Ga naar inhoud
  • 0

onderdelen database VW (Passat)


rvandenb

Vraag

Ik ben op zoek naar een onderdelen database voor de Volkswagen (Passat). Online of anderzijds. Eentje waarin je de onderdeel nummers kunt opzoeken en evt bestellen naar type en model auto. Die bij voorkeur ook van die (expansie)tekeningen heeft die laten zien uit welke onderdelen bv de motor, een instrumenten paneel of autostoel bestaat. Wie weet er een?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is een prima site zeg! Jammer alleen dat alles in het Engels is.

 

Ik kwam zelf nog terecht op een site partslink24, ook een site voor auto onderdelen, en dan voor diverse auto merken. Lijkt me ook een prima site. Is ook in het Nederlands.

 

Het nadeel van deze is weer dat je er voor moet betalen. Je kunt 'm niet echt uittesten. Wel is er een demo voorhanden. De site is wellicht interessant voor diegenen die beroepsmatig met auto's bezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bwa, een onderdeelnummer in het Engels is hetzelfde als in het Nederlands lijkt mij. En met de tekening kan je het onderdeelnummer achterhalen en met dat nummer kan je bij de dealer terecht om te bestellen of eventueel online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dan kan ik eindelijk alle onderdelen zien van m'n Passat.. Lukt het mij evengoed niet er achter te komen welk onderdeel ik nodig heb.. Het zou moeten gaan om een onderdeel dat (ook) in de stoel van een Audi Quatro zit.. zie Onderdeel lendensteun passagiersstoel.

 

Tenzij iemand raad weet zit er niet veel anders op om de hele boel door te gaan spitten.. :shock: :shock: :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat inderdaad om een met de hand te bedienen stoel. Ik kwam er zojuist achter dat het onderdeel dat ik zoek niet op het frame geschroefd zit maar van binnen uit door een uitsparing naar buiten steekt en met 2 schroeven (parkers) op z'n plek gehouden wordt. Ik heb er geen foto van kunnen maken want het zit wat dieper in de bekleding van de stoel.

 

Aan het gedeelte dat afgebroken is zit een draai/stelknop met daarop onderdeel nummer 1J0881671J en1J0881673A. Hier een plaatje waarop je kunt zien hoe het onderdeel afgebroken is. Ik denk niet dat de stelknop nog te hergebruiken is. Die dingen zijn volgens mij eenmalig vast te klikken. post-25150-0-46771600-1470510020_thumb.jpg

 

Ik begin te geloven dat je gelijk hebt Tim en dat ik dus het hele lendensteun mechaniek moet vervangen. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het zo'n 80 euro kost. KLopt het dat ik dan onderdeel nummer 1J0881706K moet hebben voor de rechterstoel (bijrijdersstoel)?

 

Maarja ik heb nog nooit een autostoel gedemonteerd laat staan een lendensteun vervangen. Is zoiets lastig om te doen? Op zich de stoel er op de juiste manier uithalen gaat me nog wel lukken denk ik met de info in de KB. Misschien toch beter om maar dan maar de hele stoel (2e hands) te vervangen.  Zal wel een aardige duit gaan kosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil nazoeken welke onderdelen ik nodig heb om de remschijf en remblokken te vernieuwen. Ik wil de onderdelen zelf bestellen en vervangen onder begeleiding van een monteur in een doe het zelf garage.

 

Ik raadpleegde http://etka.cc/vw/lang/ database en kom ik uit op deze pagina. Nu zat ik ineens met de vraag ja maar welk plaatje is van toepassing moet ik kiezen dan? Er staat iets bij van

 

Schijfrem F >> 3B-3E405 449 en F >> 3B-3P432 812 voor PR-1ZC "J..": PR-1LE.

 

Vervolgens selecteer ik onderdeel 14 voor remblokken. Daar staan dan weer verschillende aanduidingen bij die schijnbaar te maken hebben met het model auto? PR-1ZC of PR-1LE. Welke moet ik nou hebben? De onderdeel nummers zijn echt verschillend. Is het deze (JZW698151N voor PR-1ZC), of deze (4B0698151A voor PR-1LE) of toch deze? Misschien een domme vraag maar maakt het überhaupt iets uit welke ik neem? Wie helpt me een eindje op weg? :thumb:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik doe is bij o.a. misterauto.nl kenteken invoeren en de schijven en blokken uitzoeken die ze aangeven. Een combinatie Bosch schijven en Ferrodo blokken. Betaalbaar en goed. zijn ook nog andere mogelijkheden maar dat zie je wel vanzelf. Houdt er rekening mee dat bij genoemde bedrijf de spullen niet de volgende dag binnen zijn. Dus als je zaterdag wil sleutelen zou ik maandag uiterlijk bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die PR codes staan op je servicesticker, doorgaans heeft alleen de 1.6 en een hele enkele 1.8 20v een 280mm schijf(voor), de rest 288mm(muv sommige V6-en die hebben 312 en W8 nog groter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@BARRY_TDI: misterauto is wat dat aangaat heel gebruiksvriendelijk. Je typt je kenteken in en je krijgt vanzelf items die als onderdeel matchen met je auto. Ik probeer mijn zelfredzaamheid te vergroten door te begrijpen hoe zo'n site als Etka gebruikt moet worden.

 

@@Vdub: daar had ik ook al aan gedacht en heb ook op de sticker gekeken maar er staan zoveel codes op die ik niet herken als aanduiding van het model. Er staat bijvoorbeeld een fahrzg-ident-nr op, een type aanduiding: wvwzzz 3Bz 3P 340275 3B32F1. Is dit wat je bedoelt? Of staat het model tussen de M-ausst codes? Daar zie ik wel een keer 1ZC (zie modelaanduiding boven) tussen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden