Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe radio in auto


roelh

Vraag

Hallo,

 

Ik ben bezig met een nieuwe auto (passat of golf), maar in velen zit geen RNS510.

Is het verstandig om een RNS510 aan te schaffen (en wat zijn de prijzen ongeveer), of kan ik beter voor iets anders gaan?
Een android toestel lijkt me ook zeer mooi (ook xvid afspelen), maar welke moet ik dan hebben om de MFA ook te laten werken?

 

Groet,

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

om het FIS/MFA volledig werkend te krijgen kom je in het hoge segment. Prijzen vanaf ca 800 euro.

o.a. Zenec of Audiosources. Dat zijn zover ik weet allemaal windows CE gebaseerde systemen.

Voor dat geld heb je ook vrijwel een complete originele RNS 510 incl carkit en evt een Media interface (MDI)

een nette RNS 510 kost gebruikt tussen de 400 en 600 euro

een goede carkit is vanaf 100 euro

Media interface is niet meer zo nodig nu veel muziek via BT gestreamd kan worden.

 

 

zoek eens op audiosources DS-611

ziet er erg mooi uit.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga iig na een passat b7 uit 2011 kijken. Zit een kleine 1din radio in.

Volgens mij kon je de B7 niet eens meer zonder radio bestellen. Misschien is de originele radio ooit gestolen, of komt de auto uit het buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij kon je de B7 niet eens meer zonder radio bestellen. Misschien is de originele radio ooit gestolen, of komt de auto uit het buitenland.

De auto is geïmporteerd ja. Een android radio heeft enigzins mijn voorkeur ivm het afspelen van verschillende bestands extensies. Zolang MFA maar werkt met navi en radiozender.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is geïmporteerd ja. Een android radio heeft enigzins mijn voorkeur ivm het afspelen van verschillende bestands extensies. Zolang MFA maar werkt met navi en radiozender.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

de Zenec is hier wel een alleskunner onder de aftermarket systemen.

Hun nieuwste systeem, de Z-E2015, past gewoon in de B7 en kan probleemloos gekoppeld worden met de originele set-up van de wagen.

Weergave van zenders, navi enz in de teller is geen probleem, parkeersensoren worden weergegeven, clima komt ook op het scherm.

Verder is er mogelijkheid om usb te koppelen, SD kaart slikt hij alsook een Ipod kan gekoppeld worden.

De unit reageert ook op de multi functie stuur (MFL) commando's.

Er kan ook probleemloos een optionele camera op aangesloten worden en het systeem herkend automatisch wanneer de wagen in zijn achteruit gelegd wordt. Ook de ingebouwde BT werkt prettig (bij mijn vorig zenec systeem toch)

 

dus zo goed als allemaal voordelen,

nadelen zijn dan de kostprijs van het systeem en de mogelijks ook diefstalgevoeligheid.

hoewel de kostprijs een beetje gerelativeerd kan worden- bij de RNS moet je allerhande aanpassingen doen om bvb een camera op aan te kunnen sluiten of om de parkeersensoren weer te kunnen geven of om er BT te kunnen op aansluiten.

achteraf camera mag je rekenen op 200eur+

achteraf BT incl kabelboom en module enz 250eur+

nieuw zenec systeem mag je aftikken op 999eur.

 

http://www.zenec.com/products/ego/vw/vw-golf5-golf6-passat-jetta-tiguan-touran-navi-z-e2015-upgrade-exchange.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vond je hele tekst prachtig, tot aan de prijs :( maar iig bedankt voor je reactie!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

wel ja, dat is ook wat ik weergaf, RNS kan je misschien kopen voor 300-400eur

als je dan de bt en camera wil op aansluiten kom je dan ook al op 800eur.

mdi interface kost dan ook een 100-150eur dan zit je ook snel op 900eur+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de RNS kan in het totaal goedkoper

ik heb bijv geen mdi interface, mis ik ook niet omdat ik veel via BT stream en ca 16 gig muziek op de HD heb staan, daarnaast kun je nog muziek op SD zetten.

BT kit heb je via ali al voor ca 100 euro en een low camera set ook voor ca 100 euro

dan kom je met een net gebruikte rns 510 compleet op 700 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden