Ga naar inhoud

Auto online verkopen?


Carlion

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Mijn oudeheer wil zijn Passat gaan verkopen en aangezien hij het 'ontzettend druk' heeft zit hij te overwegen om zijn auto te verkopen via een online platform (https://www.wijkopenautos.nl/ meen ik).

Hij is zich er van bewust dat de dagwaarde waarschijnlijk wat lager ligt dan bij de ouderwetse opkoper maar aangezien het volgens hem zo veel tijd bespaard neemt hij dit voor lief.

 

Moet ik hem overtuigen dat dit geen goed idee is of zijn er hier mensen die ook positieve ervaringen met deze instantie (of een soortgelijke) hebben?

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wat Fopper zegt. En soms bieden ze sowieso heel weinig.

 

Zorg er ieder geval voor dat zij bij JULLIE langs komen en niet jullie naar hen. Anders rij je een heel stuk. Bieden ze je veels te weinig. Ga je met ongedane zaken naar huis. Zonde.

Anders ben je hooguit ff vrije tijd kwijt.

 

Of marktplaats en niet een te hoog bod. Dan is ie zo weg. Als de auto in de smaak ligt bij export handelaren heb je binnen een week cash geld in handen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel eerst even de algemene voorwaarden doornemen voordat je op zo'n website je auto wilt verkopen aan een auto handelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

slechte ervaringen met die sites.

Mijn stiefzoon heeft recentelijk zijn auto op die manier verkocht.

via bemiddeling zou hij 1000 euro voor zijn polo krijgen. 

bij wegbrengen naar de handelaar kreeg hij uiteindelijk 600 euro omdat de koppeling zogenaamd op zou zijn.

Helaas was ik er toen niet bij om hem voor deze vorm van afpersing te behoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met mijn vorige auto naar zo'n filiaal gegaan. Eerst online een berekening laten doen, om vervolgens een afspraak te maken en langs te gaan. Eenmaal daar begon de handelaar dat hij niet meer wilde bieden dan opkopers betalen. Let op, dat zijn dus de bedragen voor handelaren die doorverkopen naar handelaren. Dan pas komt de consument in beeld. Het bod was uiteindelijk 1/5 van het bod online.

 

Ook begon de opkoper te klagen over de auto. De leren bekleding bijvoorbeeld, echt in topstaat, was dan wel origineel maar niet af-fabriek. Daarom trok hij er al wat vanaf. Vervolgens met een lakmeter om de auto. Er was een deur gespoten, klopt ook want dit had ik zelf laten doen in verband met parkeerschade, dus was het een schadeauto. Weer geld eraf. En zo ging hij maar door.

 

Ik ga er nooit meer heen en in mijn ogen zijn het oplichters. Ze hebben al een vast bedrag in hun hoofd die je veel te laag gaat vinden, maar op de website krijg je een redelijk bod. De reden voor het verschil is volgens hun dat de online tool nooit goed kan berekenen wat de auto mag gaan kosten. Vervolgens kunnen ze wel, gezien de vaste bedragen, berekenen wat de auto op moet leveren bij tussenhandelaren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel uitkijken met zulke sites. Bij het niet door laten gaan van verkoop ( zodra je in het verkoop traject zit) moet er bij sommige een soort van boete betaald worden over het geboden bedrag. Leuke site als je snel van je auto af wilt en het minimum wilt vangen voor de auto.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden