alle modules gescant zijn die aanwezig zijn. Vcds is nieuw voor mij, dus als je een ander log wilt kan dat. Maar dan hoor ik graag hoe ik die kan maken voor je.

 

 

Vind het maar een vage log met weinig info tenzij je zelf wat geknipt en geplakt hebt.

Als je eens een kijkje neemt in dit topic dan zie je dat de andere logs er een stukje anders uit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie het inderdaad. Waarschijnlijk heb ik dan een ander log gemaakt. Mijn log is wat VCDS toonde toen ik op alle aanwezige modules scande. Ik heb er niets aan veranderd, gewoon op save geklikt in VCDS en in dit topic geplakt.

 

Ik ga vast binnenkort nog eens met VCDS spelen, en me vooral inlezen in hoe alles werkt. Wellicht dat ik nog op een andere manier een log kan laten maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Tarabass Peter ik weet even niet wat ik met deze topic aan moet.

Normaliter is het zo dat er in een te koop/gevraagd topic geen discussie toegestaan is. Daar is een normale topic voor. Alleen hier staat wel weer nuttige info om een juiste onderdeel te kunnen kiezen.

Ik stel voor dat ik deze topic op splits en dat ik je vraag laat staan en jij die aanvult met welke versie je zoekt en in de afgesplutste topic kan je ervaringen delen.

Anders zou ik het niet weten.

Of je zegt heb er al 1 gekocht komt woensdag binnen zet maar op slot en je opent een nieuwe topic. Zeg het maar:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de Q gateway ingebouwd. Het inbouwen en inregelen ging soepel. Navigatie en digital radio aangezet in VCDS. Toen de radio ingebouwd. Met VCDS kwam ik wel in de navigatiemodule, maar niet in de radiomodule. Ik kon in ieder geval communiceren met de RNS, dat is een stap vooruit.

 

Toen de auto een uurtje laten staan om de battery drain te meten. Vol goede moed naar de auto, ik had goede hoop. Maar helaas, nog steeds een drain. Ruim 2 ampère. @#$$%$#

 

Morgen nog maar eens alles op mijn gemak langslopen, maar ik vrees het ergste. Misschien dat jullie nog tips hebben van dingen die ik kan proberen? Of ben ik wat vergeten? Is het normaal dat ik niet in de module radio kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is wel mooi dat je nu in adres 37 kan adres 56 ga je niet inkomen inderdaad maar Is het zelfde als adres 37 dat je er niet in kan klopt want dat gaat niet bij een 310 of 315. Dus er was toch een hogere Gateway nodig voor een dab toestel weer wat geleerd ????

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Passat Rdi

Tja, blijkbaar is deze RNS niet geschikt voor een C. Nouja, het viel te proberen. Dus het klopt dat ik niet in de module "Radio" kan komen? Welke modules moet ik nu precies aanzetten in de nieuwe gateway?

 

  • Radio
  • Navigatie
  • Telefoon
  • Microfoon
  • Digital Radio

?

 

@

Ik begin een beetje te twijfelen over de meetmethode die ik hanteer. Ik laat de auto eerst rusten, en na een half uurtje hang ik de multimeter eraan. Volgens mij doe ik dat verkeerd. Zoals ik hier lees (punt 3) moet ik eerst de multimeter eraan hangen en dan wachten tot de auto in rust komt en de amperes moeten gaan zakken. Als je de multimeter er in rust aanhangt schijnt het volgens die site dat je dan de boel weer uit rust haalt..

 

Ik ga zo nog even op mijn gemak wat rommelen. Het is mooi weer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even ter volledigheid, zo'n RNS 315 heeft minimaal een E versie gateway nodig om hem te kunnen benaderen via OBD.

Maar een C versie gateway met batterydrain patch zou al voldoende geweest zijn om je leegloop te kunnen tegen gaan.

Die Q versie die je nu hebt is prima natuurlijk.

 

Als je toch leegloop hebt dan gaat er iets anders mis lijkt me ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje @@Bonny

Ja, daarom wil ik het nu anders doen. Alles aansluiten, auto op slot met motorkap open en de multimeter vastzetten tussen minpool en minkabel. Dan rustig wachten zonder aan de auto te komen en kijken of binnen een half uurtje de ampere zakt naar 0 (10A stand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden