Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanningscontrole


roelh

Vraag

Hallo,

 

Ik was me aan het bedenken om bandenspanning controle toe te voegen aan de auto.

Nu dacht @@Fopperr dat elke B7 dit heeft. Als ik dit artikel lees, geeft dit het ook aan (ook al staat er geen Passat).

Is het zo dat een B7 standaard iets heeft, ook al is het een simpel iets? Moet het dan alleen nog geactiveerd worden via VCDS?

 

Zo nee, hoe 'makkelijk' en leuke prijs is het in te bouwen?

 

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Op ebay kleinanzeige staan ze nieuw voor €70,- (zie topic online advertenties..)

Daar moet je dan wel nog enkele euro's bij knallen om de juiste ventiel op te zetten want anders kan je de sensoren niet plaatsen.

 

Tenzij je ze op een of andere manier zo in de wielen kunt lijmen of vast kitten.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet wat de offset is maar bij mij staat vooraan in het midden nu 2,8 bar. Bij het starten koud uit de garage staat de druk soms op links en rechts 2,6 bar maar nog steeds geen foutmelding. Wanneer de auto wat in de zon heeft gestaan krijg ik soms 3 bar uitgelezen en hier ook geen fout of melding. Moet eigenlijk nog eens testen wat ik krijg als melding en vanaf welke druk er een melding komt. Ook kan je kiezen in de teller welke belading hij moet hebben, deel last of vol last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wat zijn nu die waardes die je met zo'n xml/zdc bestand moet uploaden?

Waarom moet je uberhaupt iets uploaden? Kan zo'n sensor niet de absolute druk meten?

 

De druk meet hij zowieso maar hij moet wel een referentie hebben om mee te vergelijken om dan zo te bepalen of de band lek is of niet .. Je zou kunnen zeggen van 0 bar is lek maar denk eerder dat ze liever een melding vooraf geven zodat je snelle kan ingrijpen bij een traag lek.

 

Je moet de band maten ingeven. Je kan in het menu ook verschillende banden aanvinken en aan de hand van de band maten zal hij bepalen welke druk deze mogen hebben. Hij moet namelijk weten wat eronder ligt en welke vanaf welke druk hij dus alarm of melding moet geven.

Je zou idd het makkelijker kunnen maken door ongeacht wat eronder ligt sowieso een melding te geven vanaf bvb 2,2 bar ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus de drukken die je ingeeft zijn "minimum druk drempels waar beneden je een melding krijgt".

Duidelijk nu voor mij :)

Niet dat je direct een melding krijgt want mijn set staat op 2,8bar en bij de start meet het systeem 2,6bar in de banden maar hier krijg ik nog geen melding over. Dus hoeveel de tolerantie is dat weet ik niet. Moet ik nog eens testen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij geeft ie in het midden 2.3 de bandenspanning Is 2.7 bij mij als 1 band op 2.0 komt krijg ik het icoon van lekken band

Bij mij dus 2,8bar. Met het aanklikken van een andere bandenmaat zal het getal in het midden verhogen of verlagen. Ook bij deel last of vol last zal er een andere waarde in het midden verschijnen. Bij vol last vooraan set punt 2,6 bar en achter 3bar ofzoiets
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geloof ik ingevuld 18 inch en 225 breed ik rij op 245 breed maar die zie ik niet staan in de lijst

Dat kan je dan aanpassen door er een ander .zdc file erin te schieten met de juiste gegevens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@smi73balk

 

Momenteel ben ik ook bezig met Bandenspanning mod toe te voegen.

Op advies heb ik een F versie gekocht.

 

Nu weet ik alleen niet of het een geflashte zoals wat Wulfke had.

 

Maar jij had het er over dat je een bestand kon aanmaken waarin 2 type banden stonden?

Zou je een soort gelijk ook voor mij kunnen maken?

 

Ook ik ga rijden met Zomer banden en Winterbanden

Momenteel rijd ik nu op 17" en ga met de zomerbanden mogelijk naar 18".

Mijn winterbanden zijn, en blijven voorlopig 17". 

 

Ik laat het Martijn (@@maxx007at) via Vagcom pro aanzetten e.d.

EN kan dan mogelijk ook het bestand er inzetten neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb af fabriek deze bandenspanning controle.

Nou wil ik voor de winter een set wintervelgen met banden aanschaffen.

 

Krijg ik storingen als ik velgen zonder sensoren monteer?

Of kan ik ook gewoon winterbanden om de huidige velgen laten leggen zodat de sensoren blijven werken.

 

Sorry voor de misschien domme vraag maar ben nog niet zo technisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb af fabriek deze bandenspanning controle.

Nou wil ik voor de winter een set wintervelgen met banden aanschaffen.

 

Krijg ik storingen als ik velgen zonder sensoren monteer?

Of kan ik ook gewoon winterbanden om de huidige velgen laten leggen zodat de sensoren blijven werken.

 

Sorry voor de misschien domme vraag maar ben nog niet zo technisch.

 

Ik ken deze dingen niet dus kan je er geen antwoord op geven. Wat ik wel wilde zeggen domme vragen bestaan natuurlijk niet, daar is een forum voor dat je elkaar kunt helpen toch!?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb af fabriek deze bandenspanning controle.

Nou wil ik voor de winter een set wintervelgen met banden aanschaffen.

 

Krijg ik storingen als ik velgen zonder sensoren monteer?

Of kan ik ook gewoon winterbanden om de huidige velgen laten leggen zodat de sensoren blijven werken.

 

Sorry voor de misschien domme vraag maar ben nog niet zo technisch.

Welk bouwjaar is de passat ?

Er zijn 3 soorten bandenspanning controle beschikbaar,

 

1 - bandenspanning via ABS sensoren

      - geen sensoren in de wielen

      - bandendruk wordt onrechtstreeks bepaald door de omtrek snelheid van het wiel en de pulsen dat de ABS sensoren doorgeven

      - kan je probleemloos andere wielen eronder stoppen - moet je wel bij de andere wielenset terug de set knop indrukken in de middenconsole

      - wielen met dit bandendruk systeem hebben gewone ventielen erop - zwarte ventielen

 

2 - bandenspanning via sensoren in de wielen - zonder druk weergave in de teller

     - sensoren in de wielen

     - bandendruk wordt rechtstreeks gemeten in elk wiel afzonderlijk en de druk sensor in het wiel stuurt zijn info door naar de comformodule

     - elke set wielen die je eronder wil zullen sensoren hebben - ook hier bij elke wielenwissel de set knop bedienen om de nieuwe drukken als setting te aanvaarden.

     - het ontbreken van sensoren in de wielen zal enkel een oranje meldingsled activeren in de teller (symbool van lekke band)

     - wielen met dit bandendruk systeem hebben er alu kleurige ventielen erop en hiermee wordt de sensor vast gehouden

 

3 - bandenspanning via sensoren in de wielen - met druk weergave in de teller

     - sensoren in de wielen (andere sensoren dan systeem 2)

     - bandendruk wordt rechtstreeks gemeten in elk wiel afzonderlijk en de druk sensor in het wiel stuurt zijn info door naar de ontvang antenne achter de achterbumper

     - elke set wielen die je eronder wil zullen sensoren hebben

     - het ontbreken van sensoren in de wielen zal enkel een oranje meldingsled activeren in de teller (symbool van lekke band) en er zullen streepjes te zien zijn naast elk wiel

       van het auto symbool tussen de teller ipv dat er druk uit te lezen is.

     - wielen met dit bandendruk systeem hebben er alu kleurige ventielen erop en hiermee wordt de sensor vast gehouden

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

.....

     - wielen met dit bandendruk systeem hebben er alu kleurige ventielen erop en hiermee wordt de sensor vast gehouden

 

Sorry voor het omhooghalen van een topic van een paar weken oud maar geldt dit ook voor een CC uit 2010, weet je dat toevallig? Ik ben namelijk ook op zoek naar een knap wintersetje en heb nu 2 opties op het oog. ;-)

 

Gaat het om dit soort ventielen?

 

TPMS-7.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@OmeRoon

 

dat klopt, het zijn dit soort ventielen die zichtbaar zijn, sensordeel zit binnenin het wiel.

 

Bij dit systeem hebben de sensoren koppeling met de comfort module - elk wiel wordt afzonderlijk gecontroleerd dmv van zo een sensor in elk wiel.

Dit systeem is wat nauwkeuriger dan de versie met de ABS sensoren.

Het niet plaatsen van een setje sensoren in uw toekomstig setje winterwielen resulteert enkel in een oranje meldings symbool in de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden