Ga naar inhoud
  • 0

onderhoud motor (AZX) passat V5 125kw 3BG


Snicky

Vraag

Goedemiddag allemaal,

 

 

Sinds kort in het bezit van een Passat V5 125kw 3BG met 179.000 op de teller. 

De auto heeft in 2012 zijn laatste grote onderhoudsbeurt gehad en in 2013 een kleine beurt als ik het boekje mag geloven.

stond aangevinkt dat er geen reparaties nodig zijn.

 

sinds een paar weken als ik in de ochtend de auto wil starten dan probeert de motor aan te slaan, maar valt dan weer uit. Dit blijft zich herhalen tot ik het gaspedaal in druk, wat zou dit kunnen betekenen?

 

Ik zou toch wel graag een motorcheck willen laten uitvoeren bij een specialist. Hebben jullie wat adressen in de buurt van Amsterdam? wil weten of alles nog een beetje in orde want mijn auto kennis gaat niet verder dan banden wisselen en inter/luchtfiler vervangen. Maar ik leer wel snel :mrgreen:

 

Groet Nick.

 

post-23971-0-82142900-1447082843_thumb.jpg

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oké.. Om de hoeveel KM zal ik moeten flushen? Aanhouden wat @@Vdub zegt?

 

Ik rij elke maand minimaal 1200 km voor alleen al (woon/werk)

 

Welk middel kan ik het beste gebruiken om te flushen?

 

Kwam dit topic tegen van @@Isard , hij zegt nog: wat een zwart boeltje, nou ik ben er jaloers op

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/25767-pulsspoel-schoonmaken-3bg-v5/

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Forte gebruiken, en zoals Fai zegt top end treatment erbij. Ik persoonlijk zou dan iets langer doorrijden dan 1000km.

 

Mocht je het niet kunnen vinden de spullen van forte in de buurt, rijd dan bij mijn werk langs in Lijnden, wij verkopen het ook. Stuur me maar een pb voor het adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou zorgen dat je zo snel mogelijk die rommel kwijt word, die treatment kan daarna wel.

Persoonlijk zou ik proberen zo veel mogelijk met de hand weg te halen, zorgen dat er geen stukjes meer loszitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk zou ik proberen zo veel mogelijk met de hand weg te halen, zorgen dat er geen stukjes meer loszitten.

Kan dat zonder de nokkenassen weg te halen?

 

En wat kan ik het beste gebruiken om het weg te halen/schrapen?

 

Nog iets van een spray nodig, stofzuiger, luchtcompressor?

 

Kwam dit filmpje tegen:

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet uit het hoofd even niet hoe de carterpan is, als die makkelijk te demonteren is, net als bij de V6 dan zou ik na de schoonmaakactie incl 1e flush de pan eronder vandaan halen om de zeef te checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet uit het hoofd even niet hoe de carterpan is, als die makkelijk te demonteren is, net als bij de V6 dan zou ik na de schoonmaakactie incl 1e flush de pan eronder vandaan halen om de zeef te checken.

Weet niet of je de pan goed kan zien.

 

36edfee86e56af2b6613305a95ad4e1b.jpg

 

Plaats van oliefilter. Vond het er mooi uitzien, dacht zal allemaal wel mee vallen met sludge. Niet dus

d51ac1ed9b80025cb358dd58204fdf40.jpg

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet uit het hoofd even niet hoe de carterpan is, als die makkelijk te demonteren is, net als bij de V6 dan zou ik na de schoonmaakactie incl 1e flush de pan eronder vandaan halen om de zeef te checken.

De motor moet omhoog om het te kunnen demonteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De motor moet omhoog om het te kunnen demonteren.

Kan je de motor omhoog krikken? Of alleen van boven af takelen.

 

En alles wat je wegschrapt aan de wand van de kettingkast, valt dat naar beneden de carterpan in?

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat moet ik losmaken zodat de motor een stukje omhoog kan?

En kan de motor voldoende omhoog zodat de pan eronder uit kan. Wat heb ik hiervoor allemaal nodig?

 

En kan het op de stoep?

 

overigens begin ik er pas echt aan als ik zeker weet wat ik doe :angel:

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat moet ik losmaken zodat de motor een stukje omhoog kan?

En kan de motor voldoende omhoog zodat de pan eronder uit kan. Wat heb ik hiervoor allemaal nodig?

 

En kan het op de stoep?

 

overigens begin ik er pas echt aan als ik zeker weet wat ik doe :angel:

Zou het niet op de stoep doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja die ken ik.

Ik vind trouwens heel veel over AZG motoren, handleidingen enz. Maar bijna niks over de AZX motoren? Ze zullen wel grotendeels op elkaar lijken maar toch...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou het niet op de stoep doen!

Niet? Sowieso niet buiten?

 

We hebben een eigen stukje stoep om te parkeren. Rijden geen auto's langs.

 

Had in gedachte:

 

Voorkant auto op 2 oprijblokken rijden achterkant omhoog krikken met hele grote krik. 2 assteunen eronder en de krik er ook onderhouden ivm veiligheid.

 

Kan ook wel maar hobbyhal rijden maar zit liever in de frisse lucht en thuis voor de deur kan ik Savonds nog verder als het niet lukt.

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden