Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning 1.6TDI


Vraag

Geplaatst

Hoi

 

ZIjn er mensen met ervaring bij het chippen van de 1.6 TDI van de passat B7 van 2011?

Wat is de vermogenwinst en prijs? Is dit het waard? (vooral in lage toeren merk ik dat hij het zwaar heeft).

 

Groeten

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Denk dat @@rob 44 hier wel wat over zijn ervaring kan vertellen.

  • 0
Geplaatst
  Op 24-8-2016 om 10:33, Rainierrrr zei:

Hoi

 

ZIjn er mensen met ervaring bij het chippen van de 1.6 TDI van de passat B7 van 2011?

Wat is de vermogenwinst en prijs? Is dit het waard? (vooral in lage toeren merk ik dat hij het zwaar heeft).

 

Groeten

Vermogen neemt wel merkbaar toe zeker bij hogere toeren.hij trekt bv makkelijk door naar 3500tpm met behoud van vermogen dus daar zit winst.top snelheid ligt boven de 225...

Maar...bij mijn tuning en dat vind ik goed is het karakter van de curve behouden.dus nog steeds minder onderin maar turbo komt wel wat eerder in.

Al met al zeker geen spijt van verw8 geen zuinigere auto want dat gebeurt gewoon niet.daar is hij te zwaar voor.

  • 0
Geplaatst

Ik weet niet of dat een andere motor is als in de Octavia 2014 1.6tdi, maar daar had ik een externe Box van JD Engineering in zitten, resultaat op de rollenbank 141pk en 336NM, ik was er erg tevreden over, de box ligt hier trouwens ter overname omdat ik nu een andere auto heb.

  • 0
Geplaatst
  Op 25-8-2016 om 07:44, rob 44 zei:

Ik ben bij ecusoft geweest.ook dilsen stokkem.weet wat hij doet.

Egr delete en dpf leeg en chip.ik meen 550 betaald

Wat houdt EGR delete en DPF leeg precies in?

 

En bij de update voor dieselgate wordt deze software verwijderd?

  • 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 25-8-2016 om 07:50, Rainierrrr zei:

Wat houdt EGR delete en DPF leeg precies in?

 

En bij de update voor dieselgate wordt deze software verwijderd?

EGR:

 

 

DPFDiesel Partikel Filter, oftewel roetfilter.

aangepast door Micky
  • 0
Geplaatst
  Op 25-8-2016 om 14:36, Fopperr zei:

Grappig dat ze niet spreken over egr verwijderen

Dat was ook mijn reactie, ik mis het "afdoppen"  :P

  • 0
Geplaatst

mijn ervaring met en 1.6tdi in caddy met 5 bak:

 

trekt veel beter door, voldoende trekkracht tot zeker 4000toeren wat dus totaal niet nodig is. onderin iets soepeler geworden. verbruik niet veel hoger. topsnelheid zeker omhoog 

  • 0
Geplaatst
  Op 25-8-2016 om 14:48, bm-er zei:

Egr kan niet verwijderd worden, zit helemaal tegen de motor aan, gaat ook koelvloeistof doorheen, etc.

egr en egr koeler kunnen er ook gewoon af..

  • 0
Geplaatst

Inhakend op het topicje (sorry topic starter): zijn er voor de langere termijn geen nadelige effecten?

 

De verhoging van 105 naar 240 pk en 250 naar 320 nm vind ik substantiele verhogingen! Ca 30%.

 

Stel ik rij (met tuning) over lange afstanden 180-190. Ook meer kans op schade bij langere termijn? Ten opzichte van bijv 160-170 rijden zonder tuning?

 

Wat ik zelf prettig vind is zo laag mogelijk alle nm beschikbaar en hoger topsnelheid. Niet zo zeer de versnelling van 1500 naar 3500 toeren

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

@@bjeli ik heb er 115.000km mee gereden ongeveer 50% op de Duitse autobaan, waar ik altijd indien toegestaan vol reed met de auto (vond hem nog steeds veel te traag nl.) geen ander olieverbruik dan bij mijn niet getunde VAG auto's en geen enkel probleem gehad. En zeer belangrijk, dus ook niet met de DSG die dit niet zou moeten kunnen verwerken op den duur, wel reed ik bijna altijd in de sportstand.

  • 0
Geplaatst
  Op 4-9-2016 om 15:14, Micky zei:

@@bjeli ik heb er 115.000km mee gereden ongeveer 50% op de Duitse autobaan, waar ik altijd indien toegestaan vol reed met de auto (vond hem nog steeds veel te traag nl.) geen ander olieverbruik dan bij mijn niet getunde VAG auto's en geen enkel probleem gehad. En zeer belangrijk, dus ook niet met de DSG die dit niet zou moeten kunnen verwerken op den duur, wel reed ik bijna altijd in de sportstand.

Sorry bedoelde km/h niet totaal gereden km.

 

Normaal zou ik zonder tunen niet comfortabel voelen om bijv heel Duitsland door te rijden met 180 a 190 km/h omdat je dan heel dicht tegen zn maximum aan rijdt. Misschien is het niet een juiste technische vergelijking maar ik zie het alsof je in elke willekeurige versnelling tegen zn max aan zit. Dat doe je alleen eventueel heeeeel kort en remt af of schakelt door. Maar in zn 6 blijf je er dan in doorrijden...... En hoef niet plankgas naar die snelheid. Gewoon rustig naar toe acceleren.

 

Staat nu weliswaar 75.000 km op de teller maar als het aan mij ligt ga ik weer naar 300.000 (of hoger)

 

Zit dus ff de eventuele nadelige gevolgen op een rijtje aan het zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Het maximum word nooit gehaald met een standaard auto.er is.altijd genoeg marge behouden..dus met.een goede tuning word ook nog onder die marge gebleven geen zorgen over maken dus..wel een goede tuning is belangrijk.ik zou zeker niet te veel vermogen onderin gaan vragen want dat is juist wel slecht voor je blok en met name koppeling en vliegwiem krijgen het dan zwaar te verduren..

Mijne is getuned met dezelfde vermogens curve alleen meer nm s en pk s.dus hij rijd harder op topsnelheid.

Trekt ook harder op maar niet als een gek.de turbo komt iets vroeger in maar alles voelt normaal en niet geforceerd

  • 0
Geplaatst

Vermogenscurve is hoe de software is geprogrammeerd om op welk toerental een bepaalde vermogen te leveren?

En die is bij jou onaangepast maar bijv als je het grafiekje kijkt identiek maar ligt gewoon een stuk(je) hoger?

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Jup exact.het simpelste zou zijn de turbodruk te verhogen maar dat is ook het minst slimste lijkt me. en meer brandstof in laten spuiten is ook niet de beste oplossing .je hoort veel verhalen dat mensen een raketterugkrijgen...maar het is moordend voor je blok.

Ff ter info nog he.

Ik ben een leek in motortechiek maar logica speelt een belangrijkr rol

aangepast door rob 44
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden