Ga naar inhoud
  • 0

Sloffen onder je auto


bob1986

Vraag

Goedemorgen allen,

 

Wat voor soort band heb je onder je auto zitten. Merk en type en ben je er tevreden mee?

Ik moet binnenkort nieuwe banden aanschaffen zijn al 3 mm.

De maat die ik zoek is 235/40R18 zijn conti seal banden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde maat met Dunlop Sportmaxx RT en ben er zeer tevreden mee.

Banden blijven in de bocht gewoon plakken op de weg en het rijgeluid is veel minder in vergelijking met mijn conti sportcontact 5 banden wat ik hiervoor had.

Het zijn wel prijzige banden maar je zult zeker geen spijt van hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde maat met Dunlop Sportmaxx RT en ben er zeer tevreden mee.

Banden blijven in de bocht gewoon plakken op de weg en het rijgeluid is veel minder in vergelijking met mijn conti sportcontact 5 banden wat ik hiervoor had.

Het zijn wel prijzige banden maar je zult zeker geen spijt van hebben..

Maar dit zijn niet van die zelf dichtende banden

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bob1986  als je bandenspanningscontrole hebt met sensoren (1 per wiel), dan zul je ook dit ook ergens moeten kunnen zien (boordcomputer?) met de spanning per band.

 

Opmerking was meer richting @@proportions omdat je run-flat banden alleen met een bandenspanningscontrole systeem moet gebruiken. Anders loop je de kans dat je te lang met een kapotte band doorrijdt met alle mogelijke gevolgen van dien ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
win" data-cite="win" data-ipsquote-timestamp="1467115341">

@@bob1986 als je bandenspanningscontrole hebt met sensoren (1 per wiel), dan zul je ook dit ook ergens moeten kunnen zien (boordcomputer?) met de spanning per band.

 

Opmerking was meer richting @@proportions omdat je run-flat banden alleen met een bandenspanningscontrole systeem moet gebruiken. Anders loop je de kans dat je te lang met een kapotte band doorrijdt met alle mogelijke gevolgen van dien ...

Dan vallen run flat af want dat heb ik niet.

Groeten Jered

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door bob1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen runflats, maar ik rij op aanraden van @@Vdub 225 35 19" Nexen Nfera SU1. Wellicht als runflat te krijgen, dat durf ik niet te zeggen.

 

Ik rij ze nu een jaar en ca 20k en kan niet anders dan ze met lof promoten! Zowel nat als droog erg veel grip, afrol geluid is minimaal. Dacht eerst dat de banden sneller zouden slijten maar ook dit valt erg mee.

 

Voorheen heb ik o.a. Conti, Michelin, Vredestein, Toyo in 18"/19" etc. gereden maar de volgende set wordt vermoedelijk exact dezelfde. Wellicht 235 ipv 225 omdat de B7 iets beter valt en de banden de wielkassen niet raken maar dat is eigenlijk niet relevant????.

 

Misschien niet nuttige post omdat ik niet weet of er een runflat-variant bestaat, maar wilde dit wel graag even delen.

 

Oja, banden kosten ca €100,- per stuk. Ipv het dubbele wat ik eerder betaalde....

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij in dezelfde maat (235/40R18) momenteel all season banden. Weliswaar pas net (1500 kilometer) maar ik moet zeggen bevalt prima. Goede grip zowel nat als droog, ligt net zo strak in de bocht als de eerder conti's.

Wat ik wel beter aan deze band vind is het geluid is echt fors minder dan de conti's.

Winterervaring heb ik (nog) niet, maar mocht dat toch tegenvallen dan is de winterset zo weer gemonteerd.

Ik heb voor 4 banden inclusief nieuwe ventielen en balanceren aan huis 550 euro betaald.

Merk Vredestein made in Holland, dus ook nog goed voor de Nederlandse economie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen runflats, maar ik rij op aanraden van @@Vdub 225 35 19" Nexen Nfera SU1. Wellicht als runflat te krijgen, dat durf ik niet te zeggen.

 

Ik rij ze nu een jaar en ca 20k en kan niet anders dan ze met lof promoten! Zowel nat als droog erg veel grip, afrol geluid is minimaal. Dacht eerst dat de banden sneller zouden slijten maar ook dit valt erg mee.

 

Voorheen heb ik o.a. Conti, Michelin, Vredestein, Toyo in 18"/19" etc. gereden maar de volgende set wordt vermoedelijk exact dezelfde. Wellicht 235 ipv 225 omdat de B7 iets beter valt en de banden de wielkassen niet raken maar dat is eigenlijk niet relevant.

 

Misschien niet nuttige post omdat ik niet weet of er een runflat-variant bestaat, maar wilde dit wel graag even delen.

 

Oja, banden kosten ca €100,- per stuk. Ipv het dubbele wat ik eerder betaalde....

Hier ook Nfera SU1...(225/45R18) ook al zo'n 20K. Geen probleem. Ik moet zeggen : weinig ervaring met nat  :mrgreen: . Normale slijtage, weinig verbruik, weinig geluid. Heel tevreden mee. Voorheen Conti's, maar vanwege de prijs achterwege gelaten. Nexen was 416 voor 4 stuks, inclusief montage en balanceren....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Milestone greensport 235/40/18. deze band heeft het zelfde profiel als de Michelin Pilot Sport.

Moet zeggen beneen trouwe Michelin rijder maar dit is zeker een aanrader.

 

Kosten 100 euro per band incl montage,balanceren en lood

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Continetal sportcontact 5 225/45/18. Goede grip bij zowel nat als droog wegdek. Slijtage gaat wel iets sneller dan de vorig set (dunlop sp sport 9000 ofzoiets)

Rolgeluid valt wel mee maar zijn mogelijk niet de stilste banden.

 

Binnenkort Hankook ventus S12 evo2 225/35/19

Nog geen ervaring mee maar ziet er een aangenaam bandje uit met een mooi profiel. Ook een velgrand bescherming op maar op een 8,5J -wiel doet dit niet zoveel meer.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Binnenkort Hankook ventus S12 evo2 225/35/19

Nog geen ervaring mee maar ziet er een aangenaam bandje uit met een mooi profiel. Ook een velgrand bescherming op maar op een 8,5J -wiel doet dit niet zoveel meer.

 

die heb ik vooraan liggen (wel in 235 breedte) sinds 'n paar maand en qua geluid zijn ze 'n pak stiller dan de voorgaande en wat grip betreft dik in orde (zowel nat als droog). Over slijtage kan ik me nog niet uitspreken, gezien ze nog niet zo heel erg veel kilometers gedraaid hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke dat is voor mij een reden om weer naar 235 te gaan. K heb sinds de 225-ers een aantal keer met de binnenkant van de velg het asfalt geraakt en ook lichtjes met de buitenkant van de velg.

 

Zonde en ook niet heel erg rijdbaar.

Misschien wel maar het is niet toegelaten in BE om deze bandenmaat te plaatsen. Ik was ook eerst op zoek naar 235 35 19 maar toen werd ik hierop geattendeerd. 225 35 19 mag dan wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien wel maar het is niet toegelaten in BE om deze bandenmaat te plaatsen. Ik was ook eerst op zoek naar 235 35 19 maar toen werd ik hierop geattendeerd. 225 35 19 mag dan wel.

de mijne is gewoon gekeurd op 235/35/19 hoor, mag heel zeker wel, valt binnen de marges

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de mijne is gewoon gekeurd op 235/35/19 hoor, mag heel zeker wel, valt binnen de marges

Via de bandentool van goca kwam hij in het rood te staan met melding dat dit niet toegelaten was. ik kan ook niet zo goed discussiëren als jij dus laat ik me maar aan de regels houden
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via de bandentool van goca kwam hij in het rood te staan met melding dat dit niet toegelaten was. ik kan ook niet zo goed discussiëren als jij dus laat ik me maar aan de regels houden

en toen ze het op de keuring ingaven op hun rekentool was er geen enkel probleem :) die tool van goca klopt niet helemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden