Kevin Kok Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 Heren, Gisteren tijdens het rijden ging opeens mijn temperatuurmeter richting het rode. Even later begon het lampje te branden en te piepen. Snel de auto aan de kant natuurlijk en de kap open. Koelvoeistof spoot eruit (bij het tuitje) en de motor was erg warm. Auto even laten afkoelen en opnieuw starten, moest nog een klein stukje rijden dus de kachel vol aan. Na 3 km begon de temperatuur weer op te lopen maar de kachel werd niet warm. Eenmaal thuis aangekomen direct aangesloten op vagcom en daar kwam de storing G62 sensor naar voren. Maar als deze sensor kapot is lijkt me niet dat de boel aan de kook gaat ? Nu zit ik allerlei dingen te lezen op dit forum maar heeft iemand een idee of stappenplan hoe ik bepaalde dingen kan uitsluiten? (oliepeilstok vuurtje bij houden heb ik al geprobeerd dit knetterde niet) Blok ziet er normaal uit verder auto heeft 235.000 km gelopen normaal onderhoud gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 Wellicht blijft de thermostaat dicht staan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 Is je koelvloeistof gewoon helder roze? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 Wat is het niveau van je koelvloeistof in het reservoir? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kevin Kok Geplaatst 26 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 Inmiddels is het niveau in het reservoir onder het minimum gegaan. hij spoot dit eruit aan de achterkant van het reservoir (overloopje) Het is wel gewoon helder roze Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 waterpomp? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 @@martijn v o Moest ik ook meteen aan denken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 @@martijn v o Moest ik ook meteen aan denken. ×1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2017 probleem met die 12cilinders is wel vaker dat ze aan de kook gaan, dat komt door gebrek aan informatie van de berijder.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 27 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2017 probleem met die 12cilinders is wel vaker dat ze aan de kook gaan, dat komt door gebrek aan informatie van de berijder... Ja iets meer informatie zou welkom zijn ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kevin Kok Geplaatst 27 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2017 Probleem is gevonden, thermostaat bleef dichtzitten nieuwe thermostaat en hij komt/blijft weer mooi op temperatuur Auto word altijd netjes warm gereden en tuurlijk trap ik hem dan ook wel eens op zn staart. Moet zeggen dat ik het afgelopen jaar wel erg veel onderhoud heb moeten uitvoeren aan de passat -nieuw stuurhuis (lek) -aandrijfashoesen voor de 3e x in 2 jaar -versnellingsbak lekkage - ABS pomp revisie - lekkage bij de injectoren - verstopte carterontluchting hoop dat het me nu weer een tijdje bespaard blijft anders toch maar opzoek naar wat anders bedankt voor het meedenken! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 27 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2017 Fijn dat het is opgelost! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Kevin Kok
Heren,
Gisteren tijdens het rijden ging opeens mijn temperatuurmeter richting het rode.
Even later begon het lampje te branden en te piepen.
Snel de auto aan de kant natuurlijk en de kap open.
Koelvoeistof spoot eruit (bij het tuitje) en de motor was erg warm.
Auto even laten afkoelen en opnieuw starten, moest nog een klein stukje rijden dus de kachel vol aan.
Na 3 km begon de temperatuur weer op te lopen maar de kachel werd niet warm.
Eenmaal thuis aangekomen direct aangesloten op vagcom en daar kwam de storing G62 sensor naar voren.
Maar als deze sensor kapot is lijkt me niet dat de boel aan de kook gaat ?
Nu zit ik allerlei dingen te lezen op dit forum maar heeft iemand een idee of stappenplan hoe ik bepaalde dingen kan uitsluiten?
(oliepeilstok vuurtje bij houden heb ik al geprobeerd dit knetterde niet)
Blok ziet er normaal uit verder
auto heeft 235.000 km gelopen
normaal onderhoud gehad
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten