Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning Passat B7 2.0 TDI DSG


Baronskie

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zeg : DOEN!

 

Ik heb het zelf afgelopen weekend laten doen bij JD Engineering (zie ander topic), en je krijgt een veel krachtiger/soepeler motor weer terug. Ik heb de motor laten tunen in combinatie met een tuning van de DSG bak zodat deze optimaal op elkaar zijn afgestemd qua koppel, toerental en schakelmoment.

 

Het kost wat, maar je krijgt er geen spijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je aanraden om niet alleen de motor te doen maar ook de bak. Zeg het niet omdat de bak het niet aan zou kunnen, dat is geen probleem. Je rijplezier gaat echter door het aanpassen van de bak zo mogelijk nog meer omhoog dan met het tunen van de motor. Heb het net als Kees ook afgelopen zaterdag laten doen bij JD en nog geen moment spijt gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo heren ,

 

Bedankt voor de reacties . Ik zie dat jullie beide combinatie hebben gedaan met dsg bak . Is er echt zoveel voordeel bij om die ook te doen ? Zoals jullie zelf al aangeven kan die het makkelijk hebben . Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie vermogenswinst is geweest ? Duidelijk merkbaar in trekkracht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb net als Kees en Marco afgelopen zaterdag mijn Motor en DSG laten tunen bij JD.

 

Ik heb de 170 km terug weg nog meer genoten dan de 170 heen.

 

Dus ik zeg doen, je krijgt waar voor je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt heren voor de reacties. 

Toch vraag ik me af wat het nu echt scheelt als je DSG bak niet doet maar gewoon Chipt. Persoonlijk vind ik de DSG zoals ik hem nu heb perfect schakelen. Als ik zuinig wil schakelt ie snel en in lage toeren over. Wil ik dat niet gaat ie rammen. Het enige wat ik nu nog vind is dat hij wel wat pittiger mag zijn. En hoop dat dat met chiptuning voor elkaar krijg. 

Ik ben dan ook eigenlijk heel benieuwd of een gechipte zonder DSG bak tuning dan veel minder lekker aanvoelt dan één met DSG tuning. Voor zover ik kan zien is DSG tuning vooral voor persoonlijke voorkeur qua schakelmomenten etc. Volgens mij is het niet eens tuning te noemen of sla ik de plank nu volledig mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt heren voor de reacties. 

 

Toch vraag ik me af wat het nu echt scheelt als je DSG bak niet doet maar gewoon Chipt. Persoonlijk vind ik de DSG zoals ik hem nu heb perfect schakelen. Als ik zuinig wil schakelt ie snel en in lage toeren over. Wil ik dat niet gaat ie rammen. Het enige wat ik nu nog vind is dat hij wel wat pittiger mag zijn. En hoop dat dat met chiptuning voor elkaar krijg. 

 

Ik ben dan ook eigenlijk heel benieuwd of een gechipte zonder DSG bak tuning dan veel minder lekker aanvoelt dan één met DSG tuning. Voor zover ik kan zien is DSG tuning vooral voor persoonlijke voorkeur qua schakelmomenten etc. Volgens mij is het niet eens tuning te noemen of sla ik de plank nu volledig mis?

Wat ik vervelend vond was dat ik de straat uit reed en al bij 50 km/u in zijn 5 reed.

En dat de DSG meer moest denken bij het terug schakelen.

 

Gelukkig ben ik dat allemaal krijt

 

Wat betreft alleen je motor laten tunen zou ik niet doen, Bij DSG tuning word je koppelbegrenzer ook verhoogt, zodat je bak niet aan gort gaat

 

Dus mijn mening is: Alles of niets  :mrgreen:

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Fappie,

Dat ben ik niet helemaal met je eens. JD zegt namelijk zelf op hun site dat heel veel DSG bakken makkelijk kunnen omgaan met 400+ NM . dus qua koppelbegrenzer lijkt me dit niet nodig omdat na tuning je rond de 400 NM uitkomt. Dan blijft het volgens mij dus toch een voorkeurs kwestie die afgestemd is op hoe de gebruiker de schakelmomenten verwacht.

Ik zeg niet dat het slechte zaak is of iets dergelijks hoor ik begrijp dat mensen het doen maar toch 350 euro om DSG aan te passen die naar mijn inziens al doet wat ie moet doen vind ik persoonlijk wel weer zonde geld. 

Dus eigenlijk ben ik nog steeds heel benieuwd. Is bij chiptuning de DSG tuning noodzakelijk? of is het persoonlijke voorkeur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DSG hoef je niet te laten doen vanwege mogelijke beschadiging van de bak, is bij vooral de 6 bak niet nodig. Na tuning had ik 460 NM en ook daarbij was het niet nodig om de bak te laten doen.

 

Je doet het wel omdat je rijplezier er echt serieus merkbaar van omhoog gaat. Veel soepeler door het verkeer heen in D en veel sneller weg in S omdat er een veel betere afstemming in zit. Wat heb je een veel meer PK's en NM's als je ze niet fijn naar de wielen kunt brengen? Heb een proefrit gemaakt na tuning zonder de bak te hebben gedaan en was heel snel om, direct ook de bak laten doen.

 

Uiteraard volledig eigen beslissing hoor, maar gezien de vele ervaringen zou ik overwegen om het wel te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Echt niet :blink2::angel: ?

Ik ga het zeker uitproberen. Ik vind dat Passat nu qua trekkracht de wensen overlaat maar ook zeker de topsnelheid. Ik heb nog niet 1x eens echt heel lang stuk vol gas gedaan maar
volgens mij is nu 210kmh wel echt max haalbare.  Vrienden van mij hebben een volvo v40 2.0D 110pk van 2015(automaat) die naar mijn inziens beter trekt dan mijn passat 2.0tdi/dsg van 2012
die toch 30 pk meer heeft. Dus ik ben benieuwd of er een behoorlijke verbetering zal komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn nog nog andere mensen die ervaringen hebben opgedaan na chiptuning qua prestaties? :)

geluidsbeleving doet erg veel, alleen cijfers geven de harde waarheid, ik heb van't weekend even een video gemaakt voor JD met splitscreen van een getunede 1.0TSI, die gaat 7 sec sneller van 40-140

 

Helaas is er geen 2.0d met 110pk in een Volvo, dat is een 1.6, leeg 1324kg, de Passat 2.0 140pk 1501kg leeg

 

https://youtu.be/uflVUdoB7YE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geluidsbeleving doet erg veel, alleen cijfers geven de harde waarheid, ik heb van't weekend even een video gemaakt voor JD met splitscreen van een getunede 1.0TSI, die gaat 7 sec sneller van 40-140

 

Helaas is er geen 2.0d met 110pk in een Volvo, dat is een 1.6, leeg 1324kg, de Passat 2.0 140pk 1501kg leeg

 

Het is wel een 2.0 maar heb het even na gevraagd het is een 119 pk van 2016. Ja ala hij is wel lichter maargoed naar mijn inziens had die 20 pk dat wel goed moeten maken . Persoonlijk had ik in vergelijk met de Volvo iets meer verwacht maargoed daarom ga ik ook naar de chipper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog niet getest maar mag binnenkort weer richting DLD vanwege het Discover Media project en ga hem dan flink de sporen geven! Maar ook hier in NL merk je het verschil, veel meer trekkracht en lager verbruik!

aangepast door DiMarco1976
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snellere rijstijl en evenveel verbruiken is ook soort van zuiniger rijden toch?  :roll:

 

Bij de dagelijkse 200 km woon/werk merk ik het wel degelijk, kwam voorheen niet verder dan 1 op 15,2, nu regelmatig 1 op 17 aangetikt. En nee dat is nog niet vreselijk zuinig maar daar heeft o.a. de 4-motion een rol in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Baronskie

 

Een v40 kan je eigenlijk niet vergelijken met een Passat. Zit een wereld van verschil tussen...

 

De vader van een vriend van me heeft ook zo'n volvo v40 2.0 met 120pk ofzo en die zegt juist dat de Passat van ons een stuk sneller is en beter/fijner doortrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden