Baronskie Geplaatst 20 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2016 Hallo heren,Onlangs zag ik een mooie topic over de B7 1.6TDI Tuning.Ik ben van plan om mijn Passat B7 2.0 TDI DSG6 (2012) te tunen.Mijn vraag is; zijn hier al mensen die daar ervaring mee hebben?Is dit geen probleem voor de DSG bak.Groet! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iroa-2 Geplaatst 20 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2016 Ik zeg : DOEN! Ik heb het zelf afgelopen weekend laten doen bij JD Engineering (zie ander topic), en je krijgt een veel krachtiger/soepeler motor weer terug. Ik heb de motor laten tunen in combinatie met een tuning van de DSG bak zodat deze optimaal op elkaar zijn afgestemd qua koppel, toerental en schakelmoment. Het kost wat, maar je krijgt er geen spijt van. 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DiMarco1976 Geplaatst 20 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2016 Kan je aanraden om niet alleen de motor te doen maar ook de bak. Zeg het niet omdat de bak het niet aan zou kunnen, dat is geen probleem. Je rijplezier gaat echter door het aanpassen van de bak zo mogelijk nog meer omhoog dan met het tunen van de motor. Heb het net als Kees ook afgelopen zaterdag laten doen bij JD en nog geen moment spijt gehad. 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 21 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 Hallo heren , Bedankt voor de reacties . Ik zie dat jullie beide combinatie hebben gedaan met dsg bak . Is er echt zoveel voordeel bij om die ook te doen ? Zoals jullie zelf al aangeven kan die het makkelijk hebben . Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie vermogenswinst is geweest ? Duidelijk merkbaar in trekkracht ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 de moderne dsg bakken rijden eigenlijk altijd zo laag mogelijk in toeren.. de tuning verhelpt o.a. dat. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 21 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 Ook ik heb net als Kees en Marco afgelopen zaterdag mijn Motor en DSG laten tunen bij JD. Ik heb de 170 km terug weg nog meer genoten dan de 170 heen. Dus ik zeg doen, je krijgt waar voor je geld. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 21 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 Bedankt heren voor de reacties. Toch vraag ik me af wat het nu echt scheelt als je DSG bak niet doet maar gewoon Chipt. Persoonlijk vind ik de DSG zoals ik hem nu heb perfect schakelen. Als ik zuinig wil schakelt ie snel en in lage toeren over. Wil ik dat niet gaat ie rammen. Het enige wat ik nu nog vind is dat hij wel wat pittiger mag zijn. En hoop dat dat met chiptuning voor elkaar krijg. Ik ben dan ook eigenlijk heel benieuwd of een gechipte zonder DSG bak tuning dan veel minder lekker aanvoelt dan één met DSG tuning. Voor zover ik kan zien is DSG tuning vooral voor persoonlijke voorkeur qua schakelmomenten etc. Volgens mij is het niet eens tuning te noemen of sla ik de plank nu volledig mis? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 21 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 (aangepast) Bedankt heren voor de reacties. Toch vraag ik me af wat het nu echt scheelt als je DSG bak niet doet maar gewoon Chipt. Persoonlijk vind ik de DSG zoals ik hem nu heb perfect schakelen. Als ik zuinig wil schakelt ie snel en in lage toeren over. Wil ik dat niet gaat ie rammen. Het enige wat ik nu nog vind is dat hij wel wat pittiger mag zijn. En hoop dat dat met chiptuning voor elkaar krijg. Ik ben dan ook eigenlijk heel benieuwd of een gechipte zonder DSG bak tuning dan veel minder lekker aanvoelt dan één met DSG tuning. Voor zover ik kan zien is DSG tuning vooral voor persoonlijke voorkeur qua schakelmomenten etc. Volgens mij is het niet eens tuning te noemen of sla ik de plank nu volledig mis? Wat ik vervelend vond was dat ik de straat uit reed en al bij 50 km/u in zijn 5 reed. En dat de DSG meer moest denken bij het terug schakelen. Gelukkig ben ik dat allemaal krijt Wat betreft alleen je motor laten tunen zou ik niet doen, Bij DSG tuning word je koppelbegrenzer ook verhoogt, zodat je bak niet aan gort gaat Dus mijn mening is: Alles of niets 21 september, 2016 aangepast door Fappie 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 21 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 Hoi Fappie,Dat ben ik niet helemaal met je eens. JD zegt namelijk zelf op hun site dat heel veel DSG bakken makkelijk kunnen omgaan met 400+ NM . dus qua koppelbegrenzer lijkt me dit niet nodig omdat na tuning je rond de 400 NM uitkomt. Dan blijft het volgens mij dus toch een voorkeurs kwestie die afgestemd is op hoe de gebruiker de schakelmomenten verwacht.Ik zeg niet dat het slechte zaak is of iets dergelijks hoor ik begrijp dat mensen het doen maar toch 350 euro om DSG aan te passen die naar mijn inziens al doet wat ie moet doen vind ik persoonlijk wel weer zonde geld. Dus eigenlijk ben ik nog steeds heel benieuwd. Is bij chiptuning de DSG tuning noodzakelijk? of is het persoonlijke voorkeur? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 21 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 Het is trouwens wel beter voor je motor, als ie niet steeds in de onder toeren draait. Veel mechanische belasting. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2016 Het is niet noodzakelijk voor de motortuning. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 22 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 september, 2016 Bedankt Vdub,Ik denk dat ik er wel uit ben. De chiptuning gaat er zeker komen. Maar ik ga het eerst een proberen zonder de DSG optimalisatie. Dit kan volgens mij altijd nogals het toch niet lekker rijd. Ik zal hier mijn ervaring delen met jullie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DiMarco1976 Geplaatst 26 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2016 DSG hoef je niet te laten doen vanwege mogelijke beschadiging van de bak, is bij vooral de 6 bak niet nodig. Na tuning had ik 460 NM en ook daarbij was het niet nodig om de bak te laten doen. Je doet het wel omdat je rijplezier er echt serieus merkbaar van omhoog gaat. Veel soepeler door het verkeer heen in D en veel sneller weg in S omdat er een veel betere afstemming in zit. Wat heb je een veel meer PK's en NM's als je ze niet fijn naar de wielen kunt brengen? Heb een proefrit gemaakt na tuning zonder de bak te hebben gedaan en was heel snel om, direct ook de bak laten doen. Uiteraard volledig eigen beslissing hoor, maar gezien de vele ervaringen zou ik overwegen om het wel te doen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 17 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 Ik heb toch maar besloten om een afspraak te maken bij JD voor motortuning en DSG tuning. Als ik alle goeie reacties hierover zie kan ik er gewoon niet onderuit.Ik ben zeer benieuwd! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 17 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 Btw , Dimarco Fappie en Iroa-2 , hebben jullie de auto na tuning ook getest na tuning in Duitsland?M.a.w. zijn de prestaties qua top en trekkracht behoorlijk verbeterd na deze tuning?Ben benieuwd!gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iroa-2 Geplaatst 17 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 Nog niet in Duitsland geweest, voor zover mogelijk en verstandig in Nederland behoorlijk meer trekkracht. Voor je het weet zit je op 150+ en je rijdt nog steeds heel relaxt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 17 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 Echt niet ?Ik ga het zeker uitproberen. Ik vind dat Passat nu qua trekkracht de wensen overlaat maar ook zeker de topsnelheid. Ik heb nog niet 1x eens echt heel lang stuk vol gas gedaan maarvolgens mij is nu 210kmh wel echt max haalbare. Vrienden van mij hebben een volvo v40 2.0D 110pk van 2015(automaat) die naar mijn inziens beter trekt dan mijn passat 2.0tdi/dsg van 2012die toch 30 pk meer heeft. Dus ik ben benieuwd of er een behoorlijke verbetering zal komen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 17 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 Zijn nog nog andere mensen die ervaringen hebben opgedaan na chiptuning qua prestaties? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 Zijn nog nog andere mensen die ervaringen hebben opgedaan na chiptuning qua prestaties? geluidsbeleving doet erg veel, alleen cijfers geven de harde waarheid, ik heb van't weekend even een video gemaakt voor JD met splitscreen van een getunede 1.0TSI, die gaat 7 sec sneller van 40-140 Helaas is er geen 2.0d met 110pk in een Volvo, dat is een 1.6, leeg 1324kg, de Passat 2.0 140pk 1501kg leeg https://youtu.be/uflVUdoB7YE 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 17 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 ik heb hier zowat de reputatie van sloomste chauffeur van het hele forum, en zelfs IK zeg dat zo 'n dsg remap een aanrader is, geen moment spijt van gehad 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baronskie Geplaatst 17 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2016 geluidsbeleving doet erg veel, alleen cijfers geven de harde waarheid, ik heb van't weekend even een video gemaakt voor JD met splitscreen van een getunede 1.0TSI, die gaat 7 sec sneller van 40-140 Helaas is er geen 2.0d met 110pk in een Volvo, dat is een 1.6, leeg 1324kg, de Passat 2.0 140pk 1501kg leeg Het is wel een 2.0 maar heb het even na gevraagd het is een 119 pk van 2016. Ja ala hij is wel lichter maargoed naar mijn inziens had die 20 pk dat wel goed moeten maken . Persoonlijk had ik in vergelijk met de Volvo iets meer verwacht maargoed daarom ga ik ook naar de chipper Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DiMarco1976 Geplaatst 23 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2016 (aangepast) Nog niet getest maar mag binnenkort weer richting DLD vanwege het Discover Media project en ga hem dan flink de sporen geven! Maar ook hier in NL merk je het verschil, veel meer trekkracht en lager verbruik! 23 oktober, 2016 aangepast door DiMarco1976 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 23 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2016 Dus je gebruikt veel meer van je power én je rijdt zuiniger? Dat ging bij mij niet samen????. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DiMarco1976 Geplaatst 25 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2016 Snellere rijstijl en evenveel verbruiken is ook soort van zuiniger rijden toch? Bij de dagelijkse 200 km woon/werk merk ik het wel degelijk, kwam voorheen niet verder dan 1 op 15,2, nu regelmatig 1 op 17 aangetikt. En nee dat is nog niet vreselijk zuinig maar daar heeft o.a. de 4-motion een rol in. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 25 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2016 @@Baronskie Een v40 kan je eigenlijk niet vergelijken met een Passat. Zit een wereld van verschil tussen... De vader van een vriend van me heeft ook zo'n volvo v40 2.0 met 120pk ofzo en die zegt juist dat de Passat van ons een stuk sneller is en beter/fijner doortrekt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 uzer55 Geplaatst 25 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2016 Ik twijfel een beetje, heb een Passat 2.0 TDI (2013) met 177PK, is dat nog de moeite van chiptuning waard? Trekt nu al op als de brandweer, maar rijdt ook met gemak 1:20 op de A2 met cruisecontrol aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Baronskie
Hallo heren,
Onlangs zag ik een mooie topic over de B7 1.6TDI Tuning.
Ik ben van plan om mijn Passat B7 2.0 TDI DSG6 (2012) te tunen.
Mijn vraag is; zijn hier al mensen die daar ervaring mee hebben?
Is dit geen probleem voor de DSG bak.
Groet!
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
12
9
9
8
Popular Days
17 okt
8
21 sep
8
29 okt
6
26 okt
5
Top Posters For This Question
Baronskie 12 posts
Fopperr 9 posts
Dejan 9 posts
Vdub 8 posts
Popular Days
17 okt 2016
8 posts
21 sep 2016
8 posts
29 okt 2016
6 posts
26 okt 2016
5 posts
Popular Posts
Dejan
amai, wat een verschil!!! vrijdag bij VAG Techniek geweest en geen spijt van. had ik het geweten, had ik dit al eerder laten doen.
Iroa-2
Ik zeg : DOEN! Ik heb het zelf afgelopen weekend laten doen bij JD Engineering (zie ander topic), en je krijgt een veel krachtiger/soepeler motor weer terug. Ik heb de motor laten tunen in combina
DiMarco1976
Kan je aanraden om niet alleen de motor te doen maar ook de bak. Zeg het niet omdat de bak het niet aan zou kunnen, dat is geen probleem. Je rijplezier gaat echter door het aanpassen van de bak zo mog
87 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten