Ga naar inhoud
  • 0

Brand/diesel lucht in de auto!


Toontje1

Vraag

Goedenavond allemaal,

 

Ik ben Toontje en rij al veel jaren een Passat TDI diesel uit het jaar 2002. Echter de laatste tijd ruik ik steeds vaker een diesel-brandlucht in de auto wanneer ik bijv stil sta en motor stationair draait. Ik heb inmiddels al eens gecheckt op lekkend uitlaatgas onder de motorkap maar daar vindt ik niets.

 

Lekkende verstuivers zou ook nog kunnen werd mij vertelt maar ik weet niet hoe ik dat kan opsporen, aan brandstof verbruik merk ik het in ieder geval niet!

Het is een AVF motor met pomverstuivers 96kW! De auto heeft 352000 km op de klok!

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja das een goeie, is het diesel lucht of roetlucht, volgens mij meer diesellucht, en dan bedoel ik diesel die verwarmd(verhit) wordt! Maar ja als ik voor het stoplicht stond had ik eerst vaker het idee dat er diesel uitlaatgassen van de auto voor mij naan binnen werden gezogen door de aanjager, maar weet nu dat dat van mijn auto zelf komt! Ik denk toch meer de lucht die je ruikt wanneer je je auto koud start in de garage en dan weer vrij snel afzet! Vindt moeilijk precies te omschrijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik het lek gevonden heb, alleen tijdens de start blaast ie kort een stoot rook uit het flexibele uilaatstuk direkt achter de turbo. Wanneer de motor loopt dan ruik je het wel nog maar je ziet hem nergens roken/lekken.  Nu ga ik dit eerst eens proberen dicht te tapen, omdat ik het eerst zeker wil weten of het daarvan daan komt, het is iedere start maar heel kort rook pluimpje en dan zie je niks meer komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb exact zelfde motor gehad. maar ik had vooral vermogensverlies en zware, zwarte rookwolken achter uit de uitlaat. maar ook stank in de auto. Volgens dealer was het uitlaatspruitstuk gescheurd, offerte was 1200-1300 euro meen ik. Ik heb de wagen weggedaan. ook 330.000 km op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zwarte rookwolken is lekke IC slang.. uitlaatspruitstuk scheurt nmw nooit bij een 3B/3BG, al zou die dat wel doen dan nog geen zwarte rook.. toch wel ingeruild bij die constaterende dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat eerste stuk incl flexibele deel zonder cat niet als reparatie deel te kopen, bedoel flens, flexibel stuk en stukje pijp met mof orgineel en dat je dan de pijp doorzaagt ergens voor de cat en dan gewoon met mof en klem kunt repareren?

lees mijn antwoord nog eens????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden