Ga naar inhoud
  • 0

Plots Massa Foutmeldingen


Yargo

Vraag

Hey,

Wanneer ik daarnet naar het werk reed kreeg ik plots de ene melding na de andere voor mn neus. Aan de het rijden zelf merkte ik niets maar volgende alarmen kwamen erop:

Melding ABS
Melding Traffic Sign Recognition
Melding Front Assist
Melding ACC
Melding Meedraaiende Lichten
Melding Start/Stop
En nog 1 andere maar kan er niet meer opkomen.

Ik dacht eerst dat hij die systemen had uitgeschakeld omdat ik nog maar 70 km kon rijden zogezegd maar na het tanken bleven de alarmen terug komen. Paar minuten voor ik op het werk kwam gingen er weer enkele alarmen uit en bleef enkel nog ABS over denk ik.

Aan wat zou deze plotse stroom aan alarmen kunnen liggen? Zou het iets met de batterij te maken hebben? Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen als ik straks terug naar huis rij .

 

EDIT: Juist terug naar huis gereden. Alle meldingen behalve Front Assist waren weer weg. Adaptive Cruise Control ging dus niet :-/. Toch maar eens afspraak maken met de garage... :-/

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Snap ik ook niet helemaal, precies of eens uitlezen zoveel tijd in beslag neemt..

De buit is binnen, ze hebben een wagen verkocht en de after sales worden direct verwaarloosd. Als je een klant hebt probeer je hem toch te houden.

 

Is nu al de 2de keer dat ze je laten zitten.. zou toch eens rondkijken om een andere hulpvaardigere garage te vinden want daar ben je precies maar een last.

 

Weet niet of de B8 uit te lezen is met een micro can kabel van Ross-tech want anders ben je van harte welkom om eens langs te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet of de B8 uit te lezen is met een micro can kabel van Ross-tech want anders ben je van harte welkom om eens langs te komen.

Uitlezen is geen enkel probleem. Alleen als er zo massaal storingen optreden op een nog jonge auto, dan hoop je toch dat de oorzaak nog onder garantie verholpen kan worden. En daarvoor moet je weer bij de Dealer zijn, en dan is het weer handig als de foutmeldingen niet gewist zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sjah, heb inderdaad algemeen geen goede ervaringen met officiele dealers. Ze hebben werkelijk voor alles geld nodig. Bij de herstelling van mn Kessy vroeg ik om de firmware van de Discover Pro te updaten. Hebben ze me daar 75 euro(!!!) voor aangerekend. Een echte schande. Klagen hielp niet. Lang leve de kleine zelfstandige garagisten waar je ze nog weten wat echte service is.

 

Morgen eens naar mijn plaatselijke garage gaan om te horen of ze geen 5 minuutjes tijd hebben om hem uit te lezen. Hopelijk is het iets simpel als de batterij maar vrees ervoor daar hij nog geen 2 jaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Enkele foto's:

Met zulke meldingen en niet even de tijd maken om uit te lezen?? Wedden dat het helpt als je lichtjes aan een stropdas trekt vanaf de andere kant van het bureau.

Ik ben totaal niet agressief maar met zo'n auto en deze meldingen en een dealer die je in de kou laat staan wordt je het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Facebook berichten plaatsen wil ook wel eens helpen toch Ronald @

Media opzoeken helpt zeker, vinden ze niet leuk Barry "BARRY_TDI"

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitlezen is geen enkel probleem. Alleen als er zo massaal storingen optreden op een nog jonge auto, dan hoop je toch dat de oorzaak nog onder garantie verholpen kan worden. En daarvoor moet je weer bij de Dealer zijn, en dan is het weer handig als de foutmeldingen niet gewist zijn.

je hoeft de foutcodes niet te wissen, uitlezen is voldoende om al een richting te kunnen aangeven waar te moeten zoeken of waar er gezocht kan worden.

 

even opgezocht en de B8 kan ik ook uitlezen met de micro can kabel die ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je hoeft de foutcodes niet te wissen, uitlezen is voldoende om al een richting te kunnen aangeven waar te moeten zoeken of waar er gezocht kan worden.

 

even opgezocht en de B8 kan ik ook uitlezen met de micro can kabel die ik heb.

 

 

Lekker ff langs peter @@wulfke om uit te laten lezen! En een lekker bakkie koffie :)

Wat ben ik trots op de mensen op dit mooie forum. Die zijn behulpzamer dan de dealer en vooral KUNDIGER dan de gemiddelde dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij de plaatselijke garage mogen gaan (dat is pas service). Het zijn allemaal Canbus alarmen. Van sensor ra wiel etc etc. Alarmen kwamen steeds weer. Maar hij kon de computer niet resetten, daarvoor moet ik bij Volkswagen zelf zijn. Het is dus wachten tot woensdag ????. De batterij is het iig niet zegt hij. Hij hoopt met de computer te resetten dat het allemaal weg is. To be continued dus... ????.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine voorlopige update:

 

Gisteren moest ik eindelijk naar mijn officiële dealer gaan om het probleem te bekijken. Hij kwam terug met een geoxideerde sensor van de ABS RA. Aangezien de wagen hier een klein ongeval heeft gehad hebben ze die sensor waarschijnlijk niet correct gemonteerd waardoor er water in de connectie kon. Door het oxideren zal de verbinding weg gevallen zijn. Aangezien veel van de systemen hier afhankelijk van zijn kreeg ik daarom ook meldingen van de front assist etc. Of de meldingen van de parkeersensoren hier ook op een of andere manier van afhangen wist hij nog niet. Vandaag gingen ze een nieuwe sensor steken daar hij niet op stock was. Later meer nieuws dus...

 

EDIT: Nieuwe ABS sensor heeft alle meldingen opgelost :-).

aangepast door Yargo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden