Ga naar inhoud
  • 0

DMF kit


eerse032

Vraag

Beste Passat liefhebbers,

 

Begin september 2015 heb ik bij VAG Techniek een prijs aangevraagd voor een koppelingsset met 2massa vliegwiel.

Zij hebben een aanbieding gedaan voor een Sachs Koppelingsset incl. vliegwiel.

Helaas is door ziekte van mijn vrouw het er nog niet van gekomen om een afspraak te maken. Maar nu moet ik het toch echt een keer laten vervangen, zeker voor de zomer als we met de caravan weggaan.

 

Voor ik een afspraak maak, heb ik vandaag toch nog een keer ergens anders een offerte opgevraagd. Bij een Bosch garage, die zit naast mijn werk, dus lekker makkelijk. Laat daar ook het onderhoud, keuring e.d. doen, prima bedrijf. VAG Techniek is voor mij niet naast de deur, dus praktisch niet echt handig.

 

De Bosch garage heeft een aantrekkelijke prijs neergelegd onder die van VAG Techniek, had ik niet verwacht. Heb ze niet de prijs van VAG Techniek gegeven!!!

Nu wil het geval, dat ze een DMF kit aanbieden, dus Luk.

 

Wat is nu het verschil tussen Sachs en Luk. Kan het kwaad, een Luk setje? En wat zouden jullie doen?

 

Bij mijn zoektocht op het web word ik niet echt wijzer, de een zegt dit en de ander dat.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat eruit komt, moet er weer in, qua merk bedoel ik dan.

zoals een originele "vw" kachel aanjager van €215 terwijl de valeo me €75 kostte? Een ander merk is niet per sé minder waard hoor
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@-=mYst=- Kristof, jij zou voor de goedkopere Luk gaan?

Voor zover ik weet is dat toch ook 'n veel gebruikt merk qua onderdelen, ik kan me iig geen verhalen herinneren waarin het werd beschreven als zijnde "van 'n mindere klasse". Ik zou daar dus totaal geen graten in zien.

 

Als het nu moest gaan over één of ander "wagadoegoehakkiewakkie" merk, zou ik al minder geneigd zijn, maar in dit geval zou ik absoluut niet zeggen dat dat het geval is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik monteer ook best veel LUK, erin wat eruit komt heeft alleen betrekking op als je maar een deel vervangt, een koppelingsset alleen, of alleen een DMF.

 

Overigens snap ik het best dat de prijs zo laag mogelijk moet zijn, maar gun je garage ook gewoon haar brood. Niet zeuren over marges zus en zo en internet hier en daar..

Bedenk zelf eens op je eigen werk dat als die dienst/product die je levert op internet ineens voor 50% minder geleverd word en jij aan het einde van het jaar op straat staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik weet is dat toch ook 'n veel gebruikt merk qua onderdelen, ik kan me iig geen verhalen herinneren waarin het werd beschreven als zijnde "van 'n mindere klasse". Ik zou daar dus totaal geen graten in zien.

 

Als het nu moest gaan over één of ander "wagadoegoehakkiewakkie" merk, zou ik al minder geneigd zijn, maar in dit geval zou ik absoluut niet zeggen dat dat het geval is ;)

Wagadoegoehakkiewakkie?

 

Daar heb ik vaker van gehoord!

Die liggen over het algemeen naast de ongkitongki, en de habbiebabbie toch?

 

verzonden dmv data door lucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik monteer ook best veel LUK, erin wat eruit komt heeft alleen betrekking op als je maar een deel vervangt, een koppelingsset alleen, of alleen een DMF.

 

Overigens snap ik het best dat de prijs zo laag mogelijk moet zijn, maar gun je garage ook gewoon haar brood. Niet zeuren over marges zus en zo en internet hier en daar..

Bedenk zelf eens op je eigen werk dat als die dienst/product die je levert op internet ineens voor 50% minder geleverd word en jij aan het einde van het jaar op straat staat..

Ja dat hebben wij ook soms. Dan wil men een offerte en dat zeggen ze "op internet is het veel goedkoper". Dan zeggen wij: laat het hun maar doen dan. En vervolgens zegt de klant : ja maar jullie moeten het maken. Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wagadoegoehakkiewakkie?

 

Daar heb ik vaker van gehoord!

Die liggen over het algemeen naast de ongkitongki, en de habbiebabbie toch?

 

verzonden dmv data door lucht

Dat krijg je ervan als je op Aliexpress de taal op Chinees laat en niet naar NL of Engels zet. Begin je vreemd te praten. En dan heb je ook nog eens last van een taal bariere he @-=myst=-  Kristof??   :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welja, ik gaf enkel ff 'n "vrije interpretatie" van één of ander obscuur "merk", kwestie van geen klacht wegens "laster en eerroof" aan m'n broek te krijgen. Ik riskeer nu al 'n jaar opsluiting :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welja, ik gaf enkel ff 'n "vrije interpretatie" van één of ander obscuur "merk", kwestie van geen klacht wegens "laster en eerroof" aan m'n broek te krijgen. Ik riskeer nu al 'n jaar opsluiting :lol:

Bij goed gedrag hoef je maar 2/3 van je straf uit te zitten :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik monteer ook best veel LUK, erin wat eruit komt heeft alleen betrekking op als je maar een deel vervangt, een koppelingsset alleen, of alleen een DMF.

 

Overigens snap ik het best dat de prijs zo laag mogelijk moet zijn, maar gun je garage ook gewoon haar brood. Niet zeuren over marges zus en zo en internet hier en daar..

Bedenk zelf eens op je eigen werk dat als die dienst/product die je levert op internet ineens voor 50% minder geleverd word en jij aan het einde van het jaar op straat staat..

Mocht ik de indruk gewekt hebben dat ik voor de laagste prijs ga, dan is dit een misverstand hoor. De rede dat ik een ook een prijsje aangevraagd bij mijn "eigen" garage ligt in het praktische. Zag er tegenop om helemaal naar VAG Techniek te gaan. Was echter verrast dat die prijs iets lager lag. 

Had ik hier dus het advies gekregen om toch voor Sachs te gaan, had ik gewoon naar VAG Techniek gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden