Ga naar inhoud

Toontje1

Members+
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Toontje1

Profile Information

  • Plaats
    Nederweert
  • Naam
    Troubleshooter

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Toontje1's Achievements

1

Community reputatie

  1. gaat niet meer open niet van binnen en niet van buiten. Heeft iemand een idee hoe die alsnog te openen is? Geen idee hoe ik die open krijg?
  2. Ik heb het relais eruit gehad en terug erin gestopt maar helaas zonder resultaat! Maar ik dacht naderhand alle functies van het relais werken in principe, wanneer ik de interval schakelaar van stand 3 naar twee schakel dan wist ie een keer, ook zo van stand 2 naar 1, continue wissen is ook geen probleem, maar zou ie niet wissen omdat de regensensor geen signaal geeft of omdat het relais het signaal net verwerkt! Kan mij iemand laten weten hoe ik dat kan bepalen of het aan het een of aan het ander ligt! Of kun je dat alleen maar door het relais te vervangen en dan zien of de interval wel of niet werkt?
  3. Beste Passat rijders, Sinds kort werkt de interval van mijn ruitenwisser niet meer. Probleem is of het wiswas relais (192) of de regensensor, hoe kan ik dit het beste bepalen? Als ik de interval inschakel gaat de ruitenwisser zoals normaal één keer op en neer, daarna weigert hij ondanks regen. Als ik de gevoeligheid van stand 3 naar 2 of 2 naar 1 schakel gaat hij één keer op en neer om vervolgens te weigeren. Kan iemand hieruit bepalen of dit een sensor of een relais probleem is? Passat 3B3 2002 TDI Alvast hartelijk dank!
  4. Is dat eerste stuk incl flexibele deel zonder cat niet als reparatie deel te kopen, bedoel flens, flexibel stuk en stukje pijp met mof orgineel en dat je dan de pijp doorzaagt ergens voor de cat en dan gewoon met mof en klem kunt repareren?
  5. Ik denk dat ik het lek gevonden heb, alleen tijdens de start blaast ie kort een stoot rook uit het flexibele uilaatstuk direkt achter de turbo. Wanneer de motor loopt dan ruik je het wel nog maar je ziet hem nergens roken/lekken. Nu ga ik dit eerst eens proberen dicht te tapen, omdat ik het eerst zeker wil weten of het daarvan daan komt, het is iedere start maar heel kort rook pluimpje en dan zie je niks meer komen!
  6. Tja das een goeie, is het diesel lucht of roetlucht, volgens mij meer diesellucht, en dan bedoel ik diesel die verwarmd(verhit) wordt! Maar ja als ik voor het stoplicht stond had ik eerst vaker het idee dat er diesel uitlaatgassen van de auto voor mij naan binnen werden gezogen door de aanjager, maar weet nu dat dat van mijn auto zelf komt! Ik denk toch meer de lucht die je ruikt wanneer je je auto koud start in de garage en dan weer vrij snel afzet! Vindt moeilijk precies te omschrijven!
  7. Goedenavond allemaal, Ik ben Toontje en rij al veel jaren een Passat TDI diesel uit het jaar 2002. Echter de laatste tijd ruik ik steeds vaker een diesel-brandlucht in de auto wanneer ik bijv stil sta en motor stationair draait. Ik heb inmiddels al eens gecheckt op lekkend uitlaatgas onder de motorkap maar daar vindt ik niets. Lekkende verstuivers zou ook nog kunnen werd mij vertelt maar ik weet niet hoe ik dat kan opsporen, aan brandstof verbruik merk ik het in ieder geval niet! Het is een AVF motor met pomverstuivers 96kW! De auto heeft 352000 km op de klok! Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
  8. Zo is dat, vandaag APK vlekkeloos doorstaan met toch 340000km op de klok en nog steeds prima rijden! Wat wil je nog meer!
  9. Probleem opgelost!!!! Klopt precies, heb de motor laten trekken met de handrem rem erop, en inderdaad dan is het blazende geluid wel te horen. Vanavond de auto boven de put, bodemplaat er onderuit, en zoeken naar het lek, gericht zoeken deze keer, en gevonden. Het is inderdaad de S-slang direct aan de turbo uitgang aan de wielkast zijde was ie gescheurd, ik kon het zo niet vinden, met spiegeltje en zaklantaarn het lek gevonden, slang gedemonteerd (tijdelijk) in getaped en morgen vroeg naar de keuring en tevens nieuwe slang bestellen en daarna monteren. Probleem opgelost!! Hartelijk dank voor jullie support!!!!!!
  10. Oke, ik ga die slangen zeker inspecteren, maar wat mij niet duidelijk is dat je dat geluid niet hoort als je gas geeft en de auto stilstaat. Dan heb je toch ook turbo druk of vergis ik me daarin?
  11. Oke Oele, je hebt gelijk, zal me even voorstellen. Ik ben Toontje en ik rij al sinds 1985 Passat diesel, mijn eerste Passat type B2 was er een met een 1600cc 54 pk diesel motortje> Auto is mij altijd goed bevallen ondanks zijn kleine motor vermogen.Zijn opvolger was een passat B5 19 TDI 90 pk. Deze auto had wat problemen met de los lopen van de krukas poeli, en later met de elektrische bediening van de ramen, zoals spontaan open gaan en niet meer dicht gaan. Daarna werd het in 2005 de passat TDI 130 pk type 5.5, 6 traps handgeschakeld met meer dan genoeg power, die ik nu nog altijd met veel plezier rijdt. Het enige wat er op dit moment speelt is het rare `blazend geluid` tijdens gas geven, dus ik hoop dat dat bij andere passat diesel rijders bekend in de oren klinkt! Met vriendelijke groeten, Toontje
  12. Wat bedoel je precies, de druk van de turbo,of turbo mechanisch probleem?
  13. Heeft er iemand een idee wat het kan zijn; Iedere keer wanneer ik gas geef komt er een geluid uit de motorkap vandaan wat lijkt op een blazend geluid (zelfde geluid als het blazen van je kachelventilator) wanneer het toerental bereikt is dan verdwijnt het geluid weer. Des te meer gas des te harder het geluid, gas los geluid weg! Wanneer ik langs de auto sta en gas geef dan is er geen bijgeluid, alleen tijdens rijden dus... Het gaat over VW Passat 19TDI 3B3. De auto rijdt en trekt verder 100%. Tijdens een vluchtige inspectie zie ik geen slangen los of lek! Iemand een idee?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden