Ga naar inhoud
  • 0

Zaken rond om CAN/gateway voor mod's


lonnebol

Vraag

Hallo,

 

Ik heb sinds een maandje een 3C. Ben er super tevreden mee en heb uiteraard hier al zitten rondkijken en lezen voor modificaties, zoals:

  • PDC
  • OPS
  • MFL
  • Xenon
  • TFL
  • Mistlampen
  • Groot display
  • andere aircu-unit
  • en vast nog meer :mrgreen:

Nu lees ik vanalles m.b.t. CAN en gateway, maar ik zie door de bomen op dit moment het bos niet meer. Ik weet op dit moment nog niet welke gateway ik in de auto heb zitten, maar zeer waarschijnlijk niet de hoogste versie.

 

Ik heb hier ooit een lijst gezien met de verschillende gateways, maar die kan ik niet meer terugvinden.

 

Kort gezegd: welke gateway zou ik moeten hebben om toekomstig zoveel mogelijk modificaties uit te kunnen voeren? Ik installeer liever in een keer de juiste waar alles mee mogelijk is.

 

Bedankt.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je hebt er een C gateway in zitten

 

Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530-V1.clb
   Part No SW: 3C0 907 530 C    HW: 3C0 907 951 A
   Component: Gateway         007 0040  
   Revision: 00007000    Serial number: 0700C073270DFA
   Coding: 3DFD8C04C20002
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 214E7DABF8DA4D3672-8074

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijstje ook weer gevonden: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/28942-lijst-met-verschillende-boordnet-types/

 

Nu zie ik het nummer van mijn gateway niet in dit lijstje staan. Kan ik dan wel een gateway van dit lijstje nemen?

ow ow, stop stop, dit is een lijst met boordnet types wat helemaal iets anders is dan de gateway en hierdoor zie je idd jouw gateway er niet tussen staan...

De gateway zorgt voor een centraal punt voor communicatie tussen de verschillende modules die in de wagen zitten zodat deze kunnen "spreken" met elkaar.

Het boordnet is een module die het deel verlichting en nog wat andere zaken voor zijn rekening neemt dus totaal wat anders dan wat de gateway doet.

Het boordnet is bepalend voor wat je wil gaan doen met de verlichting en of je al dan niet voorruit verwarming wil.

Niet alle boordnetten ondersteunen bvb de optie voorruit verwarming, mistlicht als dagrijlichten en bochtenverlichting, ondersteuning voor oem xenon enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ahhhhhh, kijk, dat zijn het soort zaken die ik moet weten.

 

Klopt het dan dat ik als boordnet 3C0 937 049 AD heb?

Address 09: Cent. Elect.
Part No SW: 3C0 937 049 AD

Ik zou namelijk inderdaad graag later mistlampen ook als dagrijverlichting en evt. bochtenverlichting willen. OEM-xenon misschien ooit in de toekomst, voor nu gewoon een xenon H7-setje. Voor xenon las ik ergens dat de shutterinstelling gewijzigd moet worden? Zit dat bij mij erin?

 

Kunnen genoemde deze zaken met mijn boordnet of is er ergens een lijst met de opties per boordnet en gateways?

 

-edit-

Nog een uitbreiding op de lijst met boordnetnummer: http://www.motor-talk.de/blogs/-neo-s-blog/uebersicht-bordnetzsteuergeraete-t2913538.html

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het boordnet dat u erin heeft is een medium boordnet en is 23byte uitgevoerd - wil zeggen verminderde functionaliteit en minder instelmogelijkheden dan een 30byte boordnet.

 

Normaal gezien kan je op jouw boordnet geen mistlichten vooraan activeren

Xenon kan je ook niet activeren

en omdat je geen mistlichten kan activeren ook niet instellen als drl of bochtenverlichting.

 

Gaat pas vanaf een High end boordnet. beste is een high end 30byte boordnet erin te zetten.

via het lijstje van Motortalk kan je zien welke high end is en welke ook 30byte ondersteund.

 

 

verder,

 

PDC/ OPS

- set sensoren (voorbumper en achterbumper)

- andere grille vooraan geschikt voor parkeersensoren

- kabelboom voor voorbumper en achterbumper

- kabelboom tussen voorbumper, knop in middenconsole, achterbumper en module in kofferbak

- knop voor in de middenconsole

- module 8K geschikt voor OPS

- Radio unit die OPS ondersteund

- geschikte gateway om OPS weergave te kunnen activeren (versie hoger of gelijk aan E)

 

MFL,

- Ander stuur

- Andere stuurmodule

- Andere airbag

- weerstandje om de 2de airbagtrap te simuleren

- airbag kabeltje om de airbag aan te kunnen sluiten op de sleepring

- Gateway (versie hoger of gelijk aan E)

- eventueel een andere hendelset

 

Xenon

- Setje aftermarket xenon geschikt voor can-bus wagens

- Boordnet geschikt om "xenon without shutter" te kunnen activeren

 

Oem xenon

- koplampenset incl ballasten en AFS modules (niet goedkoop !!)

- adapterset om de koplampen aan te kunnen sluiten

- kabelset voor koplampen en AFS module

- minimaal een achteras sensor

- indien nodig ook een voor as sensor

- AFS module

- Nieuwe knop voor enkel interieur licht regeling ipv interieur en handmatige lichtbundel hoogte instelling

- Boordnet geschikt voor xenon

 

Mistlampen

- Kabelset om de mistlampen aan te sluiten

- Set mistlampen

- Set roosters geschikt voor mistlampen

- Nieuwe lichtschakelaar geschikt voor mistlichten vooraan

- Boordnet geschikt voor mistlichten vooraan

 

MFA groot

- Nieuwe teller geschikt voor uw motor (benzine - diesel ivm toerental schaal)

- nieuwe cover voor rond de teller

- adapterset om over te gaan van oude connector naar nieuwe versie

- iemand die de kilometerstand voor je kan goed zetten

- gateway versie hoger of gelijk aan E

 

Airco unit

- andere airco unit

- andere cover voor rond de unit

- bedrading ompinnen

- eventueel een radio unit die geschikt is voor clima weergave

-gateway versie hoger of gelijk aan E

 

Bij dit alles heeft u zo goed als altijd vcds nodig of iemand die kan coderen in de desbetreffende module(s)

 

succes

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

Top! Wat een goede info. Hier kan ik wat mee. Ik geloof dat jij de man bent waar je moet zijn voor alles rondom mod's aan een 3C?

 

Ik heb gisteravond een xenon-set besteld (aftermarket voor nu). Dan ga ik ook maar op zoek naar een boordnet van 30 byte en E-gateway.

 

Wat is het verschil tussen de 30 byte boordnetten die genoemd worden of maakt het niet zoveel uit welke je neemt?

Gateway zou dan 3C0 907 530 E moeten zijn? Hier loop ik nergens tegen beperkingen in de toekomst aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gateway versie moet minimaal E zijn maar mag hoger zijn. Hoogste is Q.

Let er op dat bepaalde versie ondersteuning hebben voor een extended canbus; heb je dit niet dan krijg je hier een foutmelding over. Op zich geen probleem verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Extended can is volgens mij pas beschikbaar bij een 7N0 gateway en niet bij de 3C0 gateway's. Wel is dacht ik de juiste versie gateway van toepassing als je ACC wil inbouwen.

 

Of ik nu de man ben bij wie je moet zijn voor de 3C mods daar kan ik niet over oordelen, ik weet wel wat maar ook niet alles. Heb door de jaren heen wel wat info vergaard.

 

Wat ik wel weet is dat ik de man ben waar je terecht kan voor een guy-mod

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik wel weet is dat ik de man ben waar je terecht kan voor een guy-mod

 

Guy-mod?

 

ACC zou ik wel willen, uiteraard :mrgreen: , maar vraag me af of ik dat ooit zal inbouwen. Nog niet naar gekeken wat daarbij komt kijken, maar als ik er bij de gateway rekening mee kan houden en de prijs niet belachelijk ver uit elkaar ligt met een E-versie bijvoorbeeld, doe ik dat uiteraard.

 

Zie in ieder geval de gateways ook bij Ali staan: https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=&SearchText=3C0+907+530+q

Evenals het boordnet: https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20161027020930&SearchText=3C8+937+049+AC+++

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pas op met sommige Ali spullen. Kans bestaat dat Chinese (namaak) meuk krijgt welke niet altijd even goed werkt.

Ali heeft ook wel OEM onderdelen maar foto's zeggen niet altijd de waarheid helaas!

Lampjes en dat soort dingen kun je de gok wel nemen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zolang alles naar behoren werkt zou ikzelf niks wijzigen.

Indien ze soms moeite hebben met opstarten en dan een foutmelding geven kan je de setting in het boordnet instellen "xenon without shutter installed"

Byte 3 bit 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden