Ga naar inhoud

Voor en nadelen tussen de 1.8t en de vr5 2.3 1997 /1999


Charles16v

Aanbevolen berichten

1.8T rijdt prettiger (vind ik), meer kracht onder in door de turbo en minder verbruik. VR5 heeft een geweldig geluid, maar zal wat "slomer" aanvoelen en wat meer brandstof verbruiken.

Onderhoud zit denk ik geen verschil in.

Oh ja, de 1.8T kun je ook nog eens makkelijker tunen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de keuze gemaakt voor een vr5 maar da's persoonlijk. Ik dacht 1.8t ideaal snel en relatief zuinig en een bougietje minder in onderhoud maar, wat nou als ermee getrapt is en de turbo niet goed nagekoeld is dan word het vanzelf ook een duurdere geschiedenis. De vr5 wat ik nu heb beschrijf ik als een geweldige motor met redelijk veel vermogen die erg comfortabel rijdt met een beestachtig mooi geluid, maar smaken verschillen en dit ondanks dat ik de ketting moet vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie helaas op i-net heel veel passats maar hebben net teveel gelopen.

Ik zei ik wil niet meer dan 150dkm.

Maar met mijn eisen en wensen is dat bijna niet te doen.

 

Ik was aan het denken om die km grens wat te overschrijden naar boven rond de 180dkm.

 

Wat zijn jullie ervaringen met zo'n km stand. is het wel verstanding.???

Of moet ik maar minder luxe en 40 dkm minder??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ik heb mijn passat twee maanden geleden gekocht met 172.000 km .

is een vr5 highline , heb ook wel moeten zoeken hoor en na 5 maanden pas deze gevonden. iets te veel km dacht ik maar , moet toch wat ,net terug van vakantie frankrijk/potugal heerlijke auto.

 

succes met zoeken.. :)

 

alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft zoeken naar een auto met een redelijk lage kmstand.

Ik heb de mijne 5 maanden geleden gevonden van '98 met 93000 op de klok en de auto was in nieuwstaat. En hij stond nog geen 5 km van mijn huis te koop.

Dus gewoon blijven zoeken.

 

Gr Jerom

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden