Ga naar inhoud
  • 0

Beslaan ruiten Passat GTE


stefmen

Vraag

Sinds kort een Passat GTE Variant (met panoramadak) en heb last van heel erg beslaande ruiten (alle ramen eigenlijk) zonder dat het geregend heeft of noemenswaardig vochtig is o.i.d. De ruiten zijn niet beslagen als je instapt, maar zodra je de auto start dan beslaan de ruiten en moet je echt wel 1 tot 2 minuten wachten voordat het helemaal weg is op standje MAX AC. Ik heb onder de kofferbakmat gekeken, maar daar staat bij mij geen water. Daarnaast heb ik een ontvochtiger in de auto liggen, maar ook dat levert niet het gewenste resultaat.

 

Heeft iemand tips? Ik heb gelezen dat hier meer mensen last van hebben met de GTE, maar zou het graag willen oplossen... Is irritant en ook best wel gevaarlijk als je start en direct gaat rijden aangezien de ramen pas na 5 seconden beginnen te beslaan. De ruiten zijn zodanig beslagen dat je moet stoppen omdat je anders bijna niks meer ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nergens last van met mijn GTE Variant (6000 km sinds begin november). Als je ruiten beslaan na het starten lijkt het als of er zich ergens vocht verzamelt in je verwarming/AC systeem. Je zou bij de garage kunnen laten checken of de condens-afvoer van je airco open is en of er een probleem met de regeling van je ventilatiekleppen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laatst een heel artikel gelezen over het beslaan van je ramen.

 

Zorg dat je niet je airco aanzet maar gewoon op econ en richt op je voeten en niet op circulatie of op je ramen, zo ontrek je vanaf boven het vocht van de ruiten.

Door het verschil van binnen en buiten is dan te groot in warmte en qua vocht wat je dan mee naar binnen neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ramen schoonmaken zoals fai al aangaf.. geen glasex. maar water met beetje spiritus of een "echt" raam reiniger voor auto ramen binnenzijde (werken meer streeploos)

 

of een vocht vreter in de auto leggen.

of voorruit verwarming aanzetten als je die heb... werkt heel goed.

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

... en een paar lange ritten maken, waarbij het interieur goed kan drogen (verwarming wat hoger en airco aan). Vervolgens een paar minuten voor aankomst op de bestemming de airco uitzetten, zodat het condens uit de verdamper kan verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden