PizzaPuntje Geplaatst 6 december, 2015 Rapporteer Geplaatst 6 december, 2015 Heren, Eigenlijk geen.probleem, maar een vraag. Ik merk op dat ik maar een paar honderd meter hoef te rijden en dan al merk dat er warme lucht uit de verwaming komg. Zit er een soort electrische hulpverwarming in, ofzo?
0 redmiller Geplaatst 6 december, 2015 Rapporteer Geplaatst 6 december, 2015 Ja, in de koelwaterleiding zitten gloeistiften. Waarschijnlijk weet iemand anders wel hoe dat precies heet
0 PizzaPuntje Geplaatst 16 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Heren, Oud forum en al even geleden dat het nodig was om iets te posten (ik ben zooooo blij met mijn Passatje), maar nu het kouder wordt merk ik dat mijn Passat toch niet meer heel lekker snel warm wordt, anders dan ik heel gelukkig postte op 6 december 2015. Is het op een bepaalde manier te checken of die gloeistiften het doen? Zitten die op een zekering? Zijn ze makkelijk te vervangen als ze stuk zouden zijn? Zit er een stekkertje makkelijk bereikbaar die ik kan checken? Thanks!
0 Diver Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Zou dit het niet kunnen zijn. Elektrische hulp verwarming, kost overigens maar €393,31
0 PizzaPuntje Geplaatst 16 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Op 16-12-2017 om 15:13, Diver zei: Zou dit het niet kunnen zijn. Elektrische hulp verwarming, kost overigens maar €393,31 11.png Hmmm. Kweetnie. Dat lijkt op iets dat ze in Zweden nodig hebben. Ik begreep ooit dat bij een koude motor de gloeistiften/spiralen die IN de koelvloeistof zitten helpen om de koelvloeistof sneller op temp te brengen zodat de lucht ook eerder warm wordt en de motor op temperatuur. Dat lijkt ff niet meer zo te werken. Uiteindelijk wordt mn Passat gewoon warm, maar pas na een tijdje en niet meer na 1 minuut.
0 Roy_01 Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Als je na 1 minuut al warmte hebt dan is het elektrische lucht verwarming. Koelwater warmt niet zo snel op.
0 Diver Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Op 16-12-2017 om 18:35, Roy_01 zei: Als je na 1 minuut al warmte hebt dan is het elektrische lucht verwarming. Koelwater warmt niet zo snel op. Vandaar mijn plaatje
0 PizzaPuntje Geplaatst 16 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Op 16-12-2017 om 18:39, Diver zei: Vandaar mijn plaatjeOkee.Dan heb ik het mogelijk verkeerd begrepen. Dan verandert t mijn vraag een beetje. Zit die apart gezekerd? Kan ik de werking controleren? 1
0 Diver Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Staat dat niet in het service boekje
0 bm-er Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Zeker apart gezekerd. In de latere modellen is de capaciteit iets van 1200-1500 Watt, dus dan is hij op 100 of 120 Ampère afgezekerd.
0 PizzaPuntje Geplaatst 16 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 Op 16-12-2017 om 19:15, bm-er zei: Zeker apart gezekerd. In de latere modellen is de capaciteit iets van 1200-1500 Watt, dus dan is hij op 100 of 120 Ampère afgezekerd.Enne....is dat in iedere passat gemonteerd? Of kan ik dat zien aan codesticker voorin t boekje?
0 Roy_01 Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 16 december, 2017 http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468
0 Diver Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 (aangepast) Op 16-12-2017 om 20:04, Roy_01 zei: http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468 Dat komt dus overeen met mijn plaatje. Goed gevonden zeg. 17 december, 2017 aangepast door Diver
0 Petroman Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 Als de buitenlucht, die verwarmt moet worden, ook kouder is, dan heb je binnen wel een andere warmte sensatie vermoed ik.
0 Roy_01 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 (aangepast) Diver, zo bedoelde ik het niet. Was zelf ook even op zoek hoe je op een snelle manier kunt zien of er extra luchtverwarming op zit. Als ik op de elektrische schema's van een 2.0 tdi EA189 kijk dan zit er een J359 low heat output relais en J360 high heat output relais in die het lucht verwarmingselement Z35 aansturen. (30% / 100%). Als ik bij engine output test in vcds kijk staat er achter J359 en J360 relais for preheating coolant? In principe klopt dit uiteindelijk wel omdat het verwarmingsspiraal voor het koelwaterelement in de kachel zit gebouwd. Bij mij staat auxiliairy heater niet aangevinkt in vcds maar kan wel beide relais aansturen. Dus denk dat het voorheen een optie is geweest en later standaard geïnstalleerd is op elke dieselmotor. Bij de 1.9 tdi kon je echt gloeibougies in de koelwaterslangen zien zitten. http://i125.photobucket.com/albums/p52/LewsPictures/BEWEngineCoolantSensor.jpg 17 december, 2017 aangepast door Roy_01 1
0 PizzaPuntje Geplaatst 17 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 Op 17-12-2017 om 14:45, Roy_01 zei: Diver, zo bedoelde ik het niet. Was zelf ook even op zoek hoe je op een snelle manier kunt zien of er extra luchtverwarming op zit. Als ik op de elektrische schema's van een 2.0 tdi EA189 kijk dan zit er een J359 low heat output relais en J360 high heat output relais in die het lucht verwarmingselement Z35 aansturen. (30% / 100%). Als ik bij engine output test in vcds kijk staat er achter J359 en J360 relais for preheating coolant? In principe klopt dit uiteindelijk wel omdat het verwarmingsspiraal voor het koelwaterelement in de kachel zit gebouwd. Bij mij staat auxiliairy heater niet aangevinkt in vcds maar kan wel beide relais aansturen. Dus denk dat het voorheen een optie is geweest en later standaard geïnstalleerd is op elke dieselmotor. Bij de 1.9 tdi kon je echt gloeibougies in de koelwaterslangen zien zitten. http://i125.photobucket.com/albums/p52/LewsPictures/BEWEngineCoolantSensor.jpg Kben net ff in t zekeringkastje gedoken, maar de enige waarvan ik denk dat ie er iets mee te maken heeft is de zeker (30) met airco-teken, aanjager en nog een. Die was goed. Geen idee of ik een verkeerde gechecked heb.
0 Roy_01 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 (aangepast) Dat is de zekering van je blower inderdaad. De klemzekeringen van de heater zitten bij de zekeringkast onder de motorkap aan de voorzijde onder. Bij mij zitten de relais die het element sturen links achter het opbergvakje onder het stuur. 17 december, 2017 aangepast door Roy_01
0 PizzaPuntje Geplaatst 17 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 Op 17-12-2017 om 15:57, Roy_01 zei: Dat is de zekering van je blower inderdaad. De klemzekeringen van de heater zitten bij de zekeringkast onder de motorkap aan de voorzijde onder. Bij mij zitten de relais die het element sturen links achter het opbergvakje onder het stuur. Hahahhaa. Zat ik dus op de verkeerde plek te zoeken.Kan ik daar ergens herkennen welke t is? Mn schoonpa heeft week of 2 terug wel de accu vervangen.....mogelijk is daar wat mis gegaan... 1
0 Roy_01 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 (aangepast) Ik zou ze allemaal even doormeten (weerstand) en wellicht kun je het direct al zien dat er 1 gesmolten is. Daarnaast kan het relais defect zijn of het verwarmingselement zelf. Dit laatste schijnt wel regelmatig te gebeuren bij de eerste modellen, deze waren niet heel goed gesoldeerd. Maar als het zo plotseling gebeurt is grote kans dat het door het accu wisselen is gekomen. 17 december, 2017 aangepast door Roy_01
0 PizzaPuntje Geplaatst 17 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 Op 17-12-2017 om 16:31, Roy_01 zei: Ik zou ze allemaal even doormeten (weerstand) en wellicht kun je het direct al zien dat er 1 gesmolten is. Daarnaast kan het relais defect zijn of het verwarmingselement zelf. Dit laatste schijnt wel regelmatig te gebeuren bij de eerste modellen, deze waren niet heel goed gesoldeerd. Maar als het zo plotseling gebeurt is grote kans dat het door het accu wisselen is gekomen. Ooooh. Net ff weggeweest (Chineesje halen) en mn display van mn clima knippert....in t begin.
0 PizzaPuntje Geplaatst 17 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 Op 17-12-2017 om 17:08, PizzaPuntje zei: Ooooh. Net ff weggeweest (Chineesje halen) en mn display van mn clima knippert....in t begin.En ik kom terug bij auto. En nu knippert ie niey meer
0 Roy_01 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 17 december, 2017 Vreemd, ik zou gewoon beginnen met de zekering in de motor ruimte te controleren. 1 probleem tegelijk. Die van de elektrische heater moet een 100 amper zekering zijn. 1
0 Diver Geplaatst 18 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 18 december, 2017 http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/28981-voorverwarmings-element-z35-vervangen-passat-3c/ 1
0 PizzaPuntje Geplaatst 19 december, 2017 Auteur Rapporteer Geplaatst 19 december, 2017 Schiet mij maar lek..... Sinds gisterenochtend doet ie het weer..... In ieder geval bedankt iedereen voor de tips. Ben zeker stukje wijzer geworden Pieter 1
0 Petroman Geplaatst 19 december, 2017 Rapporteer Geplaatst 19 december, 2017 Op 19-12-2017 om 07:33, PizzaPuntje zei: Sinds gisterenochtend doet ie het weer..... Bij de vermogens die dat ding trekt lijkt het me wel praktisch om naar de oorzaak te zoeken.
Vraag
PizzaPuntje
Heren,
Eigenlijk geen.probleem, maar een vraag. Ik merk op dat ik maar een paar honderd meter hoef te rijden en dan al merk dat er warme lucht uit de verwaming komg.
Zit er een soort electrische hulpverwarming in, ofzo?
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten