Ga naar inhoud
  • 0

Resterende km "kloppend" maken


bjeli

Vraag

Heb een vraagje...

 

Heb ik het laatst ergens goed gelezen dat de boordcomputer je reservedeel van je tank echt "verborgen" houdt. In mijn 3C vaker op 10 uitgekomen om dan net geen 66 liter te tanken terwijl het volgens opgave 70 is.

 

Ergens las ik dus dat dit wordt opgerekt en uitgesmeerd om je (in theorie) nooit zonder brandstof te laten komen. Klopt dit?

 

Zo ja, kun je dit ook uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Omdat het afwijkend is. Wat er staat moet er kloppen. Alsof ze de co2 uitstoot aan het meten zijn hoe minder weergeven hoe beter haha

 

Zonder gekheid. Ik tank vaak zonder dat brandstof lamp aangaat. Soms gaat ie aan. Soms ben ik te lui en vertrek paar keer NET te laat vertrekken uit huis en dan geen tijd om te tanken. 1 of 2 x per jaar gebeurd dat. Dan voel ik me beetje genaaid dat ik me voor niks zorgen maak. Met 10 km denk ik, hij kan ieder moment uitvallen. Blijft dat ik 50 "echte" kilometers kan maken..........

 

Maar, kun je dit ergens uitschakelen?

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik had het van de week met de Audi, lampje brandde al even en de kilometers stonden nog op 30 te gaan, ik moest nog 20 en ik kan tanken bij het werk. Tot hij begon te hikken en ik heel toevallig naast een afrit bezinepomp reed. Getankt en er ging 53 liter in.

Volgens mij een 50 liter tank. Na het tanken geen hikjes meer. Was dus kantje boord. Direct na het vullen gaf hij nog te rijden 1270 aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha het was al laat gisteren gezien mijn kromme zin

 

Oke. Nee dat is natuurlijk geen optie. In mijn geval zou ik willen dat hij het exact goed aangeeft, niet te weinig hahaha.

 

Maar goed, wat ik al eerder zei he. Ik zie nauwelijks mijn brandstoflampje aangaan. Meestal tank ik eerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden