Zit zelf toevallig in de ICT/software branche en weet wel zeker dat dit in de servers zit. Zelfde lange laadtijden en onbetrouwbaar gedrag via de website zelf. Ik heb sterk de indruk dat het load-gerelateerd is:
Meestal (aanname in dit geval) wordt bij een nieuwe versie van een app ook een nieuwe API (welke aan de server kant draait) gereleased. In het begin, toen er nog weinig mensen de update gedownload hadden, werkte alles bij mij als een zonnetje. Nu, naar mate meer (lees: bijna alle) mensen de update gedownload hebben, is de app weer net zo onbruikbaar als voorheen. Misschien nu zelfs nog wel onbruikbaarder...
De vraag is waar het probleem ligt. Het lijkt me sterk dat die volkswagens rechtstreeks via hun embedded SIM naar de servers van volkswagen connecten. Meestal is dat een Internet of Things platform welke dient als tussenlaag voor alle devices. Probeer kan dus hier zitten (en dat is dus een probleem bij een telecom provider) of bij Volkswagen zelf. Echter mag je verwachten dat een telco provider dit platform wel goed in orde heeft aangezien hier waarschijnlijk legio klanten gebruik van maken. Van volkswagen zou je dit natuurlijk ook mogen verwachten, maar het zou goed kunnen zijn dat de prioriteiten op dit moment ergens anders liggen...
Verder valt me op dat er veel verschillende varianten/implementaties van carnet zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de verschillende diensten die ze in de landen mogen aanbieden, maar dat zorgt er natuurlijk ook voor dat er per land een budget zal zijn met een eigen implementatiepartij die dit doet voor Volkswagen en dus een wisselende kwaliteit...
Hopelijk lossen ze het snel op. En anders mogen ze mij gerust wel eens bellen, wil wel eens gratis voor ze meekijken hoe we dit het beste kunnen oplossen want het begint aardig te irriteren...