rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Vandaag met JD gebeld over het eventueel chippen. Ze hebben daar een methode waarbij ze de egr 99% dichtzitten en de 1% is voor het roetfilter om toch zo nu en dan een signaal te krijgen van de egr om te regenereren. Ik neem aan dat Vagtechniek ook zoiets heeft? Gr Edwin. Iedere tuner past dit naar mijn weten toe.ze kunneb de egr niet volledig uitschakelen.die is enkel nodig om te starten dan gaat hij open.verder word hij niet meer gebruikt 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frankenstein Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 (aangepast) Volgens mij mogen ze ook geen schroef losdraaien aan jou eigendom dus gaat hem idd niet worden Een schroef mag je losdraaien (als er geen gevaar tot schade is). Echter iets wat ''permanent'' vast zit niet, denk aan een popnagel. EDIT: soms moet je die zelfs losdraaien, bijvoorbeeld als de remleidingen afgedekt zijn door een plastic kapje die met schroefjes vastzit. 15 augustus, 2016 aangepast door Frankenstein Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Iedere tuner past dit naar mijn weten toe.ze kunneb de egr niet volledig uitschakelen.die is enkel nodig om te starten dan gaat hij open.verder word hij niet meer gebruiktMag ik hieruit veronderstellen dat als de egr bij de start defect gaat je eigenlijk ook een nieuwe moet hebben aangezien je dan ook geen of zo goed als geen vermogen meer gaat hebben. Ik dacht dat ik verlost ging zijn van een eventueel defect hieraan maar blijkbaar dus niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Klopt helemaal.maar aangezien de klep enkel bij start gebruikt word zal de slijtage graad aanzienlijk kleiner worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 (aangepast) Maar peter jij hebt een b6..dat is misschien een ander verhaal.bij b7 weet ik dat ze het.blok zo hebben gebouwd dat uitschakelen niet mogelijk is.de b7 start niet zonder egr klep 15 augustus, 2016 aangepast door rob 44 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 (aangepast) Een schroef mag je losdraaien (als er geen gevaar tot schade is). Echter iets wat ''permanent'' vast zit niet, denk aan een popnagel. EDIT: soms moet je die zelfs losdraaien, bijvoorbeeld als de remleidingen afgedekt zijn door een plastic kapje die met schroefjes vastzit. Ok er zullen dan enkele uitzonderingen zijn op die regel...maar als ik mn dpf uitlees is er geen feedback wat eerrst wel uit te lezen viel dus daar kunnen ze het evt al zien.de tuner blokkeert volgens mij de foutmelding en verdere zaken van de dpf dus het is te zien dat hij niet meer werkt 15 augustus, 2016 aangepast door rob 44 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Mag ik hieruit veronderstellen dat als de egr bij de start defect gaat je eigenlijk ook een nieuwe moet hebben aangezien je dan ook geen of zo goed als geen vermogen meer gaat hebben. Ik dacht dat ik verlost ging zijn van een eventueel defect hieraan maar blijkbaar dus niet. Nee gezien die van mij ook fysiek afgedopt is met een plaatje 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Maar aangezien hij bij jou afgedopt is kan je zowieso geen probleem ondervinden als de klep bvb bij start zou blijven open staan. Maar als hij bij mij (niet afgedopt) toch bij start eerst open gaat zoals hier verteld kan je der wel problemen mee hebben als hij juist op dat moment kapot loopt. Bij afgedopt maakt het dan niet uit als hij kapot loopt op dat moment want hij laat zowieso niks door. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 (aangepast) @@wulfke bij de b7 geld dit zowieso bij starten.bij de jouwe waarschijnlijk ook wel maar je kunt wel simpeler de klep uitschakelen.en kapot gaan ze meestal niet in een keer zonder waarschuwing..maak je er niet druk over zou ik zeggen en dop hem af of laat hem wegschrijven door een tuner.je kunt hem zelfs volledig laten verwijderen al Is dat wel wat diepgaander.meestal word de koeler dan mee verwijderd.jouw kennende is dit ook wat je wilt dat hij er volledig uit is... 15 augustus, 2016 aangepast door rob 44 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Ik spreek hier uit ervaringen van mn audi b7 2.0tdi zal niet veel anders zijn bij vw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Hij is normaal al weggeschreven bij de chip maar kan dus nog steeds op het verkeerde moment stuk gaan en dus geen vermogen meer hebben. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat Rdi Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Bij mijn 2.0 bkp heb ik hem ook helemaal weg gehaald inclusief cooler maar gaande weg is m'n auto wel meer gaan fluiten ben er nog steeds niet uit waar het in zit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Ik heb dat nu met de mijne.die fluit iets meer en de bleed is beter te horen..de tsjj bij gas los .ok vind t lekker klinken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 (aangepast) Hij is normaal al weggeschreven bij de chip maar kan dus nog steeds op het verkeerde moment stuk gaan en dus geen vermogen meer hebben.Hebben ze de jouwe dan ook zo gedaan als de mijne.enkel bij start?En bij kristof zal hij helemaal niet meer meespelen dus krijgt daar geen problemen meer mee.ik zou hem eruit zwieren peter..ook geen vervuiling meer 15 augustus, 2016 aangepast door rob 44 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Hebben ze de jouwe dan ook zo gedaan als de mijne.enkel bij start? En bij kristof zal hij helemaal niet meer meespelen dus krijgt daar geen problemen meer mee.ik zou hem eruit zwieren peter..ook geen vervuiling meer Geen idee man of hij effectief nog meedoet. Maar helemaal dicht is ie zeker niet. Zolang het werkt is het voor mij goed. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 15 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2016 Ik ken je gevoel wel hoor.het zit er je hebt er niks aan en het kan kapot maar zoals gezegd.meestal niet zo ineens dus je hebt er geen haast bij he 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bert888 Geplaatst 16 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2016 Ze zijn aan het bekijken of ze vanaf 7-2017 metingen kunnen gaan doen bij de APK voor het roetfilter. http://www.autoblog.nl/nieuws/er-komt-een-verbod-op-het-verwijderen-van-roetfilters-78450 Mijn keuze voor tuning zal altijd bij JD, VVT, Hartogtuning of THS-automotive zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 16 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2016 Dat is een bericht van vorigjaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bert888 Geplaatst 17 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2016 (aangepast) Dat is een bericht van vorigjaar[/quote Het verwijderen van roetfilters uit dieselauto's wordt vanaf 1 juli volgend jaar weer verboden. Staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) hoopt dan nieuwe wetgeving helemaal rond te hebben http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=65288&highlight=roetfilter http://www.autoweek.nl/nieuws/verwijderen-roetfilter-per-juli-2017-verboden/ 17 augustus, 2016 aangepast door bert888 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 17 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2016 Daarom wacht ik eerst maar eens op hoe de nieuwe wetgeving gehandhaaft gaat worden. Ook moet mijn wagen nog door VW van nieuwe niet sjoemel software voorzien worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 20 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2016 misschien is zo 'n katalysator toch niet ZO 'n slecht idee... http://www.autoblog.nl/nieuws/speciale-katalysator-levert-koenigsegg-300-pk-extra-op-90162#post-90162 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wallyxr7 Geplaatst 20 augustus, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2016 Zo! Dat is niet misselijk Gr Edwin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RMB013 Geplaatst 22 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2016 (aangepast) Ze zijn aan het bekijken of ze vanaf 7-2017 metingen kunnen gaan doen bij de APK voor het roetfilter. http://www.autoblog.nl/nieuws/er-komt-een-verbod-op-het-verwijderen-van-roetfilters-78450 Mijn keuze voor tuning zal altijd bij JD, VVT, Hartogtuning of THS-automotive zijn. Vanwaar je keuze voor die chiptuners? Mijn golf5 1.9 TDI is gechipt door VAG-techniek en was/ben hier super tevreden over. Echter wil ik mijn passat cc TDI 140pk ook laten chippen. Na wat prijsvergelijkingen gemaakt te hebben kwam ik uit bij Tunex. Volgens de google recencies die beschreven staan, wordt er niets slecht over gesproken. Iemand hier ervaring mee? Edit: al eea gevonden via de zoekfunctie 22 augustus, 2016 aangepast door RMB013 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 22 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2016 Een auto chip je meestal eenmaal. Die 100-150 euro die je bespaard betaal je later dubbel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marleyke93 Geplaatst 29 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2016 ik ga nu ook mijn golf 7 1.6tdi laten chippen omdat ik wel wat vermogen mis. mijn passat vroeger trok heel wat beter door. Ik heb voor vagtechniek gekozen omdat ik over hen het meeste en het beste hoor. Hiervoor wil ik gerust een ritje nederland doen. de tuners in Belgie steken teveel vermogen zonder rekening te houden met motor en versnellingsbak. zo heb ik er al vele hun wagen weten kapot te rijden. Dus ik wacht vol spanning op 8 september. ik hoop om van 105 naar ong 150 pk te kunnen gaan. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten