heerlen1987 Geplaatst 10 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2016 Beste Passat professionals, Ik ben op zoek naar een ruime station ivm hond en kind(erwagen). Na een stevige zoektocht is mijn oog definitief gevallen op een Passat, liefst model 2009-2010. Nu lees ik op internet toch doemverhalen over Passats uit bouwjaar 2005-2010. Ik wil daarom zeker zijn van een goede koop (zover mogelijk). Budget: €10.000,- Hebben jullie tips waar ik op kan letten bij een proefrit of bezichtiging? Denk aan standaard kwaaltjes bij dit bouwjaar? Vanaf welke km stand beginnen over het algemeen veel kosten te komen? Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen naar een goede Passat! Groet, Finn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 10 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2016 Welkom op het forum. Succes met de zoektocht naar een fijne passat. Zal zeker gaan lukken met de input van onze kenners! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 10 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2016 Benzine of Diesel? Handgeschakeld of automaat? Graag wat meer input van de wensen. Bepaalde motoren zijn minder betrouwbaar dan andere. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 10 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2016 Welkom! Zelf heb ik een passat uit 2009, modeljaar 2010 met CBAB 2.0TDI Heerlijke auto, enigste wat je moet doen een keer in de 100.000 km is het asje vervangen van de oliepomp, die wel een beetje slijten, bij een CBAC motor is dat ook opgelost. En wat dieseltje ook zegt watvoor een zoek je? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
heerlen1987 Geplaatst 11 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 (aangepast) Excuses, ik hoopte dat ik een mail zou krijgen als er gereageerd werd, vandaar de late reactie..Ik zoek een benzinemotor!Ik zie online vooral veel automaten staan. Nooit gehad dus leek me wel eens prettig, of staan ze met een reden massaal te koop en kan ik beter handgeschakeld nemen?Wat bedoelen jullie met 'bepaalde motoren'? Hoe herken ik het soort motor? Ik lees hier op het forum dat de modellen 2005~2010 een 3C motor bevatten. Als ik vervolgens ga kijken naar de problemen die hier blijkbaar veelvuldig bij komen kijken vraag ik me af of dit vooraf kan voorkomen (tandenpomp/verstuivers). Als ik na 10.000 km ineens van alles moet gaan vervangen voor honderden euro's krijg ik ruzie thuis . Zijn dit serieuze problemen om rekening mee te houden of moet je "pecht hebben"? Bedankt voor de vlugge hulp! 11 april, 2016 aangepast door heerlen1987 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
heerlen1987 Geplaatst 11 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 (aangepast) Is het toegestaan links naar occasions te plaatsen en zijn jullie bereid deze te bekijken? Heb namelijk een drietal auto's gevonden die ik zaterdag zou willen bezoeken. Als ik wat gerichter kan kijken zou me dat wel helpen! 11 april, 2016 aangepast door heerlen1987 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 11 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 Passat 2005 - 2010 model wordt aangeduid met 3C (3C2 = sedan, 3C5 = variant), ook wel B6. Daarin zijn verschillende benzine motoriseringen geleverd: zonder turbo 1.6 FSI, 2.0 FSI, 3.2 V6 FSI met turbo 1.4 TSI 1.4 TSI BlueMotion 1.4 TSI EcoFuel (CNG) 1.8 TSI 2.0 TSI Automaat: De 1.4 TSI en de late 1.8 TSI hebben een 7-traps DSG met droge koppeling. De andere TSI modellen en de FSI modellen hebben een 6-traps DSG. Tandempomp en verstuivers zijn diesel-dingetjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
heerlen1987 Geplaatst 11 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 (aangepast) Ik zal wat modellen plaatsen die ik op het oog heb.. blijkbaar heb ik er toch minder verstand van dan ik dacht: Passat Variant 1.4 TSI 122PK DSG COMFORTLINE BLUE 163.000km op de teller: http://www.marktplaats.nl/m1034382953 Zelfde uitvoering, andere kleur en 175.000 op de teller (aanzienlijk prijsverschil, vreemd?): http://www.autobroks.nl/Volkswagen/Passat/1.4-TSI-Comf.-BlueMotionnavigatiepdc-2331969/1794/1/1/details.aspx?zoek=&b=2&sv=per&c=12&so=gallerij Idem, 1.4 TSI DSG Bluemotion: http://www.marktplaats.nl/m1026208693 Gelukkig dat de problemen die ik lees vooral bij diesels plaatsvinden... kan iemand me nog adviseren om juist schakel of automaat te nemen ivm problemen in de toekomst? Oké, mocht er iets met de versnellingsbak zijn, is een automaat natuurlijk prijzig, maar hoeveel pech moet je daarvoor hebben? Nogmaals, bedankt voor de reactie.. Iemand die mij kan waarschuwen voor bovenstaande advertenties? Of ziet dit op eerste oog goed uit.. 11 april, 2016 aangepast door heerlen1987 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 11 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 Model 2009-2010 zijn allemaal gedoemd als dis. ketting probleem. Na 2011 is dat opgelost. Ook zijn de vele tsi niet vies van een hoog olie verbruik. Zoals weer met alles,je moet geluk hebben maar dat bouwjaar is wel kritiek. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 11 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 Model 2009-2010 zijn allemaal gedoemd als dis. ketting probleem. Na 2011 is dat opgelost. Ook zijn de vele tsi niet vies van een hoog olie verbruik. Zoals weer met alles,je moet geluk hebben maar dat bouwjaar is wel kritiek. Mij is verteld dat (in ieder geval voor de 1.4 TSI 90 kW) de kettingproblemen in 2009 zijn opgelost. Olieverbruik (m.n. 2.0 TSI is t/m 2011/2012) is dacht ik ook afhankelijk van onderhoud; is de standaard longlife-onderhoudsinterval aangehouden, dan is de kans groter. Ik zal wat modellen plaatsen die ik op het oog heb.. blijkbaar heb ik er toch minder verstand van dan ik dacht: Passat Variant 1.4 TSI 122PK DSG COMFORTLINE BLUE 163.000km op de teller: http://www.marktplaats.nl/m1034382953 Zelfde uitvoering, andere kleur en 175.000 op de teller (aanzienlijk prijsverschil, vreemd?): http://www.autobroks.nl/Volkswagen/Passat/1.4-TSI-Comf.-BlueMotionnavigatiepdc-2331969/1794/1/1/details.aspx?zoek=&b=2&sv=per&c=12&so=gallerij Idem, 1.4 TSI DSG Bluemotion: http://www.marktplaats.nl/m1026208693 Gelukkig dat de problemen die ik lees vooral bij diesels plaatsvinden... kan iemand me nog adviseren om juist schakel of automaat te nemen ivm problemen in de toekomst? Oké, mocht er iets met de versnellingsbak zijn, is een automaat natuurlijk prijzig, maar hoeveel pech moet je daarvoor hebben? Nogmaals, bedankt voor de reactie.. Iemand die mij kan waarschuwen voor bovenstaande advertenties? Of ziet dit op eerste oog goed uit.. Let op of er garantie is inbegrepen en of er afleverkosten worden berekend. Daarnaast zijn ook de uitrusting en de staat van de auto bepalend voor de prijs. Ook zijn er regioverschillen; de gemiddelde prijs varieert per regio. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
heerlen1987 Geplaatst 11 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 (aangepast) hmmm... Hoe meer ik blijf lezen op internet (autoweek forum), hoe meer ik begin te twijfelen of de Passat uit dat bouwjaar met een 1.4TSI of DSG motor wel een veilige/betrouwbare keus is.. 11 april, 2016 aangepast door heerlen1987 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 11 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 (aangepast) Dan ga je toch voor een 1.8 tsi met handbak P.s. op het internet lees je altijd slechte verhalen, nooit goede verhalen. Zo is de 2.0tdi die ik heb het horror blok van VW die in de periode van 2005-2007 is geproduceerd. Ikzelf heb tot op heden nergens last van gehad. 11 april, 2016 aangepast door Ozzy40 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ArieV Geplaatst 11 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 Ik heb een 1.4tsi handgeschakelt Bij 80k is de ketting vervangen en geen olie verbruik. Auto zit nu over de 165k heen en rijd als een zonnetje. Voor mij ook vermogen zat. Met 4man dakkoffer de bergen in is geen probleem. Als je controleert of hij de nieuwe ketting heeft gekregen en boven de 150k geloof ik het wel, kan je er een heerlijke auto aan hebben. Kijk ook of hij een blauwe walm heeft met gas geven als dat zo is lust hij wel een druppeltje olie. In mijn ogen heeft de 1.8tsi een heerlijk vermogen maar is hij kwa kwaliteit geen haar beter als een 1.4 of 2.0l. Succes met je keuze Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
heerlen1987 Geplaatst 11 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 Helaas is geen 2010 model (toch net wat mooier) op internet in combinatie met 1.8tsi beschikbaar. Althans, niet in de prijsklasse die ik zoek (max €10.000). Is deze distributieketting niet vervangen door een riem? Dus samenvattend mag ik het volgende concluderen: - Horrorverhalen niet direct geloven, pech kun je hebben, maar met elk merk. - Bij aankoop vooral controleren of de distributieketting vernieuwd is en op blauwe rook - ?? Nog tips bij de bezichtiging/proefrit? Liefst zoek ik overigens een handschakelbak, maar deze zijn ook beduidend minder te vinden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 11 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 Is het toegestaan links naar occasions te plaatsen en zijn jullie bereid deze te bekijken? Heb namelijk een drietal auto's gevonden die ik zaterdag zou willen bezoeken. Als ik wat gerichter kan kijken zou me dat wel helpen! Ja hoor is toegestaan. Geen probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
heerlen1987 Geplaatst 11 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2016 Heb nu een mailtje gestuurd met de vraag of de autos dealeronderhouden zijn, en er een onderhoudshistorie aanwezig is. Ook de vraag of in de modellen de nieuwe distibutieriem/ketting zit... Kan ik meer vooraf vragen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
_Jeroen_ Geplaatst 23 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 23 maart, 2017 Wat heb je uiteindelijk gekozen? En waarom? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten