Ga naar inhoud
  • 0

High end achteruitrij camera inbouwen + camera sproeier


Diver

Vraag

Ik ben opzoek naar onderdelen of een complete set, of nummers, links etz, om de High end camera in te bouwen. En zo als het een echte Nederlander betaamt, niet te duur natuurlijk. Bring it on :mrgreen:

 

Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Incorrect software wil zeggen dat de module niet uit dezelfde passat komt... Wanneer je een module uit een sedan in een variant zet (en omgekeerd) bijvoorbeeld.

Mogelijk staat je gateway niet op de juiste manier gecodeerd. (zelfde geval : gateway gecodeerd als sedan wanneer je een variant hebt).

Je hebt al een fout in de gateway, dus daar is al zeker iets mis. Je moet eerst die fout oplossen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Incorrect software wil zeggen dat de module niet uit dezelfde passat komt... Wanneer je een module uit een sedan in een variant zet (en omgekeerd) bijvoorbeeld.

Mogelijk staat je gateway niet op de juiste manier gecodeerd. (zelfde geval : gateway gecodeerd als sedan wanneer je een variant hebt).

Je hebt al een fout in de gateway, dus daar is al zeker iets mis. Je moet eerst die fout oplossen...

 

grtz, dre

@@dreke dat klopt gedeeltelijk. Op de module staat 3C0 907 441, maar in de scan geeft de module aan dat het een 3C8 907 441 is. dus het gedeelte van de andere auto klopt maar het nummer op de module zegt wat anders. Van daar ook de fout 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen, contact 30 is een continu plus

contact 15 is een geschakelde plus

Volgens het schema moet hij rechts op SD 14. Maar dan moet ik eerst een kabeltje halen. Daarom had ik hem even ergens anders bij gezet, en die geeft alleen stroom als de motor loopt.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier de foto. De zijkant ligt nog open, krijg maandag de bevestiging beugel pas. Stond in backorder.

attachicon.gifP1030228.JPG

op de onderkant van de module staat een geel stickertje en daar staat dan wel 3C8 907 441 op ??

dan toch een geflashte versie ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op de onderkant van de module staat een geel stickertje en daar staat dan wel 3C8 907 441 op ??

dan toch een geflashte versie ?

Dat heb je goed gezien Peter, ben even snel wezen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals Peter ook schrijft 30 is continue plus, meer kon ik er ook niet uithalen. Neem aan dat ie dat geen stroom moet trekken als de auto in rust is.

Ik ga morgen even meten op 14, 1 pennetje zit er al, dus dan kan het niet fout. Nog een pen er bij steken en de zekering kan er in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals Peter ook schrijft 30 is continue plus, meer kon ik er ook niet uithalen. Neem aan dat ie dat geen stroom moet trekken als de auto in rust is.

 

denk dat hij geen soort wake-up krijgt van de bus zolang de wagen niet in zijn achteruit gelegd is. Continu plus zullen ze doen omdat dit dan sneller opstart dan wanneer de volledige steeds spanningsloos gezet wordt.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk dat hij geen soort wake-up krijgt van de bus zolang de wagen niet in zijn achteruit gelegd is. Continu plus zullen ze doen omdat dit dan sneller opstart dan wanneer de volledige steeds spanningsloos gezet wordt.

Dat denk ik ook, maar dat 3C8 is nog steeds fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk dat hij geen soort wake-up krijgt van de bus zolang de wagen niet in zijn achteruit gelegd is. Continu plus zullen ze doen omdat dit dan sneller opstart dan wanneer de volledige steeds spanningsloos gezet wordt.

Zoiets vermoed ik ook, maar dat is niet terug te vinden in de schema's. Ook niet waar de voeding vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk niet dat het aan de geschakelde voeding zal liggen maar aan de module zelf - zeker omdat je een 3C8 uitleest

Zou zowieso een mailtje doen naar BM dat de uitlees onderdeelcode niet overeenkomt met de sticker op de buitenkant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk dat hij geen soort wake-up krijgt van de bus zolang de wagen niet in zijn achteruit gelegd is. Continu plus zullen ze doen omdat dit dan sneller opstart dan wanneer de volledige steeds spanningsloos gezet wordt.

We hebben de fouten gereset met draaiende motor, en toen geprobeerd, maar dan komt de fout van de software fout ook terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoiets vermoed ik ook, maar dat is niet terug te vinden in de schema's. Ook niet waar de voeding vandaan komt.

SD 14 op zekeringhouder rechts - J772 - regelapparaat achteruitrijcamerasysteem ⁴)

staat ook zo in de aansluitschema's en deze staat op contact 30 zoals jij ook al hebt aangegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk niet dat het aan de geschakelde voeding zal liggen maar aan de module zelf - zeker omdat je een 3C8 uitleest

Zou zowieso een mailtje doen naar BM dat de uitlees onderdeelcode niet overeenkomt met de sticker op de buitenkant

De mail is al weg Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

SD 14 op zekeringhouder rechts - J772 - regelapparaat achteruitrijcamerasysteem ⁴)

staat ook zo in de aansluitschema's en deze staat op contact 30 zoals jij ook al hebt aangegeven

Maar waar krijgt de zekering zijn voeding vandaan? Ik kan het nergens terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben de fouten gereset met draaiende motor, en toen geprobeerd, maar dan komt de fout van de software fout ook terug.

klopt, komt omdat hij een 3C8 module ziet die eigenlijk voor een CC moet zijn - volgens ET*KA

3C0 module erin en dan zal je die fout ook kwijt zijn vermoed ik.

Ivm geschakelde of continu plus als je dit dan zou aansluiten op de 3C0 module zal je mogelijks dan een fout krijgen in de gateway in de richting van "no signal communication module J772 - 6C back-up cam"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens het schema moet hij rechts op SD 14. Maar dan moet ik eerst een kabeltje halen. Daarom had ik hem even ergens anders bij gezet, en die geeft alleen stroom als de motor loopt.

morgen wordt alles beter, dan haal ik het kabeltje even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar waar krijgt de zekering zijn voeding vandaan? Ik kan het nergens terugvinden.

denk deze,

 

SA6 - zekering 6 op zekeringhouder A

100A³)  80A²)

 

- zekeringhouder links (SC12 - SC17, SC29 - SC31) ³)

- zekeringhouder rechts (SD12 - SD17, SD28, SD29 - SD31)³)

- zekeringhouder links (SC32 - SC37) ²)

 

dat is volgens mij dan SD12 tot en met SD17

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk deze,

 

SA6 - zekering 6 op zekeringhouder A

100A³)  80A²)

 

- zekeringhouder links (SC12 - SC17, SC29 - SC31) ³)

- zekeringhouder rechts (SD12 - SD17, SD28, SD29 - SD31)³)

- zekeringhouder links (SC32 - SC37) ²)

 

dat is volgens mij dan SD12 tot en met SD17

Ja, die zocht ik! Gewoon overheen gekeken :) dus voeding rechtstreeks van de accu, dus klopt het inderdaad dat het 30 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, die zocht ik! Gewoon overheen gekeken :) dus voeding rechtstreeks van de accu, dus klopt het inderdaad dat het 30 is.

je zou er voor minder overheen kijken na uren schema's uitpluizen vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is een testmodel... "Xxxxx" software is een beta of testsoftware die (nog) niet vrijgegeven is. 3C8 werkt ook alleen in een CC, die informatie komt uit de gateway...

Dus omruilen zal de enige oplossing zijn...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden