Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
PizzaPuntje

verwarming snel warm....

Vraag

Heren,

 

Eigenlijk geen.probleem, maar een vraag. Ik merk op dat ik maar een paar honderd meter hoef te rijden en dan al merk dat er warme lucht uit de verwaming komg.

 

Zit er een soort electrische hulpverwarming in, ofzo?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heren,

 

Oud forum en al even geleden dat het nodig was om iets te posten (ik ben zooooo blij met mijn Passatje), maar nu het kouder wordt merk ik dat mijn Passat toch niet meer heel lekker snel warm wordt, anders dan ik heel gelukkig postte op 6 december 2015.

 

Is het op een bepaalde manier te checken of die gloeistiften het doen?

Zitten die op een zekering?

Zijn ze makkelijk te vervangen als ze stuk zouden zijn?

Zit er een stekkertje makkelijk bereikbaar die ik kan checken?

 

Thanks!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zou dit het niet kunnen zijn. Elektrische hulp verwarming, kost overigens maar €393,31

post-18022-0-56587200-1513437203_thumb.png

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zou dit het niet kunnen zijn. Elektrische hulp verwarming, kost overigens maar €393,31

attachicon.gif11.png

Hmmm. Kweetnie.

 

Dat lijkt op iets dat ze in Zweden nodig hebben.

 

Ik begreep ooit dat bij een koude motor de gloeistiften/spiralen die IN de koelvloeistof zitten helpen om de koelvloeistof sneller op temp te brengen zodat de lucht ook eerder warm wordt en de motor op temperatuur.

 

Dat lijkt ff niet meer zo te werken.

 

Uiteindelijk wordt mn Passat gewoon warm, maar pas na een tijdje en niet meer na 1 minuut.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Als je na 1 minuut al warmte hebt dan is het elektrische lucht verwarming. Koelwater warmt niet zo snel op.

Vandaar mijn plaatje

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Vandaar mijn plaatje

Okee.

Dan heb ik het mogelijk verkeerd begrepen.

 

Dan verandert t mijn vraag een beetje. Zit die apart gezekerd? Kan ik de werking controleren?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zeker apart gezekerd. In de latere modellen is de capaciteit iets van 1200-1500 Watt, dus dan is hij op 100 of 120 Ampère afgezekerd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zeker apart gezekerd. In de latere modellen is de capaciteit iets van 1200-1500 Watt, dus dan is hij op 100 of 120 Ampère afgezekerd.

Enne....is dat in iedere passat gemonteerd? Of kan ik dat zien aan codesticker voorin t boekje?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Diver, zo bedoelde ik het niet. Was zelf ook even op zoek hoe je op een snelle manier kunt zien of er extra luchtverwarming op zit.

Als ik op de elektrische schema's van een 2.0 tdi EA189 kijk dan zit er een J359 low heat output relais en J360 high heat output relais in die het lucht verwarmingselement Z35 aansturen. (30% / 100%).

Als ik bij engine output test in vcds kijk staat er achter J359 en J360 relais for preheating coolant?

In principe klopt dit uiteindelijk wel omdat het verwarmingsspiraal voor het koelwaterelement in de kachel zit gebouwd.

 

Bij mij staat auxiliairy heater niet aangevinkt in vcds maar kan wel beide relais aansturen.

Dus denk dat het voorheen een optie is geweest en later standaard geïnstalleerd is op elke dieselmotor.

 

Bij de 1.9 tdi kon je echt gloeibougies in de koelwaterslangen zien zitten.

http://i125.photobucket.com/albums/p52/LewsPictures/BEWEngineCoolantSensor.jpg

aangepast door Roy_01

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Diver, zo bedoelde ik het niet. Was zelf ook even op zoek hoe je op een snelle manier kunt zien of er extra luchtverwarming op zit.

Als ik op de elektrische schema's van een 2.0 tdi EA189 kijk dan zit er een J359 low heat output relais en J360 high heat output relais in die het lucht verwarmingselement Z35 aansturen. (30% / 100%).

Als ik bij engine output test in vcds kijk staat er achter J359 en J360 relais for preheating coolant?

In principe klopt dit uiteindelijk wel omdat het verwarmingsspiraal voor het koelwaterelement in de kachel zit gebouwd.

 

Bij mij staat auxiliairy heater niet aangevinkt in vcds maar kan wel beide relais aansturen.

Dus denk dat het voorheen een optie is geweest en later standaard geïnstalleerd is op elke dieselmotor.

 

Bij de 1.9 tdi kon je echt gloeibougies in de koelwaterslangen zien zitten.

http://i125.photobucket.com/albums/p52/LewsPictures/BEWEngineCoolantSensor.jpg

Kben net ff in t zekeringkastje gedoken, maar de enige waarvan ik denk dat ie er iets mee te maken heeft is de zeker (30) met airco-teken, aanjager en nog een. Die was goed.

 

Geen idee of ik een verkeerde gechecked heb.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat is de zekering van je blower inderdaad.

De klemzekeringen van de heater zitten bij de zekeringkast onder de motorkap aan de voorzijde onder.

Bij mij zitten de relais die het element sturen links achter het opbergvakje onder het stuur.

aangepast door Roy_01

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat is de zekering van je blower inderdaad.

De klemzekeringen van de heater zitten bij de zekeringkast onder de motorkap aan de voorzijde onder.

Bij mij zitten de relais die het element sturen links achter het opbergvakje onder het stuur.

Hahahhaa. Zat ik dus op de verkeerde plek te zoeken.

Kan ik daar ergens herkennen welke t is? Mn schoonpa heeft week of 2 terug wel de accu vervangen.....mogelijk is daar wat mis gegaan...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

 

Ik zou ze allemaal even doormeten (weerstand) en wellicht kun je het direct al zien dat er 1 gesmolten is.

Daarnaast kan het relais defect zijn of het verwarmingselement zelf.

 

Dit laatste schijnt wel regelmatig te gebeuren bij de eerste modellen, deze waren niet heel goed gesoldeerd.

Maar als het zo plotseling gebeurt is grote kans dat het door het accu wisselen is gekomen.

aangepast door Roy_01

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik zou ze allemaal even doormeten (weerstand) en wellicht kun je het direct al zien dat er 1 gesmolten is.

Daarnaast kan het relais defect zijn of het verwarmingselement zelf.

 

Dit laatste schijnt wel regelmatig te gebeuren bij de eerste modellen, deze waren niet heel goed gesoldeerd.

Maar als het zo plotseling gebeurt is grote kans dat het door het accu wisselen is gekomen.

Ooooh. Net ff weggeweest (Chineesje halen) en mn display van mn clima knippert....in t begin.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Vreemd, ik zou gewoon beginnen met de zekering in de motor ruimte te controleren. 1 probleem tegelijk.

Die van de elektrische heater moet een 100 amper zekering zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Schiet mij maar lek.....

 

Sinds gisterenochtend doet ie het weer.....

 

In ieder geval bedankt iedereen voor de tips. Ben zeker stukje wijzer geworden

 

Pieter

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Sinds gisterenochtend doet ie het weer.....

 

Bij de vermogens die dat ding trekt lijkt het me wel praktisch om naar de oorzaak te zoeken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden