Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur niet tot 90 graden.... 1.9 TDI


PizzaPuntje

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met het koude weer (onder nul) moet je diesel echt wel even toeren maken (zeg maar half uur rijden snelwel ofzo) om goed warm te worden.

 

15 min. is te kort in ieder geval. Hoe lang rijdt je gemiddeld dan dat die nog niet aan de 90C komt?

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thermostaat kan, denk eerder je Temperatuur sensor. Zit achter op je blok. Kosten zijn het niet . Kijk eerst of je nog een zwarte hebt , de nieuwe zijn groen en vierpolig . Zitten twee sensoren links en rechts. Als je voor de auto staat moet je de linkse hebben. Zit wel op een klote plek en je moet het nodige vewijderen om er bij te komen. Let op dat de oude O ring ook eruit is anders past de nieuwe niet???? , als je handig bent kun je hem snel wisselen zonder al te veel koelvloeistof te verliezen????

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Handig ben ik niet.....en snel ook niet.... Dus ik denk dat ik ff wacht....

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Op het forum genoeg mensen die wel willen helpen. Tja is aan jou of je er mee door rijdt. Als ie slechte temperatuur waarden door geeft aan de ECU gebruikt ie ook meer brandstof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmmm....is dat een dure conclusie?

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Temp sensor is rond de 15 euro. Thermostaat en paar liter kvs. Max 50 euro aan materiaal mocht alle twee kaduuk zijn.

Dure conclusie, niet echt. Overbodig om beide te vervangen, niet echt. De moeite om eerst dingen uit te sluiten, moah niet echt.

Je hebt met kapotte sensor dus wel hoger verbruik.

Succes met je beslissing :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tnx heren. Top dat jullie meedenken en excuses dat ik mogelijk wat laks reageerde. Ik val met dit soort klussen altijd terug op mn schoonpa, die me uit de brand helpt met dit soort klussen.....en als ik een waterleiding mol....en als ik n schuurtje wil bouwen....etc.

 

Kosten vallen idd wel mee. Mocht er iemand in de buurt van Apeldoorn zijn die zin en tijd heeft me hiermee te helpen (ik kan bijna niks) dan hoor ik dat graag....

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij haalt mijn temperatuur ook vaak de 90 graden net niet. Maar dat is meer als ik langere tijd op de snelweg rij. In stad zit ie constant op de 90.

 

Uit laten lezen toen met onderhoud, niks te zien.. moet ik me dan alsnog zorgen maken?

3C 2.0 FSI

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sooooo, vandaag ff ritje Vorden gedaan na wat apperdepap met Matthijs -Vdub. Thermostaat gefixed, remklem gefixed, piepende deur gefixed en koplamp goed gezet, nadat een amateur ze verving en Xenon inbouwde (en die amateur was ik niet).

 

Vdub, bedankt voor je hulp, gastvrijheid, koffie en matsactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden