Ga naar inhoud

DaveSchuite

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over DaveSchuite

  • Verjaardag 04-08-1978

Profile Information

  • Plaats
    Enschede
  • Interests
    Us- cars/bikes en volkswagen natuurlijk!

DaveSchuite's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo beste mensen, ook mijn passat bj1999 heeft het probleem dat de abs en het uitroep teken knippert en piept bij het op contact zetten. Als ik de stekker van het abs systeem loskoppel en dan er weer op zet is het tijdelijk weg en zonder enige logica komt het weer terug. Diverse malen laten uitlezen zonder resultaat(u hebt ergens een onderbreking of er word geen contact gelegd met de abs computer)terwijl ik gewoon spanning heb en massa op de stekker. Hoe weet ik of de computer nu defect is voor dat ik een nieuwe/2ehands koop? Kan ik de abs computer zo los schroeven van de pomp of loopt alle remvloeistof dan weg? Heeft iemand nog tips voor mij? Bvd Dave
  2. Bedankt Louis voor het plaatsen van de foto's er staan op diezelfde link helemaal onder aan nog 2 foto's van de passat totaal en intrieur die had ik later geplaatst maar zijn alleen zichtbaar als je op de link klikt. Groetjes Dave
  3. Dit is de link naar mijn foto's van de passat. De laatste foto is mijn hobby autootje. Groeten Dave Mod Edit: knip-plak
  4. Ik heb foto's maar hoe en waar kan ik deze plaatsen? Gr Dave
  5. Ja eindelijk weer eens bericht van deze nieuwkomer!!!! Beste volkswagen liefhebbers zoals een aantal weten had ik een probleempje met de distributieketting van de passat vr5. Na veel info te hebben verzamelt werd mij aangeraden deze klus niet zelf te klaren, maar zoals mijn vrienden mij kennen deins ik niet snel terug voor veel werk vandaar dat ik zelf de ketting heb vervangen en gelukkig net op tijd. De ketting was al dusdanig van spanning af dat hij de linker boven geleider heeft gebroken en de nokkenas tandwielen heeft verscherpt. De schade: 2x nokkenas tandwielen 2x geleider en de hydraulische spanner. Vervangen: 2x distributie ketting 2x ketting spanners 2x nokkenas tandw. 2x olie pomp tandw. 4x geleiders en div. bouten / pakkingen. Motorblok moest met automaat bak eruit dit was de beste manier maar wel veel werk, automaat loskoppelen distr.kap eraf en daar is ie dan de ketting na 4 uur bereikt. Ik heb de timing op gevraagt bij de automaterialen zaak en officieel is hier een stukje pasgereedschap nodig dit heb ik zelf gemaakt van een ijzeren plaat. Verder valt het vervangen en terugbouwen wel mee het blok zat er binnen 1,5 uur weer vast op de steunen met alle stekkers eraan. Voor degenen die willen weten wat het mij heeft gekost aan materiaal , dit was compleet 300 euro met korting normaal kost dit 480,- . 1 HELE BELANGRIJKE TIP VOOR VR5 EIGENAREN!!! VERVANG DE HYDRAULISCHE SPANNER VROEGTIJDIG BIJ ONGEV. 40000KM DIT IS HEEL EENVOUDIG ALS JE HET WEET HIJ ZIT ONDER DE GASKLEPHUIS INDE ZIJKANT VAN DE DISTRIBUTIE DEKSEL. ERUIT HALEN NIEUWE ERIN EN AUTO EEN PAAR KEER STARTEN ZONDER BOUGIES OM OLIE DRUK OP TE BOUWEN IN DE SPANNER DIT TER VOORKOMEING VAN HET VERSPRINGEN VAN DE KETTING!!!! Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel . ps mijn auto heeft nog nooit zo lekker gereden. mvg Dave Schuite
  6. Bedankt voor alle reacties! Ik ben begonnen met het demonteren van het motorblok. Toch maar zelf doen scheelt mij ongeveer 1000 tot 1100 euro Het materiaal de ketting en tandwielen spanners en bouten pakkingen etc, kost mij +/_ 300,-. Dus dat scheelt nogal. Voor diegene die er belang bij hebben zal ik een verder verslag uitbrengen. Gr Dave foto's wil ik wel sturen maar ik weet niet hoe ik ze bij de tekst hier krijg.
  7. Even een toelichting voor de genen die hier niet bekend mee zijn, als de airco fan niet draait en je zet de airco aan kunnen de drukken in het hogedruk gedeelte oplopen tot ongev. 24 bar. Dan pas komt je afblaas ventiel in maar, in de praktijk knald je eerst het zwakste deel kapot bij ongev 20 tot 22 bar dit afhankelijk van de kwaliteit/dichtheid van het materiaal. Een goede tip: laat ieder jaar je airco servicen maar, dit is niet voldoende!!! Zie erop toe dat het expantie ventiel vervangen word deze kost maar 12 euro als dit niet gebeurd en je compressor geeft slijpsel af dan heb pas echt een probleem. De meeste VAG auto's zijn uitgerust met een orifice systeem(expantie pijpje) Maar zelfs de meeste dealers weten niet dat deze vervangen moeten worden. In het ergste geval waar ik wel 100 auto's van heb gehad was de compressor stuk ongev. 500 euro de condensor verstopt 150 a200 euro de droger naar de piep ongev 35 euro de verdamper verstopt deze moet gespoelt worden met ac flush en de leidingen ook ongev 75 euro plus de montage kosten en nieuw gas erop. 1000 euro minimaal!!!! Dus denk eraan 12 euro extra aan een expantie ventieltje. VOLKSWAGEN EN AUDI IS HIER HEEL ERG GEVOELIG VOOR!!!
  8. Ik heb de keuze gemaakt voor een vr5 maar da's persoonlijk. Ik dacht 1.8t ideaal snel en relatief zuinig en een bougietje minder in onderhoud maar, wat nou als ermee getrapt is en de turbo niet goed nagekoeld is dan word het vanzelf ook een duurdere geschiedenis. De vr5 wat ik nu heb beschrijf ik als een geweldige motor met redelijk veel vermogen die erg comfortabel rijdt met een beestachtig mooi geluid, maar smaken verschillen en dit ondanks dat ik de ketting moet vervangen.
  9. Ik heb gehoord dat een ketting al bij 70.000 kan knappen en dat gemiddeld bij 110000 a 130000 deze vervangen moet worden maar of dit officiele gegevens zijn weet ik niet de info heb ik via www.problemcar.nl
  10. Ik heb zelf wel redelijk wat ervaring op technisch gebied dus misschien word dit wel een uitdaging mocht ie toch stuk gaan: een v6 past er ook in en volgens betrouwbare bronnen word er bij de apk niet meer gekeken naar het aantal cilinders, maar goed zover ben ik nog niet. De kilometer stand is 152000.
  11. De auto is al door 3 verschillende dealers uitgelezen er is al een nieuwe luchtmassa meter gemonteerd, de laatste keer dat ie is uitgelezen is afgelopen maandag geweest door een vriend die in het magazijn werkt. Deze gaf de medeling dat na alles gecontroleerd te hebben toch mijn vermoeden werd bevestigd (helaas). Maar ik weet nu wat het is alleen om de kosten te drukken wil ik het zelf gaan doen. De ketting maakt ook iets lawaai, juist dat geluid wat een leek niet hoort zei mij al iets van een te slappe ketting. Ik ben alleen benieuwd of de motor er volledig uitmoet en de cillinder kop eraf moet om het geheel te vervangen. Dit is mij volledig onbekend en alle tips zijn echt welkom zelfs die van "niet aan beginnen". Alvast bedankt voor jullie snelle reacties, groeten Dave ps foto's volgen nog wel op het forum.
  12. Hallo vw liefhebbers, ik ben nieuw op dit forum en hoop eigenlijk advies te krijgen over het vervangen van een distributieketting van een vr5 passat van 1999. Na veel onkosten heeft de garage geconstateert dat de ketting het mogelijke probleem is van het rare lopen van de auto. Hij loopt op 5 cil. maar stationeer klinkt het als 4cil. en toch verneem je bijna niets tijdens het rijden alleen bij lage toeren gaat ie schommelen. Prijs opgave bij vw dealer enschede 1450 euro IN DUITSLAND rond de 1200 euro Is dit toevallig door een van jullie eerder gedaan, het vervangen hiervan en zoja kan ik hierover tips krijgen? bvd en vriendelijke groet Dave
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden