Ga naar inhoud

Yargo

Members
  • Aantal items

    71
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

9 Neutral

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Gent
  • Naam
    Yargo
  1. Net met mijn winterbanden gereden. Daarmee is het blijkbaar ook maar in iets mindere mate, ofwel is dat een gedacht. Maar zal dus niet aan de velgen/banden liggen ????. Straks maar weer eens bellen naar de garage. Zou het een kapotte wiellager kunnen zijn? Het gaat om een en Passat Variant van 2015. 2.0 tdi.
  2. Wanneer ik 80 km/h of 120km/h rijdt hoor ik een bepaalde resonantie die ik ook kan voelen in de gaspedaal. Van zodra ik een paar km/h meer of minder begin te rijden is het weer gedaan. Dus bij vb 124km/h hoor/voel ik het niet meer. Wanneer merk ik het: Bij 60km/h lichtjes Bij 64km/h vb niet meer Bij 78km/h al meer merkbaar Bij 84km/h niet meer Bij 117km/h duidelijk Bij 123km/h niet meer Het geluid kan ik omschrijven als een en en neer golvende lichte brom. Die brom is op dezelfde maniet voelbaar aan het gaspedaal. Wanneer ik even stop met gas geven maar mijn voet erop laat voel ik het ook. Volgens mij is dit probleem pas enkele weken begonnen. Ik kan me niet inbeelden dat ik dit eerder nog niet opgemerkt zou hebben. Wel zijn enkele weken geleden de zomervelgen gemonteetd (Audi velgen over gekocht 2dehands). Ik ben daarnet naar de bandencentrale gegaan. Ze hebben eens gekeken en op de machine gestoken maar ze konden niets vinden. Ook hebben ze de voorste eens achteraan gestoken maar dit heeft dus niet geholpen. Maandag ga ik terug en gaan ze even mijn wintervelgen monteren om uit te sluiten of het aan de velgen zou kunnen liggen. Of klinkt dit probleem bij iemand van jullie bekend in de oren? Bedankt!
  3. Het is al niet meer de eerste keer dat ik dat denk. Ben er vroeger nog geweest met mijn Superb en dan waren er al enkele zaken waarvan ik iets had van hier werken toch maar enkele amateurs maar goed.... Het zijn wel steeds de eerste die met hun ogen draaien als je zelf met een mogelijke oplossing komt uit ervaringen op internet.... Heb inderdaad ook soms de indruk dat ze zich er makkelijk vanaf brengen. Zo is mijn vrouw enkele maanden geleden toen ze achteruit reed uit de garage tegen de Passat gereden... ( Een echt pechauto zeggen ze dan). Heb gelukkig omnium dus laten herstellen. Doordat verzekering betaalde hebben ze direct nieuwe zijdeur (bestuurder) gestoken. Sindsdien kraken de rubbers als ik over iets grotere oneffenheden rij of iets harde afrem. Dit gemeld. Ze hebben de deur bijgesteld en testrit gedaan, twas opgelost zeiden ze. Rij ermee naar huis en hoorde het gewoon zoals ervoor.... Misschien nog vraagje voor jullie: Als je in de wagen zit en je drukt met uw duim op het smalle stukje carroserie van de deur tussen de rubbers bovenaan, kraakt dat bij jullie dan ook? Dus met uw duim goed omhoog drukken.
  4. Was het maar zo simpel . Heb de wagen in Duitsland gekocht. Verkoper zei dat de wagen een klein accidentje gehad heeft rechtsachter maar dat alles perfect hersteld werd. En inderdaad is er op het eerst zicht eigenlijk niets aan te zien. Voor zeker te zijn heb ik de verkoper gevraagd om met de wagen naar Dekra in Duitsland te gaan voor een volledig controle. Die was in orde. Dus uiteindelijk overgegaan tot aankoop van de wagen. Thuis gekomen toch al snel gemerkt dat Keyless systeem voor deur rechtsachter niet steeds werkte. Ermee naar de garage gegaan: Die maken de deur open en zien dat er geprutst geweest is met de kabelboom. Laten herstellen maar konden ze niet onder garantie nemen. Enkele weken later allemaal waarschuwingslampjes en de helft van de veiligheidssystemen deed het niet meer. Terug naar de garage en probleem al snel gevonden. Aansluiting met ABS sensor rechtsachter was amateuristisch samen gestoken met stukje tape. Nieuwe connector en sensor en alles terug opgelost.Uiteraard weer niet in garantie genomen. Weer iets later foutmelding airbag. Opnieuw naar de garage. Fout kwam van gordijnairbag rechts. Ze trekken de bekleding open en wat zien ze: Het kleine accident zal toch zo klein niet geweest: Airbag zal open gegaan zijn en om kosten te besparen hadden die 'herstellers' de airbags doodleuk opgerold, samen getaped en een weerstandje in de connector gestoken zodat de wagen dacht dat alles in orde was!! Op dat moment héél kwade telefoon gedaan naar verkoper dat hij het leven van mij en van mijn gezin op het spel had gezet. Moest ik accident gehad hebben zo deze uiteraard niet gewerkt hebben met alle mogelijke gevolgen vandien.... Garage had zoiets nog nooit gezien, uiteraard. Verkoper leek er wel mee in te zitten en heeft herstelling betaald + ook die van de ABS sensor en de helft van die kabelboom deur rechtsachter. Ondertussen deed de kofferklep raar waarbij hij soms niet volledig wou open gaan. Hij stopte héél af en toe aan de helft. Hier ook laten naar kijken maar kunnen/konden niets vinden. Auto gaan ophalen en op skireis gegaan. Toen ik terug thuis kwam begon dan het alarm van dat 3de stoplicht.... Zoals jullie zien nemen ze dus na dit verhaal niets meer in garantie, wat ook wel te begrijpen is . Heb dus een erg hoge prijs betaald voor wagen die heel veel verborgen gebreken heeft. Nooit meer in het buitenland kopen dus....
  5. Gisteren contact gehad met de garage. Ze hadden al alles geprobeerd, ze wisten het niet meer. Dus zelf eens het probleem gesimuleerd. Na paar keer koffer open te doen was het alarm er weer. Borstel op de rem zodat de remlichten achteraan altijd branden en bekleding klein stukje open getrokken. Bij het losrukken flitste het 3de stoplicht heel even. Onder de bekleding zitten enkele stekkers maar ik denk dat die van de andere lichten zijn. Hieraan prutsen hielp iig niet. Tot ik een in de linkse rubber van de kabeldoorvoer begon te knijpen. Warempel begon het 3de stoplicht te branden op het moment dat ik die indrukte. Bij het loslaten gaat ie weer uit: Waarschijnlijk dus toch ergens een slechte draad of contact. Maar ik mag ten vroegste volgende week langs de garage gaan wegens ziekte van enkele van zijn mannen ????. Of is er zelf nog iets dat ik kan proberen?
  6. Slangetje denk ik niet dat het is. Gebruik eigenlijk nooit de achterruitsproeier denk ik. Ik vraag morgen eens na bij de garage of ze hem eigenlijk open gemaakt hebben of enkel via de computer gekeken hebben.
  7. Hey, Sinds een tijd heb krijg ik volgend alarm te zien (meestel wanneer ik net ervoor de koffer gebruikt heb): Controleler 3de Stoplicht. Vanaf dit alarm erop komt licht het 3de stoplicht ook niet meer op wanneer ik rem. De andere remlichten doen het wel nog. Tot voor kort hielp het om de motor eens af te zetten en weer aan, dan was het alarm meestel weg en werkte het stoplicht opnieuw. Maar sinds gisteren blijft het erop komen. Het komt erop de eerste keer dat ik rem nadat de motor gestart is. Nu heeft de garage eens de fout uitgelezen maar toen werkte het stoplicht, dus konden ze niets vinden en hebben ze de fout gewoon gereset. Dat heeft dus niet geholpen. Ik heb al eens soortgelijke problemen opgezocht op internet en kom uit bij volgende mogelijke oorzaken: - Slechte massa - Contactpunten geoxideerd. - Condens in het stoplicht. Nu is dat stoplicht eind vorig jaar nogmaar vervangen omdat er enkele ledjes stuk waren en daarna heeft het een hele tijd gewoon gewerkt. Ik zou er niet van verschieten dat het toch iets met water/contactpunten te maken heeft. Als mijn wagen buiten staat in de regen en ik doe de kofferklep open, dan hoor ik vanbinnen water stromen en drupt het er vanonder (als hij open staat) uit. Zijn er soms mensen hier die ervaring hebben met dit probleem?
  8. Bij jou komt die melding ACC Rijklaar er ook telkens op vanaf het moment de wagen stil staat? Ik zou zweren dat ik dat in begin nooit heb gezien . In begin moest ik ook wel eens op Res duwen, maar dit als we wagen langere tijd had stil gestaan. Niet als de wagen voor mij voot een seconde stopt en direct weer verder rijdt. Maar zelf dan moet ik op Res drukken. Kan het ook zo niet direct testen omdat ik niet veel in de file rijdt, gelukkig ????.
  9. Hey, Gisteren stond ik een klein stukje in de file en dacht ga nog eens de file-assistent gebruiken. Maar die reageerde anders dan toen ik de wagen in begin had. Nu ging het groen pijltje op de AID wanneer ik vb 10km/h aan het rijden was zowieso op 30km/h staan (ik weet nu niet of dit ervoor ook zo was). Hij volgde goed, maar zodra de auto voor mij stil stond en mijn wagen ook stil stond zag ik de melding op het scherm: ''ACC Rijklaar''. Ik kan me niet herinneren dat dit vroeger het geval was. Wanneer de wagen voor mij terug begon te rijden ging de mijne niet vanzelf rijden. Ik moest elke keer opnieuw op RES duwen. Ook al had de wagen voor mij maar 1s stil gestaan ofzo. Toen ik mijn wagen ging halen eind vorig jaar heb ik dat ook getest en dan werkte het eigenlijk probleemloos, en volgens mij zonder die melding telkens hij stil stond. Ik moest ook nie constant zelf op RES duwen. Hoe zou dit kunnen komen die plotse verandering?
  10. Heb deze dan maar gekocht ☺. Bedankt voor de link! Wel dure aangelegenheid. Batterijen gaan max 6 jaar mee (waarschijnlijk nog minder omdat ik in de winter andere velgen erop steek) en daarna zijn ze voor de vuilbak omdat de batterijen niet vervangen kunnen worden? Welke debiel bedenkt zoiets . Goeie melkkoe die sensoren als je het mij vraagt ☺.
  11. Hey, Nee, geen knopje bij de Passat te bespeuren, ook niet in het menu van de Discover Pro. Meestal zijn die knopjes ook enkel voor de instellingen te resetten bij systemen die enkel werken met ABS systeem dacht ik. Ja, dat kan natuurlijk ook maar is wel wat kostelijker .
  12. Hey, Gisteren heb ik mijn zomervelgen op mijn Passat laten steken. Nu komt er op het AID altijd een melding van de bandenspanning in de vorm van een icoontje boven de trip meter. Dit zal zijn omdat er geen sensoren in de banden zitten. Is dit soms uit te schakelen? Tx! Wes
  13. Aha, ik ben benieuwd . Volgens mij is het doordat ik nog oudere software heb dat hij anders zoomt dan de jouwe.
  14. Micky, kun je eens uw Discover Pro op automatisch zoomen zetten en kijken bij welke max snelheid v/d straten hij naar welke schaal gaat. Wanneer er niet genavigeerd wordt: Straat van 50km/h: 100 of 200m Straat van 70km/h: 500m Baan van 90 km/h: 1km Autosnelweg 120km/h: 2km Dit is eigenlijk ongeacht hieveel ik rij. Vanaf er 70 gereden mag worden bijvoorbeeld zoomt ie direct uit naar 500m. Ik heb dan eens mijn gps aangezet op de n60 en dan zoomt ie wel goed in als ik aan een rondpunt of lichten kom maar vb op de brug na Eke schiet hij plots naar 1,5km schaal? Heel raar geprogrammeerd allemaal. Ik heb deze Pro: 3G0035021A Hardware: H40 Firmware: 0199. De nieuwere pro's hebbeb 5Gxxxxxx naar wat ik begrepen heb? Mijn wagen is van 03/2015. Firmware 0199 is de laatste 'nieuwe'. Ik denk niet dat er nog een volgt...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden