Rainierrrr Geplaatst 24 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2016 Hoi ZIjn er mensen met ervaring bij het chippen van de 1.6 TDI van de passat B7 van 2011? Wat is de vermogenwinst en prijs? Is dit het waard? (vooral in lage toeren merk ik dat hij het zwaar heeft). Groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 24 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2016 Denk dat @@rob 44 hier wel wat over zijn ervaring kan vertellen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 24 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2016 Hoi ZIjn er mensen met ervaring bij het chippen van de 1.6 TDI van de passat B7 van 2011? Wat is de vermogenwinst en prijs? Is dit het waard? (vooral in lage toeren merk ik dat hij het zwaar heeft). Groeten Vermogen neemt wel merkbaar toe zeker bij hogere toeren.hij trekt bv makkelijk door naar 3500tpm met behoud van vermogen dus daar zit winst.top snelheid ligt boven de 225...Maar...bij mijn tuning en dat vind ik goed is het karakter van de curve behouden.dus nog steeds minder onderin maar turbo komt wel wat eerder in. Al met al zeker geen spijt van verw8 geen zuinigere auto want dat gebeurt gewoon niet.daar is hij te zwaar voor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 24 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2016 Ik weet niet of dat een andere motor is als in de Octavia 2014 1.6tdi, maar daar had ik een externe Box van JD Engineering in zitten, resultaat op de rollenbank 141pk en 336NM, ik was er erg tevreden over, de box ligt hier trouwens ter overname omdat ik nu een andere auto heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 24 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2016 Octavia 5E 2014 = MQB en heeft een compleet andere 1.6TDI 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rainierrrr Geplaatst 25 augustus, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Iemand ervaring me chiptuning plus? http://chiptuning-plus.be/ Ze zetten hem ook op de rollenbank.. Ik heb er ook enkel nog maar goede recensies van gelezen. Verder nog een vraagje: binnekort moet de wagen binnen voor dieselgate Wordt de software dan teruggezet indien getuned? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Ja Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Ik ben bij ecusoft geweest.ook dilsen stokkem.weet wat hij doet. Egr delete en dpf leeg en chip.ik meen 550 betaald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rainierrrr Geplaatst 25 augustus, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Ik ben bij ecusoft geweest.ook dilsen stokkem.weet wat hij doet. Egr delete en dpf leeg en chip.ik meen 550 betaald Wat houdt EGR delete en DPF leeg precies in? En bij de update voor dieselgate wordt deze software verwijderd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Dpf word leeggehaald(roetfilter). En teruggeplaatst maar ga maar eerst voor je update bij vw is mijn advies... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 (aangepast) Wat houdt EGR delete en DPF leeg precies in? En bij de update voor dieselgate wordt deze software verwijderd? EGR: DPF: Diesel Partikel Filter, oftewel roetfilter. 25 augustus, 2016 aangepast door Micky Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Grappig dat ze niet spreken over egr verwijderen ???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Egr kan niet verwijderd worden, zit helemaal tegen de motor aan, gaat ook koelvloeistof doorheen, etc. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Egr delete betekend dat deze onder het rijden uitgeschakeld is en enkel bij start gebruikt word Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Grappig dat ze niet spreken over egr verwijderen Dat was ook mijn reactie, ik mis het "afdoppen" 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Mwa ok merk er niks van hoor.auto loopt exact hetzelfde en slijt niks meer..ok enkel bij start. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 mijn ervaring met en 1.6tdi in caddy met 5 bak: trekt veel beter door, voldoende trekkracht tot zeker 4000toeren wat dus totaal niet nodig is. onderin iets soepeler geworden. verbruik niet veel hoger. topsnelheid zeker omhoog 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2016 Egr kan niet verwijderd worden, zit helemaal tegen de motor aan, gaat ook koelvloeistof doorheen, etc. egr en egr koeler kunnen er ook gewoon af.. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 26 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2016 Maak je dan een bypass? Altijd geweten dat bij de 1.6 die er niet af kan door de bouwwijze van het blok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2016 ja, slangen lus ik inderdaad door. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjeli Geplaatst 4 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2016 Inhakend op het topicje (sorry topic starter): zijn er voor de langere termijn geen nadelige effecten? De verhoging van 105 naar 240 pk en 250 naar 320 nm vind ik substantiele verhogingen! Ca 30%. Stel ik rij (met tuning) over lange afstanden 180-190. Ook meer kans op schade bij langere termijn? Ten opzichte van bijv 160-170 rijden zonder tuning? Wat ik zelf prettig vind is zo laag mogelijk alle nm beschikbaar en hoger topsnelheid. Niet zo zeer de versnelling van 1500 naar 3500 toeren Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 4 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2016 @@bjeli ik heb er 115.000km mee gereden ongeveer 50% op de Duitse autobaan, waar ik altijd indien toegestaan vol reed met de auto (vond hem nog steeds veel te traag nl.) geen ander olieverbruik dan bij mijn niet getunde VAG auto's en geen enkel probleem gehad. En zeer belangrijk, dus ook niet met de DSG die dit niet zou moeten kunnen verwerken op den duur, wel reed ik bijna altijd in de sportstand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjeli Geplaatst 4 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2016 @@bjeli ik heb er 115.000km mee gereden ongeveer 50% op de Duitse autobaan, waar ik altijd indien toegestaan vol reed met de auto (vond hem nog steeds veel te traag nl.) geen ander olieverbruik dan bij mijn niet getunde VAG auto's en geen enkel probleem gehad. En zeer belangrijk, dus ook niet met de DSG die dit niet zou moeten kunnen verwerken op den duur, wel reed ik bijna altijd in de sportstand. Sorry bedoelde km/h niet totaal gereden km. Normaal zou ik zonder tunen niet comfortabel voelen om bijv heel Duitsland door te rijden met 180 a 190 km/h omdat je dan heel dicht tegen zn maximum aan rijdt. Misschien is het niet een juiste technische vergelijking maar ik zie het alsof je in elke willekeurige versnelling tegen zn max aan zit. Dat doe je alleen eventueel heeeeel kort en remt af of schakelt door. Maar in zn 6 blijf je er dan in doorrijden...... En hoef niet plankgas naar die snelheid. Gewoon rustig naar toe acceleren. Staat nu weliswaar 75.000 km op de teller maar als het aan mij ligt ga ik weer naar 300.000 (of hoger) Zit dus ff de eventuele nadelige gevolgen op een rijtje aan het zetten Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 4 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2016 Het maximum word nooit gehaald met een standaard auto.er is.altijd genoeg marge behouden..dus met.een goede tuning word ook nog onder die marge gebleven geen zorgen over maken dus..wel een goede tuning is belangrijk.ik zou zeker niet te veel vermogen onderin gaan vragen want dat is juist wel slecht voor je blok en met name koppeling en vliegwiem krijgen het dan zwaar te verduren.. Mijne is getuned met dezelfde vermogens curve alleen meer nm s en pk s.dus hij rijd harder op topsnelheid. Trekt ook harder op maar niet als een gek.de turbo komt iets vroeger in maar alles voelt normaal en niet geforceerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjeli Geplaatst 4 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2016 Vermogenscurve is hoe de software is geprogrammeerd om op welk toerental een bepaalde vermogen te leveren? En die is bij jou onaangepast maar bijv als je het grafiekje kijkt identiek maar ligt gewoon een stuk(je) hoger? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rob 44 Geplaatst 4 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2016 (aangepast) Jup exact.het simpelste zou zijn de turbodruk te verhogen maar dat is ook het minst slimste lijkt me. en meer brandstof in laten spuiten is ook niet de beste oplossing .je hoort veel verhalen dat mensen een raketterugkrijgen...maar het is moordend voor je blok. Ff ter info nog he. Ik ben een leek in motortechiek maar logica speelt een belangrijkr rol 4 september, 2016 aangepast door rob 44 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Rainierrrr
Hoi
ZIjn er mensen met ervaring bij het chippen van de 1.6 TDI van de passat B7 van 2011?
Wat is de vermogenwinst en prijs? Is dit het waard? (vooral in lage toeren merk ik dat hij het zwaar heeft).
Groeten
Link naar reactie
Delen op andere sites
47 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten