Ga naar inhoud

Chippen.


wallyxr7

Aanbevolen berichten

Vandaag met JD gebeld over het eventueel chippen.

Ze hebben daar een methode waarbij ze de egr 99% dichtzitten en de 1% is voor het roetfilter om toch zo nu en dan een signaal te krijgen van de egr om te regenereren.

Ik neem aan dat Vagtechniek ook zoiets heeft?

Gr Edwin.

Iedere tuner past dit naar mijn weten toe.ze kunneb de egr niet volledig uitschakelen.die is enkel nodig om te starten dan gaat hij open.verder word hij niet meer gebruikt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mogen ze ook geen schroef losdraaien aan jou eigendom dus gaat hem idd niet worden

Een schroef mag je losdraaien (als er geen gevaar tot schade is). Echter iets wat ''permanent'' vast zit niet, denk aan een popnagel.

 

EDIT: soms moet je die zelfs losdraaien, bijvoorbeeld als de remleidingen afgedekt zijn door een plastic kapje die met schroefjes vastzit.

aangepast door Frankenstein
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere tuner past dit naar mijn weten toe.ze kunneb de egr niet volledig uitschakelen.die is enkel nodig om te starten dan gaat hij open.verder word hij niet meer gebruikt

Mag ik hieruit veronderstellen dat als de egr bij de start defect gaat je eigenlijk ook een nieuwe moet hebben aangezien je dan ook geen of zo goed als geen vermogen meer gaat hebben. Ik dacht dat ik verlost ging zijn van een eventueel defect hieraan maar blijkbaar dus niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schroef mag je losdraaien (als er geen gevaar tot schade is). Echter iets wat ''permanent'' vast zit niet, denk aan een popnagel.

 

EDIT: soms moet je die zelfs losdraaien, bijvoorbeeld als de remleidingen afgedekt zijn door een plastic kapje die met schroefjes vastzit.

Ok er zullen dan enkele uitzonderingen zijn op die regel...maar als ik mn dpf uitlees is er geen feedback wat eerrst wel uit te lezen viel dus daar kunnen ze het evt al zien.de tuner blokkeert volgens mij de foutmelding en verdere zaken van de dpf dus het is te zien dat hij niet meer werkt aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hieruit veronderstellen dat als de egr bij de start defect gaat je eigenlijk ook een nieuwe moet hebben aangezien je dan ook geen of zo goed als geen vermogen meer gaat hebben. Ik dacht dat ik verlost ging zijn van een eventueel defect hieraan maar blijkbaar dus niet.

Nee gezien die van mij ook fysiek afgedopt is met een plaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar aangezien hij bij jou afgedopt is kan je zowieso geen probleem ondervinden als de klep bvb bij start zou blijven open staan. Maar als hij bij mij (niet afgedopt) toch bij start eerst open gaat zoals hier verteld kan je der wel problemen mee hebben als hij juist op dat moment kapot loopt. Bij afgedopt maakt het dan niet uit als hij kapot loopt op dat moment want hij laat zowieso niks door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@wulfke bij de b7 geld dit zowieso bij starten.bij de jouwe waarschijnlijk ook wel maar je kunt wel simpeler de klep uitschakelen.en kapot gaan ze meestal niet in een keer zonder waarschuwing..maak je er niet druk over zou ik zeggen en dop hem af of laat hem wegschrijven door een tuner.je kunt hem zelfs volledig laten verwijderen al Is dat wel wat diepgaander.meestal word de koeler dan mee verwijderd.jouw kennende is dit ook wat je wilt dat hij er volledig uit is...

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is normaal al weggeschreven bij de chip maar kan dus nog steeds op het verkeerde moment stuk gaan en dus geen vermogen meer hebben.

Hebben ze de jouwe dan ook zo gedaan als de mijne.enkel bij start?

En bij kristof zal hij helemaal niet meer meespelen dus krijgt daar geen problemen meer mee.ik zou hem eruit zwieren peter..ook geen vervuiling meer

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze de jouwe dan ook zo gedaan als de mijne.enkel bij start?

En bij kristof zal hij helemaal niet meer meespelen dus krijgt daar geen problemen meer mee.ik zou hem eruit zwieren peter..ook geen vervuiling meer

Geen idee man of hij effectief nog meedoet. Maar helemaal dicht is ie zeker niet. Zolang het werkt is het voor mij goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een bericht van vorigjaar[/quote

 

Het verwijderen van roetfilters uit dieselauto's wordt vanaf 1 juli volgend jaar weer verboden. Staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) hoopt dan nieuwe wetgeving helemaal rond te hebben

 

 

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=65288&highlight=roetfilter

 

 

http://www.autoweek.nl/nieuws/verwijderen-roetfilter-per-juli-2017-verboden/

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn aan het bekijken of ze vanaf 7-2017 metingen kunnen gaan doen bij de APK voor het roetfilter.

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/er-komt-een-verbod-op-het-verwijderen-van-roetfilters-78450

 

Mijn keuze voor tuning zal altijd bij JD, VVT, Hartogtuning of THS-automotive zijn.

Vanwaar je keuze voor die chiptuners?

 

Mijn golf5 1.9 TDI  is gechipt door VAG-techniek en was/ben hier super tevreden over.

Echter wil ik mijn passat cc TDI 140pk ook laten chippen.

Na wat prijsvergelijkingen gemaakt te hebben kwam ik uit bij Tunex.

Volgens de google recencies die beschreven staan, wordt er niets slecht over gesproken.

Iemand hier ervaring mee?

 

Edit: al eea gevonden via de zoekfunctie :)

aangepast door RMB013
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga nu ook mijn golf 7 1.6tdi laten chippen omdat ik wel wat vermogen mis. mijn passat vroeger trok heel wat beter door.

Ik heb voor vagtechniek gekozen omdat ik over hen het meeste en het beste hoor. Hiervoor wil ik gerust een ritje nederland doen. de tuners in Belgie steken teveel vermogen zonder rekening te houden met motor en versnellingsbak. zo heb ik er al vele hun wagen weten kapot te rijden. 

 

Dus ik wacht vol spanning op 8 september. ik hoop om van 105 naar ong 150 pk te kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden