Ga naar inhoud

Tips aankoop Passat 2009-2010


heerlen1987

Aanbevolen berichten

Beste Passat professionals,

 

Ik ben op zoek naar een ruime station ivm hond en kind(erwagen). Na een stevige zoektocht is mijn oog definitief gevallen op een Passat, liefst model 2009-2010.

Nu lees ik op internet toch doemverhalen over Passats uit bouwjaar 2005-2010. Ik wil daarom zeker zijn van een goede koop (zover mogelijk). 

 

Budget: €10.000,-

 

Hebben jullie tips waar ik op kan letten bij een proefrit of bezichtiging? Denk aan standaard kwaaltjes bij dit bouwjaar? Vanaf welke km stand beginnen over het algemeen veel kosten te komen?

 

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen naar een goede Passat!

 

Groet,

Finn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Zelf heb ik een passat uit 2009, modeljaar 2010 met CBAB 2.0TDI Heerlijke auto, enigste wat je moet doen een keer in de 100.000 km is het asje vervangen van de oliepomp, die wel een beetje slijten, bij een CBAC motor is dat ook opgelost.

 

En wat dieseltje ook zegt watvoor een zoek je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses, ik hoopte dat ik een mail zou krijgen als er gereageerd werd, vandaar de late reactie..
Ik zoek een benzinemotor!
Ik zie online vooral veel automaten staan. Nooit gehad dus leek me wel eens prettig, of staan ze met een reden massaal te koop en kan ik beter handgeschakeld nemen?

Wat bedoelen jullie met 'bepaalde motoren'? Hoe herken ik het soort motor?

 

Ik lees hier op het forum dat de modellen 2005~2010 een 3C motor bevatten. Als ik vervolgens ga kijken naar de problemen die hier blijkbaar veelvuldig bij komen kijken vraag ik me af of dit vooraf kan voorkomen (tandenpomp/verstuivers). Als ik na 10.000 km ineens van alles moet gaan vervangen voor honderden euro's krijg ik ruzie thuis :D. Zijn dit serieuze problemen om rekening mee te houden of moet je "pecht hebben"? 

Bedankt voor de vlugge hulp!

aangepast door heerlen1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het toegestaan links naar occasions te plaatsen en zijn jullie bereid deze te bekijken?

Heb namelijk een drietal auto's gevonden die ik zaterdag zou willen bezoeken. Als ik wat gerichter kan kijken zou me dat wel helpen!

aangepast door heerlen1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat 2005 - 2010 model wordt aangeduid met 3C  (3C2 = sedan, 3C5 = variant), ook wel B6.

 

Daarin zijn verschillende benzine motoriseringen geleverd:

zonder turbo

1.6 FSI, 2.0 FSI, 3.2 V6 FSI

 

met turbo

1.4 TSI

1.4 TSI BlueMotion

1.4 TSI EcoFuel (CNG)

1.8 TSI

2.0 TSI

 

Automaat:

De 1.4 TSI en de late 1.8 TSI hebben een 7-traps DSG met droge koppeling. De andere TSI modellen en de FSI modellen hebben een 6-traps DSG.

 

Tandempomp en verstuivers zijn diesel-dingetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal wat modellen plaatsen die ik op het oog heb.. blijkbaar heb ik er toch minder verstand van dan ik dacht:

 

Passat Variant 1.4 TSI 122PK DSG COMFORTLINE BLUE 163.000km op de teller:

http://www.marktplaats.nl/m1034382953

 

Zelfde uitvoering, andere kleur en 175.000 op de teller (aanzienlijk prijsverschil, vreemd?):

http://www.autobroks.nl/Volkswagen/Passat/1.4-TSI-Comf.-BlueMotionnavigatiepdc-2331969/1794/1/1/details.aspx?zoek=&b=2&sv=per&c=12&so=gallerij

 

Idem, 1.4 TSI DSG Bluemotion:

http://www.marktplaats.nl/m1026208693

 

Gelukkig dat de problemen die ik lees vooral bij diesels plaatsvinden... kan iemand me nog adviseren om juist schakel of automaat te nemen ivm problemen in de toekomst? Oké, mocht er iets met de versnellingsbak zijn, is een automaat natuurlijk prijzig, maar hoeveel pech moet je daarvoor hebben?

 

Nogmaals, bedankt voor de reactie.. Iemand die mij kan waarschuwen voor bovenstaande advertenties? Of ziet dit op eerste oog goed uit..

aangepast door heerlen1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Model 2009-2010 zijn allemaal gedoemd als dis. ketting probleem. Na 2011 is dat opgelost. Ook zijn de vele tsi niet vies van een hoog olie verbruik. Zoals weer met alles,je moet geluk hebben maar dat bouwjaar is wel kritiek.

 

Mij is verteld dat (in ieder geval voor de 1.4 TSI 90 kW) de kettingproblemen in 2009 zijn opgelost. Olieverbruik (m.n. 2.0 TSI is t/m 2011/2012) is dacht ik ook afhankelijk van onderhoud; is de standaard longlife-onderhoudsinterval aangehouden, dan is de kans groter.

 

 

Ik zal wat modellen plaatsen die ik op het oog heb.. blijkbaar heb ik er toch minder verstand van dan ik dacht:

 

Passat Variant 1.4 TSI 122PK DSG COMFORTLINE BLUE 163.000km op de teller:

http://www.marktplaats.nl/m1034382953

 

Zelfde uitvoering, andere kleur en 175.000 op de teller (aanzienlijk prijsverschil, vreemd?):

http://www.autobroks.nl/Volkswagen/Passat/1.4-TSI-Comf.-BlueMotionnavigatiepdc-2331969/1794/1/1/details.aspx?zoek=&b=2&sv=per&c=12&so=gallerij

 

Idem, 1.4 TSI DSG Bluemotion:

http://www.marktplaats.nl/m1026208693

 

Gelukkig dat de problemen die ik lees vooral bij diesels plaatsvinden... kan iemand me nog adviseren om juist schakel of automaat te nemen ivm problemen in de toekomst? Oké, mocht er iets met de versnellingsbak zijn, is een automaat natuurlijk prijzig, maar hoeveel pech moet je daarvoor hebben?

 

Nogmaals, bedankt voor de reactie.. Iemand die mij kan waarschuwen voor bovenstaande advertenties? Of ziet dit op eerste oog goed uit..

 

Let op of er garantie is inbegrepen en of er afleverkosten worden berekend. Daarnaast zijn ook de uitrusting en de staat van de auto bepalend voor de prijs. Ook zijn er regioverschillen; de gemiddelde prijs varieert per regio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga je toch voor een 1.8 tsi met handbak

 

P.s. op het internet lees je altijd slechte verhalen, nooit goede verhalen.

Zo is de 2.0tdi die ik heb het horror blok van VW die in de periode van 2005-2007 is geproduceerd. Ikzelf heb tot op heden nergens last van gehad.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 1.4tsi handgeschakelt

Bij 80k is de ketting vervangen en geen olie verbruik.

Auto zit nu over de 165k heen en rijd als een zonnetje.

Voor mij ook vermogen zat. Met 4man dakkoffer de bergen in is geen probleem.

Als je controleert of hij de nieuwe ketting heeft gekregen en boven de 150k geloof ik het wel, kan je er een heerlijke auto aan hebben.

Kijk ook of hij een blauwe walm heeft met gas geven als dat zo is lust hij wel een druppeltje olie.

In mijn ogen heeft de 1.8tsi een heerlijk vermogen maar is hij kwa kwaliteit geen haar beter als een 1.4 of 2.0l.

Succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is geen 2010 model (toch net wat mooier) op internet in combinatie met 1.8tsi beschikbaar. Althans, niet in de prijsklasse die ik zoek (max €10.000).

Is deze distributieketting niet vervangen door een riem?

 

Dus samenvattend mag ik het volgende concluderen:

 

- Horrorverhalen niet direct geloven, pech kun je hebben, maar met elk merk.

- Bij aankoop vooral controleren of de distributieketting vernieuwd is en op blauwe rook

- ??

 

Nog tips bij de bezichtiging/proefrit?

 

Liefst zoek ik overigens een handschakelbak, maar deze zijn ook beduidend minder te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden