Ga naar inhoud

Roetfilter vanaf 1-7-2017 weer verplicht


bert888

Aanbevolen berichten

Gelukkig heb ik ook dus goed gegokt met mijn '07 TDI heb hem er laatst al onderuit gegooid en vervangen door een mooie rvs downpipe. Alleen bij tuning/wegschrijven bleek mijn EGR temperatuur nogal op te lopen, binnenkort maar eens de sensor vervangen hopelijk is die gewoon versleten.

 

post-15219-0-59376400-1491819061_thumb.jpg

 

post-15219-0-70313200-1491819062_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik ook dus goed gegokt met mijn '07 TDI heb hem er laatst al onderuit gegooid en vervangen door een mooie rvs downpipe. Alleen bij tuning/wegschrijven bleek mijn EGR temperatuur nogal op te lopen, binnenkort maar eens de sensor vervangen hopelijk is die gewoon versleten.

 

Alleen ben ik wel nieuwsgierig wat zo'n downpipe gaat kosten voor mijn cc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem bij EPS vandaan omdat ik daar goede ervaringen mee heb aua kwaliteit en service.

Niet de goedkoopste, op ebay.de was het iets goedkoper.

 

Maar ebay laskwaliteit is niet altijd even top.

Destijds mijn catdelete pijp van de 1.8t na en jaar ook opnieuw moeten laten lassen omdat de flens er bijna vanaf viel ...

aanschaf was wel goedkoop , maar de EPS pijp paste perfect en voelde/zag er ook goed uit.

 

@@hudeck

Link naar reactie
Delen op andere sites

wordt bij mij ook de eerst volgende mod na mijn vakantie :mrgreen:  :angel:

 

Auto,s van voor 2011 worden wel gecontroleerd.

Als ze dan geen roetfilter hebben word dit gemeld bij de RDW en ga je vanaf 2019 circa 250euro per jaar meer wegenbelasting betalen.

Want dan worden alle diesels zonder roetfilter extra belast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto,s van voor 2011 worden wel gecontroleerd.

Als ze dan geen roetfilter hebben word dit gemeld bij de RDW en ga je vanaf 2019 circa 250euro per jaar meer wegenbelasting betalen.

Want dan worden alle diesels zonder roetfilter extra belast.

En hoe willen ze dat gaan controleren, als jey het goed laat doen zie je geen eens dat het filter leeg is... en eronder uit schroeven doen ze echt niet bij een APK en zeker niet voor 35 euro wat een APK kost hahahaha

Alle @@dieseltje  laat het roetfilter zitten, alleen laat hij hem leeghalen en softwarematig wegschrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe willen ze dat gaan controleren, als jey het goed laat doen zie je geen eens dat het filter leeg is... en eronder uit schroeven doen ze echt niet bij een APK en zeker niet voor 35 euro wat een APK kost hahahaha

Alle @@dieseltje  laat het roetfilter zitten, alleen laat hij hem leeghalen en softwarematig wegschrijven

 

Ze gaan alle diesels met een roetfilter visueel controleren.

En ze hopen in 2018 of 2019 meetapparatuur te hebben om het te controleren.

 

Dus voorlopig kom je nog goed weg met een leeg filter, maar niet met alleen een vervangende pijp.

 

Maar als Groenlinks in de regering komt zullen de dieselrijders wel nog harder gestraft gaan worden. :neutral:

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan alle diesels met een roetfilter visueel controleren.

En ze hopen in 2018 of 2019 meetapparatuur te hebben om het te controleren.

 

Dus voorlopig kom je nog goed weg met een leeg filter, maar niet met alleen een vervangende pijp.

 

Maar als Groenlinks in de regering komt zullen de dieselrijders wel nog harder gestraft gaan worden. :neutral:

Heb ook begrepen dat het visueel gecontroleerd gaat worden dat hij fysiek aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het toch iets genuanceerder zien. Ze gaan het visueel controleren, maar alleen omdat de methode om het te meten nog uitgekristalliseerd moet worden en nu nog onbetaalbaar is voor APK-keuringstations. Het is dus niet zo dat ze het alleen visueel willen gaan controleren, maar dat ze het alleen visueel kunnen controleren. Zodra de meetapparatuur goed en betaalbaar is zal het anders zijn vrees ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat betekend gewoon de filter uitkloppen en terug monteren en geen downpipe

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yep.

Of wel een downpipe plaatsen en vanaf 2019 circa 225euro meer wegenbelasting betalen.

 

En dan maar hopen dat GroenLinks niet in de regering komt, ze hebben een bloedhekel aan diesels.

 

In sommige steden in Belgie en Duitsland mag je ook niet meer komen met je diesel zonder roetfilter .

Dit zal Utrecht en Rotterdam ook wel gaan doen, want volgens de metingen hebben de huidige regels in die steden nog geen effect, dus dan verzinnen se wel weer een nieuwe regel.

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk hebben ze jáááren geleden moeten ingrijpen met dergelijke reglementen. Nu is het een ethische kwestie geworden om het milieu te preserveren; de realiteit is dat zij/wij er al veel te laat mee zijn. Wat wij nu merken als resultaat is dat er wanhoopspogingen gepleegd worden en politieke spelletjes gespeeld worden waarbij milieu een 'speerpunt' is. Net als het dieselgate verhaal van VAG... De reglementen waren zo strak getrokken dat er niet eens oprecht met een kritisch oog is gekeken naar de haalbaarheid van deze restricties. Vind je het gek dat VAG en vele andere enorme fabriekanten dan gaan sjoemelen. Mensen zijn niet meer bezig met het milieu, maar bezig met het omzeilen van de gestelde eisen die zijn bedacht omdat het 'moet'. Ik geloof ook niet dat je mensen op deze manier mee krijgt. Zie wat voor belastingen wij betalen aan diesels, zie dat ze nu ook komen met verhogingen van de MRB wanneer je je roetfilter verwijderd (ondanks dat je alsnog voldoet aan de eisen die gesteld zijn in het bouwjaar van je auto). Het is contant drukken en nemen en stelen. Ik zeg je oprecht: Als er meer met het volk meegedacht werd en er wat gegeven zou worden (lees MRB verlaging wat sowieso buiten proportie is), dan ben ik echt bereid om mij als een volwassen te gedragen en die hele roetfilter erin te laten.

 

We staan er niet echt bij stil, maar wat wij wel niet lappen in Nederland. Mensen zeggen dat je er veel voor terug krijgt; wat deels waar is. Maar in hoeverre is het in proportie met wat wij betalen? Ik vind het allemaal nogal krom en alles behalve inzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben van mening of je nu wel of geen roetfilter heb.. en de auto komt elke x door de APK en de roetuitstoot is in de wettelijke norm dan hoeft men toch geen extra wegenbelasting te heffen.. dan zie ik het als weer extra geldklopperij

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben van mening of je nu wel of geen roetfilter heb.. en de auto komt elke x door de APK en de roetuitstoot is in de wettelijke norm dan hoeft men toch geen extra wegenbelasting te heffen.. dan zie ik het als weer extra geldklopperij

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik kan me best voorstellen dat er regels zijn omtrent de uitstoot en de restricties hierin. En ik begrijp zelfs dat ze de roetfilter erin willen hebben. Wij als liefhebbers weten alleen dondersgoed dat de kosten van eventuele schade, verbruik etc. hoog kan oplopen; alles uit eigen zak nota bene.

 

Maar het kromme is door te zeggen dat je best je roetfilter eruit mag halen als je auto gebouwd is voor 1 januari 2011 omdat de auto dan nog altijd voldoet aan de eisen van dat jaar; maar dat ze dan wel je belasting met circa 250 euro omhoog gooien. Dat is voor mij een dikke 'wtf' en zo krom als een banaan met reuma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we nou allemaal elektrisch gaan rijden houden we mooi geld over om een keer extra met het vliegtuig naar de zon te vliegen...oh wacht...

Ben benieuwd wat Tesla gaat doen met hun betaalbare model. De actieradius zal nog altijd te laag zijn om een verbrandingsmotor te vervangen. Hun model S is daarentegen te duur voor Jan Modaal. De gene die dat gat ziet te vullen, die is echt binnen.

 

Misschien houden we geld over voor zweefvliegtuig!! Groenlinks all the way

Link naar reactie
Delen op andere sites

Novum) - GroenLinks wil de dieselauto uitbannen. Zo moet de luchtkwaliteit verbeterd worden. De partij vindt dat het rijden op diesel zo duur moet worden gemaakt dat automobilisten alleen nog in benzineauto's willen rijden. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag. Rijden op diesel zou na invoering van de plannen alleen nog rendabel zijn voor vrachtverkeer.

 

.@jesseklaver wil een kilometerheffing en spitsheffing invoeren. Dat kost ons gemiddeld € 1782,- per jaar per huishouden #PenJ

23:33 - 3 Mar 2017

 

De VVD stemmers zijn flink verraden als ze samengaan in de nieuwe regering .

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we wel zijn: Diesel is gewoon heel erg smerig en Nox heel erg giftig.

En de elektrische auto zal de wereld niet redden maar het bijeffect die het teweeg zal brengen gaat wel een grote verandering teweeg brengen.

Het overgrote deel van de mensen die EV rijden willen graag zonnepanelen op hun dak en mensen die zonnepanelen op hun dak hebben willen graag een EV.

EV rijdt gewoon heel erg lekker, diesel in het kwadraat met max koppel vanaf 0 rpm.

Range angst hebben alleen mensen die geen EV ervaring hebben.

Mijn vrouw wil voor geen goud meer een verbrandingsmotor.

Maar inderdaad, niet alle transportproblemen kun je 123 oplossen door ergens akku's in te stoppen, daar is de energiedichtheid nog te klein voor, kwestie van tijd.

Hoe het ook zij, we moeten van fossiele brandstoffen af en onafhankelijk worden van foute regimes die dat spul leveren.

Als een land als Saudi- Arabië investeerd groots in renewables en bouwen hele steden die op renewables draaien, die zien de bui al hangen.

Maar wij blijven lekker fossiel verbranden en blijven lekker stilstaan.

Tijd om de oogjes te openen en serieuze stappen te gaan zetten en een Passat variant met een 150kwh accu te gaan produceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ja, hoelang duurt t voordat deze "groene" auto's voor jan-modaal betaalbaar zijn en hoe zit t dan nog met de accu capaciteit.

met de huidige innovatiesnelheid zal ik dat zeker nog 15~20 jaar duren.

 

Ik denk ook dat het nog wel ff gaat duren, maar ondertussen wel de dieselrijders uitmelken.

 

Wie kan mij vertellen wanneer ik een volledig elec passat met een range van 600km, tweedehands kan kopen voor 12000euro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we wel zijn: Diesel is gewoon heel erg smerig en Nox heel erg giftig.

En de elektrische auto zal de wereld niet redden maar het bijeffect die het teweeg zal brengen gaat wel een grote verandering teweeg brengen.

Het overgrote deel van de mensen die EV rijden willen graag zonnepanelen op hun dak en mensen die zonnepanelen op hun dak hebben willen graag een EV.

EV rijdt gewoon heel erg lekker, diesel in het kwadraat met max koppel vanaf 0 rpm.

Range angst hebben alleen mensen die geen EV ervaring hebben.

Mijn vrouw wil voor geen goud meer een verbrandingsmotor.

Maar inderdaad, niet alle transportproblemen kun je 123 oplossen door ergens akku's in te stoppen, daar is de energiedichtheid nog te klein voor, kwestie van tijd.

Hoe het ook zij, we moeten van fossiele brandstoffen af en onafhankelijk worden van foute regimes die dat spul leveren.

Als een land als Saudi- Arabië investeerd groots in renewables en bouwen hele steden die op renewables draaien, die zien de bui al hangen.

Maar wij blijven lekker fossiel verbranden en blijven lekker stilstaan.

Tijd om de oogjes te openen en serieuze stappen te gaan zetten en een Passat variant met een 150kwh accu te gaan produceren.

Maar dat maakt het nog steeds onbegrijpelijk dat bijv. groenlinks liever wil dat we 1 op 14 rijden op benzine in een auto die bij 2ton afgeschreven wordt ipv een diesel die 1 op 20 rijdt en bij 3ton ingereden is.

 

Elektrisch rijden is nog geen alternatief. En de hybride oplossingen zijn ook erg triest. Ik denk dat we allemaal een schoner milieu willen, ook voor onze kinderen. Maar om tot die tijd uitgemolken te worden op basis van drogredenen lijkt me erg oneerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat maakt het nog steeds onbegrijpelijk dat bijv. groenlinks liever wil dat we 1 op 14 rijden op benzine in een auto die bij 2ton afgeschreven wordt ipv een diesel die 1 op 20 rijdt en bij 3ton ingereden is.

 

Elektrisch rijden is nog geen alternatief. En de hybride oplossingen zijn ook erg triest. Ik denk dat we allemaal een schoner milieu willen, ook voor onze kinderen. Maar om tot die tijd uitgemolken te worden op basis van drogredenen lijkt me erg oneerlijk.

Ze moeten dan wat doen aan de belasting over de belasting van brandstof (accijns). Dat maakt het dan al wat aantrekkelijker om in benzine te rijden. Ik zou dan ook wel voor benzine kiezen omdat het goedkoper is, ook bij hoge kilometers. Maar blijkbaar is een dergelijke gedachte te hoog gegrepen ofzo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden